Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Pszczółki

Przyjaciele przyrody

Przyjaciele przyrody

Drodzy Rodzice Kochane Pszczółki

Dzisiaj  skupimy się na naszej przyrodzie. Jaką rolę ogrywają lasy.

  1. Poproście Rodziców, by pokazali Wam mapę fizyczną Polski. Wskazywanie dużych obszarów lasów.

(Karta pracy z mapą znajduje się na dole strony)

      2. Obejrzyjcie ilustracje z Parkami Narodowymi oraz Puszczami.

Co jest charakterystyczne?

Czego w tych miejscach jest najwięcej?

Jaki kolor przeważa?

(Karta pracy z mapą znajduje się na dole strony)

 

3. Wyjaśnienie:

Lasy są nazywane płucami Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczając powietrze. Lasy to też domy zwierząt i teren, gdzie rośnie wiele roślin. Są również miejscem relaksu i odpoczynku dla nas, ludzi. Możemy w nich zbierać grzyby, jagody, poziomki, jeżyny, maliny… Z wybranych przez leśników drzew, po ich ścięciu i wysuszeniu robimy meble, podłogi, a nawet domy. Drzewa iglaste (sosna, jodła, świerk) wydzielają olejki eteryczne, a z ich żywicy robi się syropy.

4. Zabawa graficzna  „Drzewko”

Możemy dziecku narysować kontur drzewa i oznaczenia, jak je wypełnić. W zależności od kształtu drzewa, wypełniamy je trójkątami, małymi kołami lub ukośnymi kreskami.

5. Zabawa „Wielkoludy i krasnale”

Dzieci maszerują w dowolnym miejscu. Na hasło: Maszerują Wielkoludy, dzieci poruszają się na palcach, ramiona trzymają wyprostowane w górze. Na hasło: Maszerują krasnale – uginają lekko nogi w kolanach, wykonują lekki skłon tułowia i głowy w przód, ramiona trzymają luźno opuszczone i poruszają się małymi krokami.

6. Poproście Rodziców, by przeczytali Wam wiersz.

 

"Przyjaciel przyrody" A.Widzowska

 

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,

wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

zadbać o lasy, powietrze, wodę,

kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!

To źle marnować wodę w kąpieli

od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę!

Torba foliowa szczerzy zębiska.

– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.

Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,

fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!

– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.

– W lesie się smażę niczym iskierka,

a gdy rozgrzeję się jak ognisko,

pożar wywołam i spalę wszystko!

– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,

że na planecie mieszkają dzieci?

Szust! Posprzątamy bałagan wielki,

osobno papier, plastik, butelki!

Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,

wiemy, że pożar wywołać łatwo,

a gdy widzimy sarenkę w lesie,

to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!

Ten, kto przyrodę niszczy i truje,

niech się kolcami jeża pokłuje!

 

  • Czy dzieci z przedszkola wiedzą, że o Ziemię  należy dbać? Dlaczego?
  • Do czego zachęca wiersz?
  • Co ma się stać tym, którzy nie dbają o przyrodę?

Rysujcie po śladzie jeża. Rysunek można pokolorować. (Karta pracy z mapą znajduje się na dole strony)

7. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Gęsty las-rzadki las”

Na hasło: gęsty las, dzieci skupiają się wokół Rodzica, a na hasło: rzadki las – rozbiegają się  i biegają w podskokach do chwili, gdy usłyszą hasło: gęsty las itd.

 

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE METODĄ R. LABANA

Wyczucie własnego ciała.

https://www.youtube.com/watch?v=uKlJCWLaPvg&list=PLNWN3Bpc0ys5YxCt7SrtVykwWrh_s6H3j

Dzieci poruszają się po pokoju, dworze w rytmie instrumentalnej muzyki tanecznej, według własnej inwencji twórczej. Gdy muzyka umilknie, zatrzymują się, a następnie wykonują ćwiczenia podane poniżej:

  • Ćwiczą głowę i szyję – dzieci wykonują skłony, skręty, krążenia
  • Ćwiczenia tułowia – dzieci wykonują skłony, opady, skręty, krążenia
  • Ćwiczenia ramion i dłoni – dzieci wykonują wymachy, wznosy, krążenia ramion i dłoni, ruchy palców, klaskanie
  • Ćwiczenia nóg i stóp – dzieci wykonują podskoki, wspięcia, wymachy, tupanie.

Gdy dzieci usłyszą dźwięki muzyki, powracają do swobodnej improwizacji ruchowej.

Wyczucie siły (ciężaru)

W lesie

  • Dzieci naśladują rąbanie drzewa siekierą, następnie – przewracanie go na ziemię mocnym pchnięciem – wykonują mocne i szybkie ruchy
  • Naśladują chwytanie za gałęzie, przeciąganie ściętych drzew, toczenie pni drzew – wykonują mocne i wolne ruchy
  • Naśladują zrywanie liści ze ściętych drzew – wykonują lekkie i szybkie ruchy
  • Naśladują podrzucanie zebranych liści do góry i spadanie liści na ziemię – wykonują lekkie i wolne ruchy

Wyczucie ciężaru ciała i przestrzeni

Podmuch wiatru

  • Silny podmuch wiatru powoduje spadanie żołędzi z drzew – dzieci podskakują w górę  w szybkim tempie, przechodzą do przysiadu
  • Wiatr unosi z ziemi liście do góry – z przysiadu, dzieci wykonują szybkie przejście do stania
  • Liście fruwają w powietrzu i powoli opadają – dzieci poruszają się w różnych kierunkach: na palcach, na lekko ugiętych kolanach, przechodzą do leżenia
  • Dzieci w biegu, wyciągają ramiona jak najwyżej i jak najdalej, łapią opadające liście
  • Przeskakują przez stosy liści i ścięte drzewa
  • Odpoczywają w rożnych pozycjach, zajmując jak najwięcej miejsca – na polanie w słoneczny dzień, jak najmniej  miejsca – pod drzewem, gdy pada deszcz.

 

Życzę spokojnego dnia. Miłej zabawy =)

 

 

21

KWI

2020

229

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia