Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Strona główna » Grupy » Misie » Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

wielkość tekstu: A | A | A

 

ZAPRASZAM MISIÓW I ICH RODZICÓW DO WSPÓLNEJ ZABAWY.

Dzisiaj będziemy się mierzyć, więc potrzebny będzie centymetr krawiecki, miarka metrowa i linijka.


 Zabawa ruchowa „Wysoki – niski”
Dziecko swobodnie biegają po dywanie, na hasło wysoko – dziecko we wspięciu na palcach chodzą po sali w rytm klaskania rodzica. Na hasło nisko – dziecko w przygarbieniu chodzi ociężale po dywanie w rytm wolniejszego klaskania rodzica.


 „Kto jest wyższy”
Rodzic prosi, żeby dziecko określiło, kto jest wyższy od niego. ( np., starsze rodzeństwo, mama, tata). A teraz zmierzcie się proszę centymetrem i zapamiętajcie ile macie wzrostu


 Zapoznanie z przyborami mierzącymi
Oglądanie różnych przyrządów służących do mierzenia: : centymetr krawiecki, miarkę metrową (metrówkę), linijkę. Nazywanie ich, określanie, co można mierzyć za ich pomocą i kto z nich korzysta. Np.: termometr – służy do mierzenia temperatury, zegar – do mierzenia czasu, centymetr krawiecki – do mierzenia długości (szerokości) materiału, Waga – do mierzenia masy (potocznie – ciężaru).


 „Jesteśmy różni”
A teraz zmierzcie proszę linijką, centymetrem, miarką  wasze zabawki, pluszaki, lalki, i ułóżcie je od najmniejszego do największego

. Mierzenie długości dywanu w pokoju
rodzic pokazuje dywan i mówi dziecku, że zmierzą dzisiaj jego długość krokami, a potem – stopami. Najpierw rodzic mierzy długość dywanu krokami, głośno licząc. Za nim kolejno robią to samo dziecko. Potem rodzic pyta: – Czy nam wszystkim wyszła taka sama długość dywanu? Dlaczego? Jeśli dziecko samo nie odnajdzie przyczyny, rodzic wyjaśnia, że wiążę się to z wysokością danej osoby. Im osoba jest wyższa, tym ma dłuższe nogi i robi dłuższe kroki. Udowadnia to w ten sposób, że robi krok równocześnie z drugą osobą. Dziecko widzi, że krok rodzica jest dłuższy niż krok dziecka. Potem rodzic mierzy długość dywanu stopa za stopą. To samo robi kolejno dziecko. Rodzic pomaga liczyć i określać, komu wyszło najwięcej tych stóp. Potem pyta dziecko: – Czy wyszła nam taka sama długość dywanu, gdy mierzyliśmy ją stopa za stopą? Dlaczego? Jeżeli dziecko nie zna odpowiedzi, rodzic wyjaśnia, że długość stopy jest uzależniona (na ogół) od wysokości. Pokazuje swoją stopę i mierzy ją (porównuje długość) ze stopą  dziecka. Dziecko porównuje wyniki i dochodzi do wniosku, że długość dywanu mierzona stopami jest większa, jeżeli stopa jest mniejsza.
 

 

A teraz zapraszam Was do obejrzenia teatrzyku kukiełkowego pt „SZEWCZYK DRATEWKA”

 

https://www.youtube.com/watch?v=P9TaK5h6w0A

 

A teraz super zabawa – poproście Rodziców, żeby przygotowali dla Was drewnianą łyżkę, farby, pisaki, bibułę, skrawki materiałów i .......wyczarujcie proszę z tej drewnianej łyżki  - kukiełkę!!!

Myślę, że pomocne będą te oto linki:

https://www.youtube.com/watch?v=o_ALbo2e02c

 

https://pracaplastyczna.pl/index.php/teatr/953-kukielka-z-lyzki-drewnianej

 

http://warsztatmisyjny.blogspot.com/2010/05/kukieki-z-yzek-dzieci-swiata.html

 

Zróbcie zdjęcia swoim kukiełkom i wysyłajcie proszę do nas, czekamy na nie z niecierpliwością!!!!

                                            ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I SUPER POMYSŁÓW NA DREWNIANE KUKIEŁKIsmiley

czytano: 83 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-29 06:27:58

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG-9209
  • IMG-9208
  • IMG-9207
  • IMG-9206
  • IMG-9205
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna