Ćwiczenia gimnastyczne dla Zajączków
Dzisiaj zapraszamy Zajączki i ich Rodziców do wspólnych ćwiczeń
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z zastosowaniem elementów metody gimnastyki rytmicznej M. Kniessów i twórczej metody R. Labana
Potrzebne będą 2 plastikowe klocki i kawałek wstążki w dowolnym kolorze
Wyczucie (świadomość) własnego ciała.
„Witamy części naszego ciała” – dotykanie jedną częścią ciała do drugiej np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi. Dzieci dobierają się w pary i witają się ze sobą różnymi częściami ciała np.: czołami, plecami kolanami.
Kształtowanie poczucia rytmu
„Rytmiczny chód” – dzieci maszerują po kole, zgodnie z wystukiwanym przez rodzica rytmem (wolny, szybki, bardzo szybki).
Rodzic daje dziecku plastikowe klocki.
„Wystukiwanie rytmu”- każde dziecko posiada dwa przybory. Rytmiczne uderzanie przyborami o siebie: 4 x przed sobą, 4 x za sobą, 4 x nad głową nad głową, 4 x o kolana, 4 x przy lewej stopie, 4 x przy prawej stopie. Przysiad – rytmiczne uderzanie klockami o podłogę 4 x przed sobą, podskok w górę z równoczesnym wznosem ramion uderzając klockami o siebie.
„Bieg między klockami” – klocki ułożone na dywanie w dowolnym miejscu. Dziecko biega tak, aby nie przewrócić przyborów. Na sygnał siada w siadzie skrzyżnym przy klocku i rytmicznie uderza klockiem o podłogę 4 razy.
Dzieci odkładają do pojemnika jeden klocek.
„Zabawa z klockiem” – dziecko podczas czworakowania przesuwa klocek raz jedną raz drugą ręką. Na sygnał wstaje i wykonuje zadanie podane przez Rodzica np. wygrywa usłyszany rytm, przekłada klocek pod kolanem nogi wzniesionej, wykonuje w dowolny sposób piruet.
„Postaw klocek, zabierz klocek” - w siadzie skrzyżnym dziecko jedną ręką stawia klocek, a druga ręka zabiera go i stawia po drugiej stronie tułowia i odwrotnie.
„Czary – mary” – dzieci zachęcone przez Rodzica wykonują „czary” nad klockiem. Aby klocek zamienił się w inny przedmiot należy: uderzyć 2 x klockiem o podłogę, wykonać dowolny taniec wokół klocka i wypowiedzieć słowa zaklęcia „Abra kadabra bęc”. Dziecko wyciąga z klocka wstążkę.
Zmiana przyborów.
Wyczucie ciężaru.
„Wstążka lekka i ciężka” - Zabawa wstążkami wg własnego pomysłu. Dziecko bawi się wstążkami dając wyraz jej lekkości, następnie naśladuje podnoszenie „grubego i ciężkiego drąga”.
Wyczucie przestrzeni. Współdziałanie z partnerem.
„Taniec” – rozwijanie obszerności ruchów. Ćwiczenie w parach. Taniec dowolny w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie, dziecko odnajduje swojego partnera. Dziecko dostosowuje szybkość ruchów do tempa muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=stTjXe-r-yE
„Tęcza” – wyczucie przestrzeni. Siad na piętach. Skłony w bok – „malowanie tęczy” wstążkami.
Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie.
„Pszczółki” – zabawa. Formowanie ze wstążki kwiatka (wg wyobraźni dziecka), dziecko zamienia się w pszczółkę. Podczas słyszanych klasków rodzica „pszczółka” „lata” po sali. Gdy dźwięk milknie „pszczółka” zatrzymuje się na kwiatku.
„Zabawa w koło” – wyczucie przestrzeni. Bieganie wokół ułożonej w koło wstążki, a następnie odpoczynek w środku koła zrobionego ze wstążki.
A teraz zapraszam Was do następnej zabawy
. Posłuchajcie 2 razy piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Vglj6mxvzGE
STAŁA W LESIE DZIWNA CHATKA,
NIEZWYKLE BAJKOWA
BO NIE BYŁA MARMUROWA
TYLKO PIERNIKOWA
Ref.
DASZEK Z MARCEPANU,
A ŚCIANY Z CUKIERKÓW
KOMIN Z CZEKOLADY
A OKNA Z WAFELKÓW (bis)
KTO W TYM DOMKU MOŻE MIESZKAĆ?
CHYBA BABA – JAGA!
MOŻE SIĘ POCZĘSTUJEMY,
ALE CZY WYPADA?
Ref. DASZEK Z MARCEPANU….
NAGLE DRZWI SIĘ OTWORZYŁY
WYSZŁA STARSZA PANI
ZAMIAST CIASTEK DAŁA DZIECIOM
JOGURT Z MALINAMI !
Ref: DASZEK Z MARCEPANU…
. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania na temat piosenki.
- Jak wyglądała chatka?
- Kto według baśni mieszkał w takiej chatce?
- Kto mieszkał w tej chatce w piosence?
Weźcie proszę kartkę z bloku i namalujcie farbami tę „ DZIWNĄ CHATKĘ”
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA PODCZAS WSPÓLNYCH ZABAW Z RODZICAMI!!!
23
KWI
2020
621
razy
czytano
p2zawiercie.pl