POTRAFIĘ LICZYĆ – zabawy matematyczne z rodzicami

Strona główna » Grupy » Zajączki » POTRAFIĘ LICZYĆ – zabawy matematyczne z rodzicami

wielkość tekstu: A | A | A

Potrzebne będą: skarpetki, kubeczek,makaronsmiley

Poproszę, żeby rodzice przeczytali Wam wierszyk, a Wy Zajączki pokazujcie proszę:
– Zabawa integracyjna – Każda rączka
Każda rączka, każda rączka
pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,
paluszki składamy, wszystkimi klaskamy
raz i dwa, raz i dwa.

Prawa rączka, lewa rączka
pięć paluszków ma, pięć paluszków ma
paluszki witamy, głośno przeliczamy .......

Rodzic czyta dalej:

Witajcie drogie dzieci!. Jak wiecie jestem „skarpetką Hani”. Lubię bardzo bawić się z innymi skarpetkami, lecz jest ich tak dużo, że sama nie wiem, ile ich tu jest. Pomożecie mi je policzyć?. Wiedziałam, że mogę na was liczyć. Zapraszam do zabawy.

 Przeliczanie  skarpetek
- 2 pary skarpetek – to ile to skarpet?
-  2 pary skarpetek – to ile to skarpet?

- 1 para skarpetek – to ile to skarpet?

 Segregacja skarpet wg koloru
- dziecko segreguje skarpety wg koloru a następnie je przelicza
- może ułożyć ze skarpetek figury geometryczne

 Zabawa muzyczno- taneczna „Polka Trisch- Trasch” - J. Strauss (z rodzicami).

https://www.youtube.com/watch?v=mni3m55G5mU

 Zabawa matematyczna – Czy umiem liczyć?.
(dziecko siedzi w kole, przed sobą ma kubeczek z makaronikiem, za nimi siedzi rodzic)

Zadania do wykonania:

1. policz ile jest w kubeczku makaroników, powiedz na ucho rodzicowi
2. włóż do każdej rączki po kilka makaronów, połóż na tacę makaron z jednej ręki, a ja powiem ile masz w drugiej ręce
3. włóż 2 makarony do kubeczka, dodaj jeszcze 1. Ile makaronów jest w kubeczku? – 3x



A teraz zapraszamy do następnej zabawy: potrzebne będą rękawiczki, klej, nożyczki, kolorowy papier

Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę ?
Krzesła tam stoją rząd za rzędem, a ja tam bajkę oglądać będę. ( teatr)

 ,, Po co jest teatr?” , posłuchajcie wiersza, który przeczyta Wam Rodzic

Po co jest teatr?

Ta drabina to schody do nieba,
A ta miska nad schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwykły pogrzebacz,
A z garnków są chełmy rycerzy,
Ale kto w te czary nie wierzy?
To jest teatr.
A teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd.


A teraz słowa : teatr i aktor, podzielcie proszę na sylaby , wyklaskajcie, zatupcie nogami. A teraz wymieńcie głoski w tych wyrazach

 Zabawa pantomimiczna rozwijająca wyobraźnię ,, Pokaż, co umiesz!”

Dziecko stoinaprzeciw rodzica. Rodzic robi miny wyrażające różne uczucia, np: ból, złość, strach, radość. Zadaniem dziecka jest odgadnąć emocje wyrażane mimiką.

 Ćwiczymy pamięć i dykcję, czyli ważne cechy aktora.- powtórzcie proszę bardzo wyraźnie!!!!

- Na wysokiej górze rośnie drzewo duże.
A nazywa ono się apli – papli – blite – blau.
A kto tego nie wypowie w kacie będzie stał.
- Ciocia Klocia przyniosła łakocie.
- Deszcz dzwoni o szyby.

 Zabawa w ,,Teatr rąk”.

Dziecko bierze rękawiczki i przykleja na nich oczy, nos, usta i tp. Po przygotowaniu pacynki zaczyna się przedstawienie. Można się schować za fotel lub inny parawan
Zza materiału widać tylko dłonie. Rodzic prosi  by dłonie - pacynki pomachały na powitanie, okazały radość, smutek, zdenerwowanie, żeby dłonie próbowały porozmawiać ze sobą bez słów

Zaśpiewajcie proszę ulubioną piosenkę z pacynkami na rękach.

Podpowiedzią może być na przykład piosenka :

https://www.youtube.com/watch?v=ayIf2itL6e0

 

ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I PRZESYŁAJCIE PROSZĘ ZDJĘCIA Z DZISIEJSZYCH ZABAW Z PACYNKAMI

heartbroken heartbroken heart



 

 

 

 

 

 

 

 





1. Powitanie grupy przez nauczycielkę słowami:

Dzień dobry, dzień dobry - wszyscy się witamy,
dzień dobry- dobry humor mamy.
Dzień dobry, dzień dobry – słońce jasno świeci
dzień dobry – pani wita dzieci.

- Miłe gesty -zachęcenie dzieci, aby przywitały się ze sobą
(dzieci chodzą po sali w rytm muzyki i każdemu napotkanemu dziecku posyłają znak przyjaźni do wyboru).

2. Wiersz
Są w przyjaźni wielkiej
trzy słowa maleńkie
zna je cała nasza grupa – proszę, dziękuję, przepraszam!.
(n-lka pokazuje dzieciom kolorowe serduszka z napisami)
- proszę –
- dziękuję –
- przepraszam –

Taniec twórczy – Kolorowe piękne słówka.
- dz. wybierają kolorowe serduszko z napisem, poruszają się w rytm muzyki
- na przerwę w muzyce n-lka podaje hasło
Np. tańczą dzieci z pięknym słowem- proszę

3. Dla każdego coś miłego – (dzieci siedzą w kole)
W naszej sali jest Kraina Życzliwości . W tej krainie wszyscy dla siebie są bardzo mili. Popularne jest mówienie sobie nawzajem miłych rzeczy.
Biletem wstępu do KŻ – jest powiedzenie koledze – coś bardzo miłego.
Np. zaczyna n-lka: Maju jesteś dziś bardzo grzeczna.
( dz. po wypowiedzeniu miłych słów koledze, przechodzi do KŻ i siadają, żeby wysłuchać opowiadania o znajdującym się tam drzewie )
Pewnego dnia Ania i Bartek wybrali się na spacer. Bardzo lubili razem wychodzić, zawsze spotkało ich coś miłego. Tego dnia była piękna, słoneczna pogoda. Dzieci szły ulubioną, bezpieczną alejką w parku, nagle Ania powiedziała: - spójrz Bartek czy ty widzisz to samo co ja?. Chłopiec zaczął się przyglądać, pytać gdzie?. Chodź, pokażę ci. Pobiegli szybko w pobliże drzewa, którego wcześniej tam nie było. Bartek także pamiętał, że w tym miejscu przedtem nie było tego drzewa. Ojej dziwiły się dzieci jakie ono jest ogromne. Gdy tak się zachwycali i podziwiali to drzewo podszedł do nich jakiś starszy pan. Widać był zmęczony, dzieci poprosiły by odpoczął na ławce.
- Czy podoba wam się to drzewo?
No cóż, to drzewo rosło tu od bardzo dawna, ale wy nie zauważyłyście go.
A skoro ciekawi was jak się ono nazywa; chyba będę mógł wam pomóc. Mam kilka listków z tego drzewa w kieszeni, na nich są pewne napisy.
Ja wam przeczytam te napisy:



-na pierwszym listku – przepraszam
-na drugim listku – dziękuję
-na trzecim listku – dzień dobry
-na czwartym listku – do widzenia
-na piątym listku – proszę
-na szóstym – do zobaczenia
-na siódmym – jak miło
-na ósmym – jest mi przykro
-na dziewiątym –
-na dziesiątym – (wymyślają dzieci)
-Czy już wiecie jak nazywa się to drzewo?

-Dzieci wymieniają różne nazwy. Po zebraniu różnych pomysłów, n-lka odczytuje nazwę umieszczoną w kopercie – Drzewo pięknych słów.
- Dzieci wspólne z n-lką zawieszają na drzewie listki.

4. Zabawa przy piosence – Piękne zwyczaje.

5. Słodki poczęstunek – użycie słów grzecznościowych ; proszę - dziękuję.

Dziękujemy i siadamy, bo cukierki pyszne mamy. Teraz je rozwijamy, do buzi wkładamy i ze smakiem zjadamy. Smacznego – Dziękujemy.
 

czytano: 75 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-30 08:00:47

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201019_115605461
  • img_20201019_111825461
  • img_20201019_111819461
  • img_20201019_111813461
  • img_20201019_111807461
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna