Awantura na wiejskim podwórku
Dzień Dobry Kochane Pszczółki i Drodzy Rodzice =)
Awantura na wiejskim podwórku!
1.Na samym początku poproszę Was o określenie, czyje to dziecko.
Proszę o dopasowanie na karcie pracy (znajduje się załącznik na dole strony) dorosłe zwierzę z wiejskiego podwórka do młodego zwierzęcia.
2. Naśladowanie głosów zwierząt żyjących na wsi.
Poproście rodziców, by kolejno pokazywali Wam zdjęcia, obrazki zwierząt. Waszym zadaniem jest naśladowanie ich odgłosów, a następnie określić, co to jest za zwierzę.
3.Ćwiczenie zręczności „Koń na biegunach”
Dzieci w siadzie skrzyżnym, chwytają za stopy od zewnętrznej strony, wyginają plecy jak bieguny konia – lekko huśtają się w tył, na plecy, i w przód do siadu.
4. Ćwiczenia głowy i szyi „Koń kiwa głową”
Dzieci w siadzie skrzyżnym, z rękami ułożonymi na kolanach, wykonują skłony głową w przód i w tył z wydłużeniem szyi i lekkim przyciąganiem głowy.
5. Poproście Rodziców, by włączyli Wam opowiadanie S. Karaszewskiego „Awantura na wiejskim podwórku”
https://www.youtube.com/watch?v=3Lt0tGMxzZY
6. Rozmowa na temat opowiadania
- Co działo się rano na wiejskim podwórku?
- O co kłóciły się kaczki z kurami?
- Za kim były gęsi?
- Kto zaatakował drób?
- Co zrobił pies Burek?
7. Ćwiczenie ortofoniczne
Dzieci naśladują głosy kur, kaczek, gęsi. Poproście Rodziców lub Rodzeństwo, by pobawiło się z wami. Na zmianę wykonujcie odgłosy zwierząt. Tworząc w ten sposób odgłosy wiejskiego podwórka.
8. Słuchanie wiersza L. Łącz „Wesołe podwórko”
Skąd wiedziała mała gąska, że potrafi pływać?
A źrebaczek kogo spytał, czy będzie miał grzywę?
To gęś mama do jeziora drogę pokazała,
a klacz gniada źrebaczkowi wszystko powiedziała.
Bez mamusi smutno, nudno, przestraszył się kotek,
zgubił mamę, teraz szuka, aż wskoczył na płotek.
I cielaczek się rozgląda, bo nie widzi mamy,
krówka ryczy, biega wkoło, od domu do bramy.
Bo najlepiej jest przy mamie – bezpiecznie,
wesoło, świnka leży, a tuż obok sześć prosiąt wokoło.
Pieje kogut, gdacze kura, kurczak popiskuje.
Zgadnij teraz, kto swych małych szczeniaczków pilnuje
9. Jak nazywają się młode: kury, kota, psa, świni, krowy, konia?
10. Zabawa ruchowa skoczna „Skoki konika”
Dzieci naśladują konie – w podskokach przebiegają pokój, przedpokój, podwórko w różnych kierunkach. Na sygnał zatrzymują się i zastygają w pozycji, w której akurat byli.
11. W kartach pracy znajduje się kostka do zabawy, która można samemu wykonać i wykorzystać do proponowanych zabaw w zwierzęta.
Wykonanie kostki jest dla chętnych =)
Życzę Wszystkim miłej zabawy =)
15
KWI
2020
1007
razy
czytano
p2zawiercie.pl