Zabawy z guzikami
Zabawy z guzikami
Drodzy Rodzice Kochane Pszczółki
Pobawimy się dzisiaj w klasyfikowanie.
- Na początek poproszę, byście się trochę porozciągali.
Stańcie naprzeciwko Mamy, Taty, Brata, Siostry, albo nawet naprzeciwko lustra. Polecenia możecie wydawać sobie sami, albo poproście druga osobę.
- Dotknijcie się stopami – dzieci podnoszą przeciwległe nogi do góry, na zmianę, prawą i lewą i starają się dotykać stopy partnera
- Dotknijcie się kolanami- dzieci podnoszą kolana przeciwległych nóg do góry, na zmianę, prawe i lewe, i zbliżają do kolan partnera
- Dotknijcie się głowami – dzieci wykonują skłon głowy w przód i ostrożnie zbliżają głowy do siebie.
2.Zabawy z guzikami
(na dole strony znajdują się guzikowe karty pracy)
- Magiczny worek
Do zabawy będziecie potrzebować: worka wypełnionego guzikami. Zadaniem dzieci będzie odgadnąć za pomocą zmysłu: słuchu oraz dotyku co znajduje się w środku. Dzieci mogą potrząsać oraz próbują odgadnąć co jest w środku. Następnie mogą włożyć rękę i za pomocą dotyku odgadnąć co jest w środku.
- Guzikowe powitanie
Posłuchajcie rymowanki o guziku. Do tego będziecie potrzebować guzika (najlepiej takiego dużego), którego będziecie podawać sobie z rąk do rąk z równoczesnym powtarzaniem słów rymowanki. Guzik możemy podawać sobie z rączki do rączki, albo z osobą obok.
Guzik tu,guzik tam,
guzik krąży tu i tam.
Jak to miło i wesoło,
kiedy guzik krąży w koło.
Zabawę można urozmaicić np. gdy rymowanka się kończy, wykonujemy jakiś dowolny ruch.
Poproście Rodziców, żeby przygotowali Wam 10 guzików. Mogą to też być inne elementy, które macie w domu.
- Posegregujcie guziki według koloru (możemy dodatkowo na pojemnikach przykleić kartoniki z kolorami),
- Posegregujcie guziki na te z uchem i te z dziurkami, itd.
- Przeliczcie guziki – podajcie ich liczbę.
- Układanie dowolnej postaci z guzików. Nazwijcie ją.
- Segregowanie guzików pod względem kształtu.
- Czym różnią się guziki?
- Segregowanie guzików pod względem liczby dziurek
- Wyszukiwanie guzików mających dwie cechy: są w kształcie koła i mają cztery dziurki, przeliczamy
- Na podstawie jakich innych dwóch cech możemy wyszukać guziki?
- Guzikowe pchełki
Potrzebujemy po dwa guziki (najlepiej płaskie), oraz dwóch sznurków do zaznaczenia STARTU i METY. Siedzimy wzdłuż dywanu. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze przeniesienie swojego guzika do mety, tak jak to jest w grze pchełki. Więc jednym guzikiem naciskamy na drugi, aby jak najdalej „skoczył” do przodu i tak aż do mety.
- Guzikowe nawlekanki
Są to ćwiczenia motoryki małej, a zadaniem dzieci jest nawlekanie guzików na sztywną żyłkę lub nitkę. Na koniec możemy związać taką nawlekankę, tworząc w ten sposób bransoletkę lub korale dla mamy, czy dla siebie.
CIEKAWOSTKA
Istnieje Muzeum Guzików w pobliżu Łowicza. Można poznać ciekawostki dotyczące guzików i obejrzeć ekspozycję liczącą naprawdę sporą ilość najróżniejszych guzików.
Mistrzostwa Świata w Piłce Guzikowej
Jak się okazuje organizowane są również zawody w piłce guzikowej. Jest to zatem wspaniały pomysł na zorganizowanie przedszkolnego meczu w swoich grupach ???? Jak wygląda taki mecz, tym razem zachęcam do obejrzenia filmiku z takiego meczu. On najlepiej zobrazuje to, w jaki sposób zorganizować taki mecz.
Na pewno będziecie potrzebować boiska ???? oraz guzików ???? Jak zauważyliście na filmie guziki przesuwane są po boisku za pomocą „pstryknięć” palcem, tak by uderzyły w piłeczkę. Jeżeli uważacie, ze jest to za trudne dla Waszych przedszkolaków, zawsze taką zabawę możecie uprości. Moja propozycja jest taka, że zamiast trafiać guzikami w piłkę, można strzelać guzikami do bramki. Na wcześniej przygotowanym boisku każdy z przedszkolaków za pomocą „pstryknięcia palcem” próbuje trafić guzikiem do bramki.
GUZIKOWE MEDALE
Po skończonej zabawie możecie wspólnie wraz z rodzicami wręczyć sobie guzikowe medale, które na pewno będą miłą niespodzianką. Takie medale możemy wykonać samodzielne według własnego pomysłu.
Wykonane medale można wysłać na maila i pochwalić się nimi =)
3. Poproście Rodziców o przeczytanie wiersza H. Łochockiej pt. „Niezadowoleni”
Rybka srebrna i mała
„Tak bym nóżki mieć chciała
Przynajmniej dwie!...”
A złów nogi ma grube
I grubą skorupę ,
Ale chciałby mieć czubek,
Bo nie ma
Dudek czub ma na głowie
I wiecie co powiem?
Chciałby nogi mieć krowie
Na głowie
Krowa rogi ma twarde
Chce mieć na nich kokardę –
Pies kokardę ma białą
I jeszcze
Mu mało:
Skrzydeł mu się zachciało,
Dwóch skrzydeł,
Kura skrzydła rozkłada:
Coś zmienić rada,
Lecz na myśl jej nie wpda,
Co zmienić.
Co? Co? Co?
- Z czego były niezadowolone zwierzęta?
- Co chciała (chciał) zmienić w swoim wyglądzie ryba (żółw, dudek, krowa, pies)?
- Czy kura wiedziała, co chciałaby zmienić w swoim wyglądzie?
- Czy skażone środowisko może mieć wpływ na wygląd zwierząt, na ich życie?
Życzę miłej zabawy
23
KWI
2020
1033
razy
czytano
p2zawiercie.pl