Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
ZAPRASZAM MISIÓW I ICH RODZICÓW DO WSPÓLNEJ ZABAWY.
Dzisiaj będziemy się mierzyć, więc potrzebny będzie centymetr krawiecki, miarka metrowa i linijka.
Zabawa ruchowa „Wysoki – niski”
Dziecko swobodnie biegają po dywanie, na hasło wysoko – dziecko we wspięciu na palcach chodzą po sali w rytm klaskania rodzica. Na hasło nisko – dziecko w przygarbieniu chodzi ociężale po dywanie w rytm wolniejszego klaskania rodzica.
„Kto jest wyższy”
Rodzic prosi, żeby dziecko określiło, kto jest wyższy od niego. ( np., starsze rodzeństwo, mama, tata). A teraz zmierzcie się proszę centymetrem i zapamiętajcie ile macie wzrostu
Zapoznanie z przyborami mierzącymi
Oglądanie różnych przyrządów służących do mierzenia: : centymetr krawiecki, miarkę metrową (metrówkę), linijkę. Nazywanie ich, określanie, co można mierzyć za ich pomocą i kto z nich korzysta. Np.: termometr – służy do mierzenia temperatury, zegar – do mierzenia czasu, centymetr krawiecki – do mierzenia długości (szerokości) materiału, Waga – do mierzenia masy (potocznie – ciężaru).
„Jesteśmy różni”
A teraz zmierzcie proszę linijką, centymetrem, miarką wasze zabawki, pluszaki, lalki, i ułóżcie je od najmniejszego do największego
. Mierzenie długości dywanu w pokoju
rodzic pokazuje dywan i mówi dziecku, że zmierzą dzisiaj jego długość krokami, a potem – stopami. Najpierw rodzic mierzy długość dywanu krokami, głośno licząc. Za nim kolejno robią to samo dziecko. Potem rodzic pyta: – Czy nam wszystkim wyszła taka sama długość dywanu? Dlaczego? Jeśli dziecko samo nie odnajdzie przyczyny, rodzic wyjaśnia, że wiążę się to z wysokością danej osoby. Im osoba jest wyższa, tym ma dłuższe nogi i robi dłuższe kroki. Udowadnia to w ten sposób, że robi krok równocześnie z drugą osobą. Dziecko widzi, że krok rodzica jest dłuższy niż krok dziecka. Potem rodzic mierzy długość dywanu stopa za stopą. To samo robi kolejno dziecko. Rodzic pomaga liczyć i określać, komu wyszło najwięcej tych stóp. Potem pyta dziecko: – Czy wyszła nam taka sama długość dywanu, gdy mierzyliśmy ją stopa za stopą? Dlaczego? Jeżeli dziecko nie zna odpowiedzi, rodzic wyjaśnia, że długość stopy jest uzależniona (na ogół) od wysokości. Pokazuje swoją stopę i mierzy ją (porównuje długość) ze stopą dziecka. Dziecko porównuje wyniki i dochodzi do wniosku, że długość dywanu mierzona stopami jest większa, jeżeli stopa jest mniejsza.
A teraz zapraszam Was do obejrzenia teatrzyku kukiełkowego pt „SZEWCZYK DRATEWKA”
https://www.youtube.com/watch?v=P9TaK5h6w0A
A teraz super zabawa – poproście Rodziców, żeby przygotowali dla Was drewnianą łyżkę, farby, pisaki, bibułę, skrawki materiałów i .......wyczarujcie proszę z tej drewnianej łyżki - kukiełkę!!!
Myślę, że pomocne będą te oto linki:
https://www.youtube.com/watch?v=o_ALbo2e02c
https://pracaplastyczna.pl/index.php/teatr/953-kukielka-z-lyzki-drewnianej
http://warsztatmisyjny.blogspot.com/2010/05/kukieki-z-yzek-dzieci-swiata.html
Zróbcie zdjęcia swoim kukiełkom i wysyłajcie proszę do nas, czekamy na nie z niecierpliwością!!!!
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I SUPER POMYSŁÓW NA DREWNIANE KUKIEŁKI
29
KWI
2020
637
razy
czytano
p2zawiercie.pl