Odszyfrowujemy nazwy zwierząt

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Odszyfrowujemy nazwy zwierząt

wielkość tekstu: A | A | A

☺          ☺    Witam  Pszczółki i Rodziców w słoneczny czwartkowy poranek .

Dzisiaj proponuję zabawy matematyczno - językowe

1. Na poczatek posłuchajcie przysłów, które dotyczą zwierząt hodowanych na wsi.

  • Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała! – przysłowie dotyczy sytuacji, gdy ktoś nie zachował należytej ostrożności i poniósł tego konsekwencje.
  • Żyć jak pies z kotem – czyli mieć z kimś napiętą sytuację lub żyć w niezgodzie.
  • Mieć węża w kieszeni – oznacza osobę, która jest skąpa i niechętnie dzieli się pieniędzmi.
  • Baba z wozu, koniom lżej – dotyczy sytuacji, gdy ktoś lub coś jest dla nas uciążliwe.
  • Myszy harcują, gdy kota nie czują – przysłowie w obrazowy sposób ukazuje zachowanie pracowników, gdy nie ma szefa, lub dzieci, kiedy rodzice są poza domem. Wówczas w podopiecznych budzi się swawola, ponieważ nie mają nadzoru.
  • Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka – powiemy tak o człowieku, który cały czas robił coś złego bądź kogoś wykorzystywał, a w rezultacie albo poniósł konsekwencje, albo sam został wykorzystany.
  • Człowiek człowiekowi wilkiem – oznacza, że nie zawsze jeden człowiek jest życzliwy i dobry dla innego.
  • Siedzieć jak mysz pod miotłą – zachowywać się tak, aby nie zwrócić na siebie uwagi i nikomu nie przeszkadzać.
  • Robota nie zając, nie ucieknie – to po prostu zachęta do odpoczynku.
  • Zapomniał wół, jak cielęciem był – pouczanie kogoś młodszego, że jego zachowanie jest nieodpowiednie, mimo że nasze zachowanie w młodości było podobne.

Spróbujcie wyjaśnić  znaczenie przysłów, jeśli będziecie mieli problem poproście rodziców o wyjaśnienie

2. Rozwiążcie teraz kilka zagadek

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz.

zobacz odpowiedź

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka.

zobacz odpowiedź

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają

zobacz odpowiedź

Dość nerwowe jestem zwierzę,

jeśli na łące nie leżę.

Walczę z toreadorami,

a  ciosy zadaję rogami.

zobacz odpowiedź

Nie na polu, nie pod miedzą,

lecz na hali trawkę jedzą.

Wełniane kubraczki mają,

wełnę na sweterki dają.

zobacz odpowiedź

Dumny bardzo jest z ogona,

chociaż pawia nie pokona.

Nocuje zawsze w kurniku,

rankiem pieje "Kukuryku!".

zobacz odpowiedź

Wytworny jest niebywale,

czerwone nosi korale.

Gdy na drodze mu ktoś stanie,

to usłyszysz ... gulgotanie.

zobacz odpowiedź

Nie czuj przy niej żadnej trwogi,

choć kopyta ma i rogi.

Jej braciszka dobrze znasz,

to Matołek słynny nasz.

zobacz odpowiedź

Siedzi na grzędzie w kurniku

i nie woła kukuryku.

O pisklęta swoje dba,

gdy dasz ziarno, jajo da.

zobacz odpowiedź

 

3. Obejrzyjcie film o zwierzętach hodowanych na wsi oto linki :  https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

 Film o zwierzętach https://www.youtube.com/watch?v=NKO8pCskBhI&vl=pl

4. Zabawa do piosenki- dowolny taniec przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q

5. Teraz rozwiążcie zadania zaszyfrowane. Na dole strony macie przygotowane karty praacy rozwiążcie je Po odczytaniu wyrazów z karty drugiej narysujcie rozwiązanie  na czystej kartce.

Dzieci nazywają figury, odczytują przypisane im litery. Potem odszyfrowują ukryte wyrazy, umieszczając w tabelkach pod figurami litery i odczytując powstałe wyrazy.Na kolejnej stronie odczytują cyfry i przypisane im litery, rozwiązanie rysują w pustym miejscu.

6.Odpowiedzcie teraz na kilka pytań

. − Na czym polega praca rolnika?

Czy to tylko praca w polu?

 − Czy zwierzęta trzeba regularnie karmić?

 − Czy często się sprząta po zwierzętach?

Rodzic wyjaśnia dzieciom, że o zwierzęta trzeba dbać codziennie i kilka razy dziennie je karmić.

7. Przyporządkujcie  wyrazy do  narzędzi  - karta prasy znajduje   się na dole strony

Na koniec Zachęcam abyście obejrzeli bajkę  Wirusobajka oto link   https://www.youtube.com/watch?v=rAp9lkiAT18

Miłej zabawy i miłego dnia. Do zobaczenia !   !   !   

♥     ♥    ♥ 

czytano: 87 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-16 07:33:46

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201026_1117321890
  • img_20201026_1117211890
  • img_20201026_1117201890
  • img_20201026_1117081890
  • img_20201026_1116521890
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna