Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Archiwum

Zajączki 2021/2022

Ćwiczenia gimnastyczne dla Zajączków

Ćwiczenia gimnastyczne dla Zajączków

Dzisiaj zapraszamy Zajączki i ich Rodziców do wspólnych ćwiczeń

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z zastosowaniem elementów metody gimnastyki rytmicznej M. Kniessów i twórczej metody R. Labana

 

Potrzebne będą 2 plastikowe klocki i kawałek wstążki w dowolnym kolorze

 

 Wyczucie (świadomość) własnego ciała.

„Witamy części naszego ciała” – dotykanie jedną częścią ciała do drugiej np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi. Dzieci dobierają się w pary i witają się ze sobą różnymi częściami ciała np.: czołami, plecami kolanami.

Kształtowanie poczucia rytmu

 „Rytmiczny chód” – dzieci maszerują po kole, zgodnie z wystukiwanym przez rodzica rytmem  (wolny, szybki, bardzo szybki).

Rodzic daje dziecku plastikowe klocki.
 

 „Wystukiwanie rytmu”-  każde dziecko posiada dwa przybory. Rytmiczne uderzanie przyborami o siebie: 4 x przed sobą, 4 x za sobą, 4 x nad głową nad głową, 4 x o kolana, 4 x przy lewej stopie, 4 x przy prawej stopie. Przysiad – rytmiczne uderzanie klockami o podłogę 4 x przed sobą, podskok w górę z równoczesnym wznosem ramion uderzając klockami o siebie.

„Bieg między klockami” – klocki ułożone na dywanie w dowolnym miejscu. Dziecko biega tak, aby nie przewrócić przyborów. Na sygnał siada w siadzie skrzyżnym przy klocku i rytmicznie uderza klockiem o podłogę 4 razy.

Dzieci odkładają do pojemnika jeden klocek.

 „Zabawa z klockiem” –  dziecko podczas czworakowania przesuwa klocek raz jedną raz drugą ręką.  Na sygnał wstaje i wykonuje zadanie podane przez Rodzica np. wygrywa usłyszany rytm, przekłada klocek pod kolanem nogi wzniesionej, wykonuje w dowolny sposób piruet.

„Postaw klocek, zabierz klocek” -  w siadzie skrzyżnym dziecko jedną ręką stawia klocek, a druga ręka zabiera go i stawia po drugiej stronie tułowia                    i odwrotnie.

„Czary – mary” – dzieci zachęcone przez Rodzica wykonują „czary” nad klockiem. Aby klocek zamienił się w inny przedmiot należy: uderzyć 2 x klockiem o podłogę, wykonać dowolny taniec wokół klocka i wypowiedzieć słowa zaklęcia „Abra kadabra bęc”. Dziecko wyciąga z klocka wstążkę. 

Zmiana przyborów.

Wyczucie ciężaru.

„Wstążka lekka i ciężka” - Zabawa wstążkami wg własnego pomysłu. Dziecko bawi się wstążkami dając wyraz jej lekkości, następnie naśladuje podnoszenie „grubego    i  ciężkiego drąga”.

Wyczucie przestrzeni. Współdziałanie z partnerem.

„Taniec” – rozwijanie obszerności ruchów. Ćwiczenie w parach. Taniec dowolny w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie, dziecko odnajduje swojego partnera. Dziecko dostosowuje szybkość ruchów do tempa muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=stTjXe-r-yE

„Tęcza” – wyczucie przestrzeni. Siad na piętach. Skłony w bok – „malowanie tęczy” wstążkami.

Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie.

„Pszczółki” – zabawa. Formowanie ze wstążki kwiatka (wg wyobraźni dziecka), dziecko zamienia się w pszczółkę. Podczas słyszanych klasków rodzica „pszczółka” „lata” po sali. Gdy dźwięk milknie „pszczółka” zatrzymuje się na kwiatku.

„Zabawa w koło” – wyczucie przestrzeni. Bieganie wokół ułożonej w koło wstążki, a następnie odpoczynek w środku koła zrobionego ze wstążki.

 

A teraz zapraszam Was do następnej zabawy

.  Posłuchajcie  2 razy piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Vglj6mxvzGE

 

STAŁA W LESIE DZIWNA CHATKA,

NIEZWYKLE BAJKOWA

BO NIE BYŁA MARMUROWA

TYLKO PIERNIKOWA

 

Ref.

DASZEK Z MARCEPANU,

A ŚCIANY Z CUKIERKÓW

KOMIN Z CZEKOLADY

A OKNA Z WAFELKÓW  (bis)

 

KTO W TYM DOMKU MOŻE MIESZKAĆ?

CHYBA BABA – JAGA!

MOŻE SIĘ POCZĘSTUJEMY,

ALE CZY WYPADA?

 

Ref. DASZEK Z MARCEPANU….

 

NAGLE DRZWI SIĘ OTWORZYŁY

WYSZŁA STARSZA PANI

ZAMIAST CIASTEK DAŁA DZIECIOM

JOGURT Z MALINAMI !

 

Ref: DASZEK Z MARCEPANU…

 

. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania na temat piosenki.

- Jak wyglądała chatka?

- Kto według baśni mieszkał w takiej chatce?

- Kto mieszkał w tej chatce w piosence?

 

 Weźcie proszę kartkę z bloku i namalujcie farbami tę „ DZIWNĄ CHATKĘ”smiley

 

                                               ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA PODCZAS WSPÓLNYCH ZABAW Z RODZICAMI!!!

23

KWI

2020

621

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia