Jak przekonać dziecko do założenia maseczki ochronnej

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Jak przekonać dziecko do założenia maseczki ochronnej

wielkość tekstu: A | A | A

♥      ♥   Drodzy Rodzice jak wiadomo obowiązek noszenia maseczki wprowadzono od czwartku 16 kwietnia .Przedstawiam artykuł jak można przekonać dziecko do noszenia maseczki 

O słuszności obowiązkowego noszenia maseczek ochronnych nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak jak wytłumaczyć dziecku, że wychodząc na spacer musi zakładać coś na twarz? Jak je przekonać do założenia maseczki?

Dzieci do 4. roku życia są zwolnione z obowiązku noszenia maseczek w czasie pandemii koronawirusa, ponieważ jest to dla nich niebezpieczne. Jednak starsze dzieci muszą zasłaniać twarz w przestrzeni publicznej.Wytłumaczenie dziecku, że musi założyć maseczkę ochronną to nie lada wyzwanie, szczególnie gdy mamy do czynienia z dzieckiem, które cierpi na zaburzenia integracji sensorycznej.

Nie wszystkie dzieci są w stanie zrozumieć zaistniałą sytuację, więc noszenie maseczek jest dla nich nowym i dziwnym zjawiskiem. Mogą nie zgadzać się na założenie maski, dodatkowo wszelka ingerencja w obrębie twarzy może powodować stres i zachowania opozycyjne.

Szczególny problem może pojawić się u dzieci z wyzwaniami rozwojowymi, w tym z  autyzmem, ponieważ bardzo często borykają się z zaburzeniami integracji sensorycznej. Nadwrażliwość dotykowa może powodować nieprzyjemne doznania w obrębie twarzy podczas zakładania i noszenia maseczki przeciwwirusowej.

Dla większości dzieci - nie tylko tych z zaburzeniami, noszenie maseczki może być trudne, dlatego postarajmy się o wykonanie maseczki z naturalnego, przyjemnego a zarazem ochronnego materiału. Maseczka powinna być idealnie dopasowana do twarzy dziecka, by nie powodowała zbędnego ucisku lub uwierania.Warto też uszyć lub zmodyfikować zakupioną maseczkę pod preferencje i zainteresowania dziecka - doszyć/dokleić wizerunek ulubionego bohatera z bajki, zakupić maseczkę w ulubionym kolorze.Rozmawiajmy z dzieckiem o obecnej sytuacji, oczywiście nie wzbudzając niepotrzebnego lęku. Zwróćmy uwagę dziecka na inne osoby podczas spaceru, które też noszą maseczki. Nagradzajmy dziecko za noszenie maseczki - chwalmy słownie za wspólne wyjście, dla dziecka jest to nowa sytuacja do której musi się dostosować.Aby dziecku było raźniej wykonajmy maseczkę dla ulubionego pluszaka, maskotki, lalki, zabawki.

Starajmy się wychodzić z dzieckiem w maseczce na początku na kilka minut, by mogło powoli przyzwyczajać się do materiału i doznań dotykowych podczas noszenia maski.

Nie zakładajmy maseczki na siłę, niech dziecko zrobi to samo, najlepiej przed lustrem by mogło kontrolować wzrokowo czynności. Nie zawsze uda się za pierwszym razem - wymagać będzie to czasu i systematyczności. Starajmy się nie poddawać, rozmawiajmy z dzieckiem, starajmy się zapewnić mu poczucie bezpieczeństwa i spokoju by nie czuło presji.

W przypadku dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, szczególnie z nadwrażliwością dotykową, wprowadźmy w codzienne rytuały stymulację w obrębie twarzy oraz masaże i stymulacje dotykową dłoni i stóp (zabawy z piłkami sensorycznymi, produktami spożywczymi, piaskiem kinetycznym, plasteliną, zabawy paluszkowe i masażyki). Jeśli dziecko jest objęte terapią, warto skonsultować się z terapeutą prowadzącym, który przekaże wskazówki dostosowane do potrzeb i możliwości indywidualnych dziecka.

Ponadto zaburzenia sensoryczne to również bardzo często nadwrażliwość węchowa. Maseczki materiałowe zazwyczaj maja bardzo specyficzny zapach, który dzieci z nadwrażliwością węchową odczuwają intensywniej. Dlatego przed pierwszym użyciem należy maseczkę wyprać w proszku, którego zapach dziecko zna i akceptuje lub porządnie ją wywietrzyć, aby pozbyć się zapachu nowości.

♥     ♥    ♥   

czytano: 99 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-20 08:04:42

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201019_115605461
  • img_20201019_111825461
  • img_20201019_111819461
  • img_20201019_111813461
  • img_20201019_111807461
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna