"Dziwna chatka - piosenka"
Dzisiaj zapraszamy Was kochane MISIE do nauki piosenki pt; „ Dziwna chatka”
. Posłuchajcie 2 razy piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Vglj6mxvzGE
STAŁA W LESIE DZIWNA CHATKA,
NIEZWYKLE BAJKOWA
BO NIE BYŁA MARMUROWA
TYLKO PIERNIKOWA
Ref.
DASZEK Z MARCEPANU,
A ŚCIANY Z CUKIERKÓW
KOMIN Z CZEKOLADY
A OKNA Z WAFELKÓW (bis)
KTO W TYM DOMKU MOŻE MIESZKAĆ?
CHYBA BABA – JAGA!
MOŻE SIĘ POCZĘSTUJEMY,
ALE CZY WYPADA?
Ref. DASZEK Z MARCEPANU….
NAGLE DRZWI SIĘ OTWORZYŁY
WYSZŁA STARSZA PANI
ZAMIAST CIASTEK DAŁA DZIECIOM
JOGURT Z MALINAMI !
Ref: DASZEK Z MARCEPANU…
. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania na temat piosenki.
- Jak wyglądała chatka?
- Kto według baśni mieszkał w takiej chatce?
- Kto mieszkał w tej chatce w piosence?
Zabawa połączona z maszerowaniem
Dziecko maszeruje po dywanie i wykonuje polecenia, które czyta Rodzic, według słów rymowanki:
Hej idziemy naprzód żwawo
Nóżką lewą, nóżką prawą.
Hej, maszerujemy drogą
Prawą nogą, lewą nogą
I klaszczemy wciąż rękami
Nad głowami, nad głowami.
Potem z lewej, z prawej strony,
No i podskok. Już zrobiony?
A teraz zapraszam do następnej zabawy z Rodzicami
„Witamy swoje palce” – Rodzic mówi rymowankę, a dziecko realizuje jej treść
Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę
Następnie dziecko przelicza swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.
„Słyszę i liczę” – odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic. wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie dziecko układa przed sobą tyle samo guzików ile rodzic wrzucił do kubka. W celu sprawdzenia dziecka wysypują z kubka guziki i liczą.
Rodzic. uderza np.( 5 razy, 3 razy, 4 razy, 6 razy), w pokrywkę, a dzieci podskakują tyle razy ile dźwięków słyszą.
„Figury geometryczne” – zabawa ruchowo – matematyczna. Dziecko maszeruje po kole, Rodzic pokazuje kartonik z narysowanymi 3 trójkątami – zadaniem dziecka jest zrobić tyle przysiadów, ile jest trójkątów na kartoniku, kartonik z 5 kółkami – dziecko podskakuje zgodnie z ilością narysowanych kółek; kartonik z 6 prostokątami – dziecko klaszcze zgodnie z ilością narysowanych prostokątów
„Dodajemy i odejmujemy” – dziecko otrzymuje 10 klamerek do bielizny i układa przed sobą według poleceń i pomysłów Rodzica:
- ułóż proszę przed sobą 5 klamerek, przelicz głośno, teraz dołóż jeszcze 2 klamerki, ile jest razem?
- ułóż proszę przed sobą 8 klamerek, przelicz głośno, teraz odłóż 4 klamerki, ile zostało?
„Matematyczne zagadki” – dziecko odpowiada na zadane przez Rodzica zagadki:
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?
„Kapturek myśliciela” – ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację. Dziecko chwyta małżowinę uszną kciukiem, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.
...A teraz weźcie proszę kartkę z bloku i narysujcie na dole kartki..... zieloną trawkę, na górze kartki chmurki i z prawej strony słoneczko. Z lewej strony kartki narysujcie proszę drzewko a z prawej strony kartki dziwną chatkę, tę o której była mowa w piosence. Pokolorujcie proszę obrazek.
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I CZEKAMY NA ZDJĘCIA Z DZISIEJSZYCH ZABAW
23
KWI
2020
3433
razy
czytano
p2zawiercie.pl