Odszyfrowujemy nazwy zwierząt
☺ ♥ ☺ Witam Pszczółki i Rodziców w słoneczny czwartkowy poranek .
Dzisiaj proponuję zabawy matematyczno - językowe
1. Na poczatek posłuchajcie przysłów, które dotyczą zwierząt hodowanych na wsi.
- Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała! – przysłowie dotyczy sytuacji, gdy ktoś nie zachował należytej ostrożności i poniósł tego konsekwencje.
- Żyć jak pies z kotem – czyli mieć z kimś napiętą sytuację lub żyć w niezgodzie.
- Mieć węża w kieszeni – oznacza osobę, która jest skąpa i niechętnie dzieli się pieniędzmi.
- Baba z wozu, koniom lżej – dotyczy sytuacji, gdy ktoś lub coś jest dla nas uciążliwe.
- Myszy harcują, gdy kota nie czują – przysłowie w obrazowy sposób ukazuje zachowanie pracowników, gdy nie ma szefa, lub dzieci, kiedy rodzice są poza domem. Wówczas w podopiecznych budzi się swawola, ponieważ nie mają nadzoru.
- Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka – powiemy tak o człowieku, który cały czas robił coś złego bądź kogoś wykorzystywał, a w rezultacie albo poniósł konsekwencje, albo sam został wykorzystany.
- Człowiek człowiekowi wilkiem – oznacza, że nie zawsze jeden człowiek jest życzliwy i dobry dla innego.
- Siedzieć jak mysz pod miotłą – zachowywać się tak, aby nie zwrócić na siebie uwagi i nikomu nie przeszkadzać.
- Robota nie zając, nie ucieknie – to po prostu zachęta do odpoczynku.
- Zapomniał wół, jak cielęciem był – pouczanie kogoś młodszego, że jego zachowanie jest nieodpowiednie, mimo że nasze zachowanie w młodości było podobne.
Spróbujcie wyjaśnić znaczenie przysłów, jeśli będziecie mieli problem poproście rodziców o wyjaśnienie
2. Rozwiążcie teraz kilka zagadek
Kiedy pędzę, galopuję,
powiew wiatru w nozdrzach czuję.
Jeśli cukru kostkę dasz,
miejsce na mym grzbiecie masz.
Czarne, białe i łaciate,
spotkasz je na łące latem,
nikt przed nimi nie ucieka,
dać Ci mogą dużo mleka.
Co to za damy żyją w chlewiku?
Grube, różowe, jest ich bez liku.
Małe oczka, krótkie ryjki mają
i zawsze chrum, chrum, chrumkają
Dość nerwowe jestem zwierzę,
jeśli na łące nie leżę.
Walczę z toreadorami,
a ciosy zadaję rogami.
Nie na polu, nie pod miedzą,
lecz na hali trawkę jedzą.
Wełniane kubraczki mają,
wełnę na sweterki dają.
Dumny bardzo jest z ogona,
chociaż pawia nie pokona.
Nocuje zawsze w kurniku,
rankiem pieje "Kukuryku!".
Wytworny jest niebywale,
czerwone nosi korale.
Gdy na drodze mu ktoś stanie,
to usłyszysz ... gulgotanie.
Nie czuj przy niej żadnej trwogi,
choć kopyta ma i rogi.
Jej braciszka dobrze znasz,
to Matołek słynny nasz.
Siedzi na grzędzie w kurniku
i nie woła kukuryku.
O pisklęta swoje dba,
gdy dasz ziarno, jajo da.
3. Obejrzyjcie film o zwierzętach hodowanych na wsi oto linki : https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
Film o zwierzętach https://www.youtube.com/watch?v=NKO8pCskBhI&vl=pl
4. Zabawa do piosenki- dowolny taniec przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q
5. Teraz rozwiążcie zadania zaszyfrowane. Na dole strony macie przygotowane karty praacy rozwiążcie je Po odczytaniu wyrazów z karty drugiej narysujcie rozwiązanie na czystej kartce.
Dzieci nazywają figury, odczytują przypisane im litery. Potem odszyfrowują ukryte wyrazy, umieszczając w tabelkach pod figurami litery i odczytując powstałe wyrazy.Na kolejnej stronie odczytują cyfry i przypisane im litery, rozwiązanie rysują w pustym miejscu.
6.Odpowiedzcie teraz na kilka pytań
. − Na czym polega praca rolnika?
Czy to tylko praca w polu?
− Czy zwierzęta trzeba regularnie karmić?
− Czy często się sprząta po zwierzętach?
Rodzic wyjaśnia dzieciom, że o zwierzęta trzeba dbać codziennie i kilka razy dziennie je karmić.
7. Przyporządkujcie wyrazy do narzędzi - karta prasy znajduje się na dole strony
Na koniec Zachęcam abyście obejrzeli bajkę Wirusobajka oto link https://www.youtube.com/watch?v=rAp9lkiAT18
Miłej zabawy i miłego dnia. Do zobaczenia ! ! !
♥ ♥ ♥
16
KWI
2020
883
razy
czytano
p2zawiercie.pl