Dbamy o naszą Ziemię

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Dbamy o naszą Ziemię

wielkość tekstu: A | A | A

☺      ♥      ☺   Witam wszystkie Pszczółki i Rodziców w piątkowy poranek

1. Dzisiaj na początku porozmawiamy na temat " Zaczyna się od jajeczka."

Odpowiedzcie na pytania

− Jakie zwierzęta wykluwają się z jajek? (Jaszczurki, ptaki, owady, żaby, ryby).

− Czy wszystkie jajka są takie same?

− Czy wszystkie zwierzęta wykluwają się tak jak ptaki?

Ciekawostki

• Jajeczka, które składa ryba, to ikra.

• Bielinek kapustnik składa jajeczka na liściu, którym będą się żywiły gąsienice.

• Ślimak składa bardzo dużo jajeczek na ziemi i wcale się nimi nie interesuje.

• Biedronki, tak jak motyle, składają jajeczka na liściach.

• Jajeczka żaby to skrzek

Aby lepiej zrozumieć jak wygląda wykluwanie się z jajek obejrzyjcie filmiki:

Kurczak wykluwa się z jajka   https://www.youtube.com/watch?v=fICZcVccDv4

Wylęg jaszczurki  https://www.youtube.com/watch?v=oT0SKR1PCT0

https://www.youtube.com/watch?v=_iNhUk-S4yw

Ptaki  wykluwają się z jajka  https://www.youtube.com/watch?v=pNSn9eYow6s

owady https://www.youtube.com/watch?v=6D75LuxeaFk 

 Bielinek kapustni k  https://www.youtube.com/watch?v=fHqn-M5V1FU

ryby  https://www.youtube.com/watch?v=B6dvLUuUppA

2. . Obejrzyjcie jeszcze filmik  przedstawiający cykl rozwojowy żaby  https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

http://scholaris.pl/resources/run/id/51969

Po obejrzeniu filmiku odpowiedzcie na pytania.

− Gdzie żaba składa swoje jajeczka?

− Co powstaje z tych jajeczek?

− Jak wygląda kijanka? Czy jest podobna do żaby?

− Jak się zmienia?

3.Pproponuję teraz zabawę - dowolny taniec przy piosence "Świat w naszych rękach" https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

4.. Poproście aby Rodzice przeczytali wam opowiadanie B. Kosmowskiej Dziwny mecz koszykówki

 Słuchanie opowiadania.

– Dziś nauczymy się, jak sprzątać świat – powiedziała nasza pani, a cała klasa w śmiech!

– Świat jest za wielki! – zawołał Kuba.

– Wszyscy go brudzą! – dodała Klara.

– Bez sensu! – prychnęła Miłka. – Nie mogę sprzątnąć pokoju, to jak mam odkurzyć świat?

– Jesteśmy za mali, żeby robić porządek na całej Ziemi! – poparł ją Maciek. A Maciek wszystko

wie najlepiej.

– To prawda – uśmiechnęła się pani. – Jesteście mali, ale już potraficie nieźle bałaganić. Aby

wasz mały świat lśnił i błyszczał, musicie poznać kilka sposobów na utrzymanie porządku.

Wymyśliłam ciekawą zabawę…

– Sprzątanie zawsze jest nudne! – przerwał niegrzecznie Karol, nasz najlepszy klasowy koszykarz.

– A gra w kosza? – pani uśmiechnęła się do Karola. – Czy też jest nudna?

– Zagrajmy w kosza! – Karolowi zaświeciły się oczy.

– Właśnie to zrobimy! – odpowiedziała tajemniczo pani i postawiła na swoim biurku kolorowe

wiaderka.

– To będą kosze do naszej gry – oznajmiła. – Spójrzcie, czym będziemy do nich celować…

Patrzyliśmy z niedowierzaniem, jak pani wyciąga z wielkich toreb coraz bardziej zdumiewające przedmioty. Kartony po mleku i sokach, gazety, pocięte papierki, butelki i słoiki. Jakieś

metalowe zakrętki i gwoździe. Nawet ogryzki jabłek, nieświeże owoce i ziemniaczane obierki!

Biurko powoli zamieniało się w barwny śmietnik. A pani z dziecięcą radością śmieciła dalej!

„O rany! Gdyby teraz ktoś ważny zobaczył naszą panią, pewnie dostałaby uwagę do dziennika!” – pomyślałam z przestrachem. Bo my bardzo lubimy naszą panią.

– Na co czekacie? – pani spojrzała na nas ze zdumieniem. – Do roboty! Mam tu jeszcze sporo

różnych śmieci. Rozrzućmy je wokół siebie!

Natychmiast ruszyliśmy z pomocą. A kiedy już udało nam się zrobić bardzo, ale to bardzo wielki

bałagan, spojrzeliśmy z przerażeniem po naszych ławkach. Wszędzie walały się niepotrzebne

i zużyte rzeczy.

– Brzydko tu. Jak w moim pokoju – szepnął Jasiek.

– Brudno jak na naszym podwórku – westchnęła Laura.

– A zatem – pani włożyła na głowę czapkę z napisem „Ratownik świata” – przejmuję dowództwo

w akcji: „Trafiaj celnie do kosza”.

To była cudowna zabawa! Otrzymaliśmy zadanie, aby do wiaderek, czyli koszy, jak upierał

się Karol, wrzucać właściwe śmieci. Pani przygotowała dla nas czapki z takimi napisami,

jakie widniały na koszach. Niebieskie były z hasłem PAPIER. Żółte – PLASTIK I METAL. Na

białych czapkach napisano SZKŁO BEZBARWNE, a na zielonych – SZKŁO KOLOROWE. Ja

krążyłam po klasie w czarnej czapce, na której widniały słowa: ODPADY MIESZANE. Pięć

drużyn prześcigało się, aby jak najszybciej zapełnić swoje wiaderka. Klasa piękniała z każdą

chwilą. Nigdy nie sądziłam, że sprzątanie może być takie przyjemne! Akiedy już wszystkie śmieci

znalazły się we właściwych koszach, pani wyjaśniła nam, do czego służy taka segregacja.

– Czy ktoś wie, co oznacza słowo recykling? – zapytała.

– To robienie nowych rzeczy ze starych! – wykrzyknął Maciek, bo on wszystko wie najlepiej.

– Brawo! – zgodziła się pani. – Pomyślcie, jak łatwo zdobyć surowce na nowe rzeczy. Wystarczy

zadbać o stare. Jeśli je zbierzemy do wspólnego kosza, czyli kontenera, mogą stać się po raz

kolejny szkłem, plastikiem albo metalem. Dlatego segregacja śmieci oraz sprzątanie są takie

ważne.

– Recykling, recykling – powtarzał Kuba, kiedy wracaliśmy ze szkoły. – Wiesz, Zośka, to dobrze

brzmi, ten recykling – powiedział wreszcie. – Chyba tak nazwę mojego psa. Tata powiedział,

że będę mógł go mieć, jak zacznę dbać o porządek…

4 Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedzcie na pytania.

− Co zaproponowała pani dzieciom?

− Na czym polegał ten mecz koszykówki?

− Co nam daje segregowanie śmieci?

• Wyjaśnienie pojęcia recykling.

Jest to robienie nowych rzeczy ze starych. Jeśli zbierzemy razem odpady szklane czy metalowe,

to po przerobieniu znów będą szkłem czy metalem.

5. Zabawa ruchowo-naśladowcza Sprzątamy plac.

Dzieci naśladują sprzątanie placu – grabią trawnik, zbierają śmieci, wynoszą worki ze śmieciami…

6. Określanie kolorów pojemników na dane odpady.  Od 2019 zmieniły się zasady segregacji , obejrzyjcie filmik

https://www.youtube.com/watch?v=ER4YVN9zg20

7. Rozmowa na temat: Dlaczego sprzątamy, wywozimy śmieci? Pomocne będzie obejrzenie filmików

https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ

posluchaj co należy robić https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

8. Na koniec na dole strony przygotowałam kartę pracy .

Na kartce macie obrazki pod każdym obrazkiem narysujcie schemat i model wyrazów. Przypominam schemat czyli należy narysować tyle białych cegiełek ile jest głosek w wyrazie. Model wyrazu należy narysować tyle cegiełek ile jest  głosek w wyrazie i pokolorować każdą cegiełkę na niebiesko lub czerwono - niebieska to spółgłoska, czerwona samogłoska.

Miłej pracy i zabawy . Do zobaczenia  Pa   do poniedziałku ☺   ♥    ☺ 

czytano: 103 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-24 06:41:57

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20200923_121048291
  • img_20200923_121036291
  • img_20200923_114820291
  • img_20200923_114717291
  • img_20200923_114454291
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna