Liczymy kwiaty
Dzień dobry,
1,2,3……
ZACZYNAMY…
1. „Ziemia, woda, powietrze”- zabawa ruchowa.
Dziecko stoi w pokoju.
Na hasło: ziemia – dotyka dłońmi podłogi,
woda – chwyta się dłońmi za kolana, powietrze – podnosi ręce do góry, wskazując przestrzeń nad sobą.
Rodzic wyjaśnia, że rośliny, tak jak ludzie i zwierzęta, oddychają. Pochłaniają przy tym szkodliwe gazy, a wydzielają tlen, który jest potrzebny do oddychania ludziom i zwierzętom. Jeżeli ziemia, woda i powietrze są zanieczyszczone, to szkodzą nie tylko ludziom, ale zwierzętom i roślinom, które wtedy chorują.
2. „Liczymy kwiaty”- rozwijanie umiejętności liczenia. Liczenie w zakresie pięciu.
Rodzic rozkłada na podłodze sylwety kwiatów: z trzema, z czterema i z pięcioma płatkami.
Dziecko spacerują między kwiatami. Gdy rodzic klaśnie:
pięć razy – zbiera kwiat z pięcioma płatkami, cztery razy – zbiera kwiat z czterema płatkami, trzy razy – zbiera kwiat z trzema płatkami.
3. „Dodawaj i odejmuj”- zabawy z wykorzystaniem zadań tekstowych.
Zadania tak naprawdę może wymyślać każdy rodzic inne. Głównym założeniem jest liczenie na konkretach- w tym przypadku na kwiatach i dodawanie oraz odejmowanie w zakresie 5.
Przykładowe zadanie:
1. Mama zerwała 2 kwiaty, tata zerwał 1. Ile kwiatów razem zerwali rodzice?
2. Na rabatce rosło 5 kwiatów. Niegrzeczny piesek wyrwał 4 kwiaty. Ile kwiatów zostało na rabatce?
RODZICU!
ZACHĘCAJ DZIECKO DO WYMYŚLANIA TREŚCI ZADAŃ A TY JE ROZWIĄZUJ- ZAMIENIAJCIE SIĘ ROLAMI- dla dziecka będzie to ciekawa zabawa a jednocześnie wykorzystacie go edukacyjnie.
4. „Gdzie masz kwiatek?”- zabawa muzyczna rozwijająca orientację przestrzenną. Dziecko biorze sobie jednego kwiatka i poruszają się po pokoju w rytm muzyki. (np. spacer, bieg, podskoki).
Podczas przerw w muzyce ustawiają kwiatek względem siebie według poleceń rodzica, np. nad sobą, przed sobą, za sobą, na głowie, z boku.
ZABAWĘ UMILI WAM PIOSENKA:
https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag
DZIĘKUJEMY ZA WSPÓLNĄ ZABAWĘ – PIĘKNEGO DNIA !!!
21
KWI
2020
553
razy
czytano
p2zawiercie.pl