Przyjaciele przyrody

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Przyjaciele przyrody

wielkość tekstu: A | A | A

Drodzy Rodzice Kochane Pszczółki

Dzisiaj  skupimy się na naszej przyrodzie. Jaką rolę ogrywają lasy.

  1. Poproście Rodziców, by pokazali Wam mapę fizyczną Polski. Wskazywanie dużych obszarów lasów.

(Karta pracy z mapą znajduje się na dole strony)

      2. Obejrzyjcie ilustracje z Parkami Narodowymi oraz Puszczami.

Co jest charakterystyczne?

Czego w tych miejscach jest najwięcej?

Jaki kolor przeważa?

(Karta pracy z mapą znajduje się na dole strony)

 

3. Wyjaśnienie:

Lasy są nazywane płucami Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczając powietrze. Lasy to też domy zwierząt i teren, gdzie rośnie wiele roślin. Są również miejscem relaksu i odpoczynku dla nas, ludzi. Możemy w nich zbierać grzyby, jagody, poziomki, jeżyny, maliny… Z wybranych przez leśników drzew, po ich ścięciu i wysuszeniu robimy meble, podłogi, a nawet domy. Drzewa iglaste (sosna, jodła, świerk) wydzielają olejki eteryczne, a z ich żywicy robi się syropy.

4. Zabawa graficzna  „Drzewko”

Możemy dziecku narysować kontur drzewa i oznaczenia, jak je wypełnić. W zależności od kształtu drzewa, wypełniamy je trójkątami, małymi kołami lub ukośnymi kreskami.

5. Zabawa „Wielkoludy i krasnale”

Dzieci maszerują w dowolnym miejscu. Na hasło: Maszerują Wielkoludy, dzieci poruszają się na palcach, ramiona trzymają wyprostowane w górze. Na hasło: Maszerują krasnale – uginają lekko nogi w kolanach, wykonują lekki skłon tułowia i głowy w przód, ramiona trzymają luźno opuszczone i poruszają się małymi krokami.

6. Poproście Rodziców, by przeczytali Wam wiersz.

 

"Przyjaciel przyrody" A.Widzowska

 

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,

wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

zadbać o lasy, powietrze, wodę,

kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!

To źle marnować wodę w kąpieli

od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę!

Torba foliowa szczerzy zębiska.

– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.

Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,

fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!

– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.

– W lesie się smażę niczym iskierka,

a gdy rozgrzeję się jak ognisko,

pożar wywołam i spalę wszystko!

– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,

że na planecie mieszkają dzieci?

Szust! Posprzątamy bałagan wielki,

osobno papier, plastik, butelki!

Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,

wiemy, że pożar wywołać łatwo,

a gdy widzimy sarenkę w lesie,

to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!

Ten, kto przyrodę niszczy i truje,

niech się kolcami jeża pokłuje!

 

  • Czy dzieci z przedszkola wiedzą, że o Ziemię  należy dbać? Dlaczego?
  • Do czego zachęca wiersz?
  • Co ma się stać tym, którzy nie dbają o przyrodę?

Rysujcie po śladzie jeża. Rysunek można pokolorować. (Karta pracy z mapą znajduje się na dole strony)

7. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Gęsty las-rzadki las”

Na hasło: gęsty las, dzieci skupiają się wokół Rodzica, a na hasło: rzadki las – rozbiegają się  i biegają w podskokach do chwili, gdy usłyszą hasło: gęsty las itd.

 

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE METODĄ R. LABANA

Wyczucie własnego ciała.

https://www.youtube.com/watch?v=uKlJCWLaPvg&list=PLNWN3Bpc0ys5YxCt7SrtVykwWrh_s6H3j

Dzieci poruszają się po pokoju, dworze w rytmie instrumentalnej muzyki tanecznej, według własnej inwencji twórczej. Gdy muzyka umilknie, zatrzymują się, a następnie wykonują ćwiczenia podane poniżej:

  • Ćwiczą głowę i szyję – dzieci wykonują skłony, skręty, krążenia
  • Ćwiczenia tułowia – dzieci wykonują skłony, opady, skręty, krążenia
  • Ćwiczenia ramion i dłoni – dzieci wykonują wymachy, wznosy, krążenia ramion i dłoni, ruchy palców, klaskanie
  • Ćwiczenia nóg i stóp – dzieci wykonują podskoki, wspięcia, wymachy, tupanie.

Gdy dzieci usłyszą dźwięki muzyki, powracają do swobodnej improwizacji ruchowej.

Wyczucie siły (ciężaru)

W lesie

  • Dzieci naśladują rąbanie drzewa siekierą, następnie – przewracanie go na ziemię mocnym pchnięciem – wykonują mocne i szybkie ruchy
  • Naśladują chwytanie za gałęzie, przeciąganie ściętych drzew, toczenie pni drzew – wykonują mocne i wolne ruchy
  • Naśladują zrywanie liści ze ściętych drzew – wykonują lekkie i szybkie ruchy
  • Naśladują podrzucanie zebranych liści do góry i spadanie liści na ziemię – wykonują lekkie i wolne ruchy

Wyczucie ciężaru ciała i przestrzeni

Podmuch wiatru

  • Silny podmuch wiatru powoduje spadanie żołędzi z drzew – dzieci podskakują w górę  w szybkim tempie, przechodzą do przysiadu
  • Wiatr unosi z ziemi liście do góry – z przysiadu, dzieci wykonują szybkie przejście do stania
  • Liście fruwają w powietrzu i powoli opadają – dzieci poruszają się w różnych kierunkach: na palcach, na lekko ugiętych kolanach, przechodzą do leżenia
  • Dzieci w biegu, wyciągają ramiona jak najwyżej i jak najdalej, łapią opadające liście
  • Przeskakują przez stosy liści i ścięte drzewa
  • Odpoczywają w rożnych pozycjach, zajmując jak najwięcej miejsca – na polanie w słoneczny dzień, jak najmniej  miejsca – pod drzewem, gdy pada deszcz.

 

Życzę spokojnego dnia. Miłej zabawy =)

 

 

czytano: 79 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-21 09:33:47

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201019_115605461
  • img_20201019_111825461
  • img_20201019_111819461
  • img_20201019_111813461
  • img_20201019_111807461
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna