10 pisanek

Strona główna » Grupy » Pszczółki » 10 pisanek

wielkość tekstu: A | A | A

♥      ☺    ♥   Witam serdecznie wszystkich przedszkolaków. Mam nadzieję, że wszyscy są zdrowi i nie mogą się doczekać spotkania w przedszkolu.

 

1. Na początek proponuję : Obejrzyjcie filmiki na temat tego  co wkładamy do koszyczka wielkanocnego

https://www.youtube.com/watch?v=-

vS8QYsdefQhttps://www.youtube.com/watch?v=84MQP7KNC2g

2. Rozwiążcie teraz kilka zadań tekstowych. Potrzebne wam będą liczmany ( klocki,lub kredki  do układania treści dla tych którzy będą mieli problem od razu układać cyferki )  cyfry napisane na małych karteczkach oraz znaki +;  - ;  = 

Zadanie 1 W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Zadanie 2 Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

zadanie 3 Majka ozdobiła 7 jajek, a Janek ozdobił 3 jajka. Ile razem jajek ozdobili Majka i Janek?

Zadanie 4 Jeremi miał 10 jajek do gotowania w zielonym owsie. Gdy wkładał je do garnka, to rozbił 4 jajka. Ile jajek ugotuje Jeremi w owsie?

Zadanie 5. Ala kupiła  3 kurczątka. Przyszła ciocia i przyniosła Ani jeszcze 6 kurczątek . Ile razem kurczątek miała Ania?

3.Teraz proponuję kilka ćwiczeń - możecie przebrać się w stroje do gimnastyki

Dzieci w siadzie skulnym rozkrocznym – uderzają o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami,

rozcierają kolana, spychają je do podłogi i unoszą.

* W siadzie – wykonują wymachy nóg, bezwładne przewroty.

* Ślizgają się oraz czołgają po podłodze.

* Turlają się, a potem turlają kolegę , rodzica rodzeństwo  po podłodze.

* Relaks – leżą, głęboko oddychają.

* Przechodzą wokół leżącego kolegi lub poduszki , nad nim, następnie przeskakują przez niego.

 Ćwiczenia w parach- możecie poprosić rodzica lub rodzeństwo aby razem ćwiczyć

* Dzieci siadają rozkrocznie, twarzami do siebie – wykonują naprzemiennie skłony i leżenie,

próbują leżeć raz na jednym, raz na drugim boku.

* Siadają tyłem do siebie – jedno dziecko wykonuje skłon, a drugie kładzie mu się na plecach;

próbują wspólnie wstać. Pchają partnera po podłodze plecami, stopami, rękami.

* Ciągną partnera po podłodze za ręce i nogi.* Relaks w leżeniu na podłodze – partnerzy obchodzą się nawzajem.

* Jedno dziecko siada pomiędzy nogami drugiego, które je obejmuje i delikatnie kołysze.

Na koniec proponuję kilka zabaw :

Wielkanocny łańcuch wyrazów

Uczestnicy zabawy siedzą na dywanie i podają sobie nawzajem pisankę. Jest to odmiana łańcucha wyrazów. Pierwsza osoba zaczyna go od słowa JAJKO, kolejna musi powiedzieć wyraz na O np. okno itd. Jajko wędruje z rąk do rąk. Trzyma je ten uczestnik, którego kolej na powiedzenie słowa.

Utrudnieniem tej zabawy może być konieczność wypowiadania tylko wyrazów kojarzących się z Wielkanocą i wiosną.

Wielkanocne rymy

Każdy uczestnik losuje karteczkę z wyrazem do przeczytania. Zabawa polega na tym żeby znaleźć rym do wyrazu. Wyrazy na karteczkach powinny być związane z Wielkanocą np. baranek, jajko, koszyk, kurczak, babka, żurek itd.

Jajeczna girlanda

Wytnij kilkanaście jajek (mniej więcej 10 cm wielkości) lub poproś dziecko, by wycięło samodzielnie. Mogą być różnokolorowe, ale nie muszą. Poproś dziecko, by ozdobiło jajka w dowolny sposób: kwiatki, kropki, paski itd.

Kiedy jajka będą gotowe, możecie je przykleić do paska z bibuły karbowanej. Jedno obok drugiego. Wystarczy przymocować pasek do okna lub w inne, dowolne miejsce i ozdobna girlanda gotowa.

♥  W tym trudnym dla nas wszystkich czasie życzę Wam Drodzy Rodzice i Dzieci  zdrowych , pogodnych Świąt Wielkanocnych pełnych wiary,  nadziei i miłości oraz obfitych łask od Zmartwychwstałego Pana !   ♥    ♥   ♥  

czytano: 91 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-09 07:31:01

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20201001_105912291_BURST000_COVER_TOP
  • IMG_20201001_105903685_BURST000_COVER_TOP
  • IMG_20201001_105900563
  • IMG_20201001_105856783
  • IMG_20201001_105605002
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna