"Dziwna chatka - piosenka"

Strona główna » Grupy » Misie » "Dziwna chatka - piosenka"

wielkość tekstu: A | A | A

Dzisiaj zapraszamy Was kochane MISIE do nauki piosenki pt; „ Dziwna chatka”

 

.  Posłuchajcie  2 razy piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Vglj6mxvzGE

 

STAŁA W LESIE DZIWNA CHATKA,

NIEZWYKLE BAJKOWA

BO NIE BYŁA MARMUROWA

TYLKO PIERNIKOWA

 

Ref.

DASZEK Z MARCEPANU,

A ŚCIANY Z CUKIERKÓW

KOMIN Z CZEKOLADY

A OKNA Z WAFELKÓW  (bis)

 

KTO W TYM DOMKU MOŻE MIESZKAĆ?

CHYBA BABA – JAGA!

MOŻE SIĘ POCZĘSTUJEMY,

ALE CZY WYPADA?

 

Ref. DASZEK Z MARCEPANU….

 

NAGLE DRZWI SIĘ OTWORZYŁY

WYSZŁA STARSZA PANI

ZAMIAST CIASTEK DAŁA DZIECIOM

JOGURT Z MALINAMI !

 

Ref: DASZEK Z MARCEPANU…

 

. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania na temat piosenki.

- Jak wyglądała chatka?

- Kto według baśni mieszkał w takiej chatce?

- Kto mieszkał w tej chatce w piosence?

 

 Zabawa połączona z maszerowaniem

Dziecko maszeruje po dywanie i wykonuje polecenia, które czyta Rodzic, według słów rymowanki:

Hej idziemy naprzód żwawo

Nóżką lewą, nóżką prawą.

Hej, maszerujemy drogą

Prawą nogą, lewą nogą

I klaszczemy wciąż rękami

Nad głowami, nad głowami.

Potem z lewej, z prawej strony,

No i podskok. Już zrobiony?

 

A teraz zapraszam do następnej zabawy z Rodzicami

Witamy swoje palce” – Rodzic mówi rymowankę, a dziecko realizuje jej treść

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk 
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 

Następnie dziecko przelicza swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

„Słyszę i liczę–  odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic. wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie  dziecko układa przed sobą tyle samo guzików ile rodzic wrzucił do kubka. W celu sprawdzenia dziecka wysypują z kubka guziki i liczą.  
Rodzic. uderza np.( 5 razy, 3 razy, 4 razy, 6 razy), w pokrywkę, a dzieci podskakują tyle razy ile dźwięków słyszą.

„Figury geometryczne” – zabawa ruchowo – matematyczna. Dziecko maszeruje po kole, Rodzic pokazuje kartonik z narysowanymi 3 trójkątami – zadaniem dziecka jest zrobić tyle przysiadów, ile jest trójkątów na kartoniku, kartonik z 5 kółkami – dziecko podskakuje zgodnie z ilością narysowanych kółek; kartonik z 6 prostokątami – dziecko  klaszcze zgodnie z ilością narysowanych prostokątów

„Dodajemy i odejmujemy” – dziecko otrzymuje 10 klamerek do bielizny i układa przed sobą według poleceń i pomysłów Rodzica:

- ułóż proszę przed sobą 5 klamerek, przelicz głośno, teraz dołóż jeszcze 2 klamerki, ile jest razem?

- ułóż proszę przed sobą 8 klamerek, przelicz głośno, teraz odłóż 4 klamerki, ile zostało?

„Matematyczne zagadki” – dziecko odpowiada na zadane przez Rodzica zagadki:
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?

„Kapturek myśliciela” – ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację. Dziecko chwyta małżowinę uszną kciukiem, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.

 

...A teraz weźcie proszę kartkę z bloku i narysujcie na dole kartki..... zieloną trawkę, na górze kartki chmurki i z prawej strony słoneczko. Z lewej strony kartki narysujcie proszę drzewko a z prawej strony kartki dziwną chatkę, tę o której była mowa w piosence. Pokolorujcie proszę obrazek.

 

                                          ŻYCZYMY  MIŁEGO  DNIA  I  CZEKAMY  NA  ZDJĘCIA  Z  DZISIEJSZYCH  ZABAW smiley

 

czytano: 147 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-23 07:35:20

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG-8835
  • IMG-8839
  • IMG-8838
  • IMG-8836
  • IMG-8834
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna