Ćwiczenia gimnastyczne dla Zajączków

Strona główna » Grupy » Zajączki » Ćwiczenia gimnastyczne dla Zajączków

wielkość tekstu: A | A | A

Dzisiaj zapraszamy Zajączki i ich Rodziców do wspólnych ćwiczeń

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z zastosowaniem elementów metody gimnastyki rytmicznej M. Kniessów i twórczej metody R. Labana

 

Potrzebne będą 2 plastikowe klocki i kawałek wstążki w dowolnym kolorze

 

 Wyczucie (świadomość) własnego ciała.

„Witamy części naszego ciała” – dotykanie jedną częścią ciała do drugiej np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi. Dzieci dobierają się w pary i witają się ze sobą różnymi częściami ciała np.: czołami, plecami kolanami.

Kształtowanie poczucia rytmu

 „Rytmiczny chód” – dzieci maszerują po kole, zgodnie z wystukiwanym przez rodzica rytmem  (wolny, szybki, bardzo szybki).

Rodzic daje dziecku plastikowe klocki.
 

 „Wystukiwanie rytmu”-  każde dziecko posiada dwa przybory. Rytmiczne uderzanie przyborami o siebie: 4 x przed sobą, 4 x za sobą, 4 x nad głową nad głową, 4 x o kolana, 4 x przy lewej stopie, 4 x przy prawej stopie. Przysiad – rytmiczne uderzanie klockami o podłogę 4 x przed sobą, podskok w górę z równoczesnym wznosem ramion uderzając klockami o siebie.

„Bieg między klockami” – klocki ułożone na dywanie w dowolnym miejscu. Dziecko biega tak, aby nie przewrócić przyborów. Na sygnał siada w siadzie skrzyżnym przy klocku i rytmicznie uderza klockiem o podłogę 4 razy.

Dzieci odkładają do pojemnika jeden klocek.

 „Zabawa z klockiem” –  dziecko podczas czworakowania przesuwa klocek raz jedną raz drugą ręką.  Na sygnał wstaje i wykonuje zadanie podane przez Rodzica np. wygrywa usłyszany rytm, przekłada klocek pod kolanem nogi wzniesionej, wykonuje w dowolny sposób piruet.

„Postaw klocek, zabierz klocek” -  w siadzie skrzyżnym dziecko jedną ręką stawia klocek, a druga ręka zabiera go i stawia po drugiej stronie tułowia                    i odwrotnie.

„Czary – mary” – dzieci zachęcone przez Rodzica wykonują „czary” nad klockiem. Aby klocek zamienił się w inny przedmiot należy: uderzyć 2 x klockiem o podłogę, wykonać dowolny taniec wokół klocka i wypowiedzieć słowa zaklęcia „Abra kadabra bęc”. Dziecko wyciąga z klocka wstążkę. 

Zmiana przyborów.

Wyczucie ciężaru.

„Wstążka lekka i ciężka” - Zabawa wstążkami wg własnego pomysłu. Dziecko bawi się wstążkami dając wyraz jej lekkości, następnie naśladuje podnoszenie „grubego    i  ciężkiego drąga”.

Wyczucie przestrzeni. Współdziałanie z partnerem.

„Taniec” – rozwijanie obszerności ruchów. Ćwiczenie w parach. Taniec dowolny w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie, dziecko odnajduje swojego partnera. Dziecko dostosowuje szybkość ruchów do tempa muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=stTjXe-r-yE

„Tęcza” – wyczucie przestrzeni. Siad na piętach. Skłony w bok – „malowanie tęczy” wstążkami.

Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie.

„Pszczółki” – zabawa. Formowanie ze wstążki kwiatka (wg wyobraźni dziecka), dziecko zamienia się w pszczółkę. Podczas słyszanych klasków rodzica „pszczółka” „lata” po sali. Gdy dźwięk milknie „pszczółka” zatrzymuje się na kwiatku.

„Zabawa w koło” – wyczucie przestrzeni. Bieganie wokół ułożonej w koło wstążki, a następnie odpoczynek w środku koła zrobionego ze wstążki.

 

A teraz zapraszam Was do następnej zabawy

.  Posłuchajcie  2 razy piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Vglj6mxvzGE

 

STAŁA W LESIE DZIWNA CHATKA,

NIEZWYKLE BAJKOWA

BO NIE BYŁA MARMUROWA

TYLKO PIERNIKOWA

 

Ref.

DASZEK Z MARCEPANU,

A ŚCIANY Z CUKIERKÓW

KOMIN Z CZEKOLADY

A OKNA Z WAFELKÓW  (bis)

 

KTO W TYM DOMKU MOŻE MIESZKAĆ?

CHYBA BABA – JAGA!

MOŻE SIĘ POCZĘSTUJEMY,

ALE CZY WYPADA?

 

Ref. DASZEK Z MARCEPANU….

 

NAGLE DRZWI SIĘ OTWORZYŁY

WYSZŁA STARSZA PANI

ZAMIAST CIASTEK DAŁA DZIECIOM

JOGURT Z MALINAMI !

 

Ref: DASZEK Z MARCEPANU…

 

. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania na temat piosenki.

- Jak wyglądała chatka?

- Kto według baśni mieszkał w takiej chatce?

- Kto mieszkał w tej chatce w piosence?

 

 Weźcie proszę kartkę z bloku i namalujcie farbami tę „ DZIWNĄ CHATKĘ”smiley

 

                                               ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA PODCZAS WSPÓLNYCH ZABAW Z RODZICAMI!!!

czytano: 97 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-23 07:26:35

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201026_1117321890
  • img_20201026_1117211890
  • img_20201026_1117201890
  • img_20201026_1117081890
  • img_20201026_1116521890
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna