Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Archiwum

Zajączki 2021/2022

Zabawy rozwijające zmysły w czasach kwarantanny

Zabawy rozwijające zmysły w czasach kwarantanny

Jak pomyślę o dzieciach i ich rozwoju to wyobrażam sobie kilka kadrów. Huśtanie się, bieganie z latawcem, kręcenie na karuzeli, lepienie babek z piasku, zrywanie kwiatków, dmuchanie w uderzone kolano, tworzenie domków dla ślimaków z gałęzi, mokre spodenki od podlewania kwiatków. Każdy rodzic mógłby napisać ten wstęp inaczej. Mamy kwarantannę, dzieci spędzają teraz cały swój czas w domach. To nie musi wiązać się z brakiem ruchu i codziennej stymulacji zmysłów, dlatego zapraszam na  kilka pomysłów na sensoryczne zabawy.

Na początku zapraszam na zaznajomienie się – CZYM JEST ŚCIEZKA SENSORYCZNA I JAK MOŻNA ZROBIC JĄ W DOMU.

https://www.mjakmama24.pl/dziecko/przedszkolak/sciezka-sensoryczna-czym-jest-i-jak-zrobic-ja-w-domu-aa-7UhW-zsN4-AWug.html

PROPOZYCJE ZABAW

A więc pierwsza zabawa: Czym cię dotykam?

Rodzic bierze jeden z elementów ścieżki sensorycznej i masuje nim plecy dziecka. Dziecko zgaduje, jaki to jest element - np. z kamykami bądź próbuje opisać fakturę - drapiąca, szorstka, gładka, miła lub niemiła. Dziecko może też wskazać dokładne miejsce, w które jest dotykane. Rozwijamy nie tylko zmysł dotyku, ale też świadomość ciała. Potem może być zamiana: dziecko wybiera element i masuje rodzica, a ten zgaduje co to jest.

Druga zabawa: sensoryczny tor przeszkód

Dzieci kochają tę zabawę! Biorą wszystkie elementy ścieżki sensorycznej, przynoszą różne przedmioty z domu: poduszki, krzesła, podesty, woreczki, pluszaki. Układają swój wymarzony tor przeszkód w salonie lub ogrodzie, wymyślają fabułę (np. pokonanie potwora) i bawią się. Dzięki tak prostej zabawie rozwijają trzy najważniejsze zmysły: propriocepcję, układ przedsionkowy i dotyk.

Trzecia propozycja to podwórkowy klasyk: zabawa w chowanego

W salonie są rozłożone wszystkie elementy ścieżki sensorycznej. Dziecko zamyka oczy, a rodzic chowa jeden z elementów w domu np. kładąc go w jadalni na stole. Zadaniem dziecka jest odnalezienie elementu lub wskazanie którego brakuje. Z opinii rodziców wiemy, że jest to świetna zabawa, która uratowała niejeden dzień.

Po intensywnej i ciężkiej pracy całego ciała czas na małą motorykę, precyzyjne ruchy i wyciszenie. Co zaproponować dziecku? Mamy piękną układankę lewopółkulową, którą nazwaliśmy Modna Sowa. -  https://sensowood.com/pl/21-modna-sowa-5908258493139.html

 Dziecko może układać na niej kolorowe filcowe kółka na co najmniej trzy sposoby:

- tak jak chce, czyli według własnych preferencji

- według instrukcji rodzica, który wypowiada nazwę koloru, a dziecko go odszukuje i układa

- w oparciu o zestaw kart


Nie zapominaj o zmyśle węchu oraz smaku. Możecie je rozwijać podczas wspólnego eksperymentowania w kuchni, zajadania się własnoręcznie przygotowanymi zdrowymi przekąskami albo podczas robienia porządków w kuchni.

Kwarantanna może być wspaniałym czasem dla rodziny, twórczej i niekończącej się zabawy. Momentami jest ciężko, ale wierzymy, że wszystko będzie dobrze.        

                    DBAJCIE KOCHANI O SIEBIE!!!

 Bibliografia: Zródła internetowe



 

27

KWI

2020

605

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia