POTRAFIĘ LICZYĆ – zabawy matematyczne z rodzicami
Potrzebne będą: skarpetki, kubeczek,makaron
Poproszę, żeby rodzice przeczytali Wam wierszyk, a Wy Zajączki pokazujcie proszę:
– Zabawa integracyjna – Każda rączka
Każda rączka, każda rączka
pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,
paluszki składamy, wszystkimi klaskamy
raz i dwa, raz i dwa.
Prawa rączka, lewa rączka
pięć paluszków ma, pięć paluszków ma
paluszki witamy, głośno przeliczamy .......
Rodzic czyta dalej:
Witajcie drogie dzieci!. Jak wiecie jestem „skarpetką Hani”. Lubię bardzo bawić się z innymi skarpetkami, lecz jest ich tak dużo, że sama nie wiem, ile ich tu jest. Pomożecie mi je policzyć?. Wiedziałam, że mogę na was liczyć. Zapraszam do zabawy.
Przeliczanie skarpetek
- 2 pary skarpetek – to ile to skarpet?
- 2 pary skarpetek – to ile to skarpet?
- 1 para skarpetek – to ile to skarpet?
Segregacja skarpet wg koloru
- dziecko segreguje skarpety wg koloru a następnie je przelicza
- może ułożyć ze skarpetek figury geometryczne
Zabawa muzyczno- taneczna „Polka Trisch- Trasch” - J. Strauss (z rodzicami).
https://www.youtube.com/watch?v=mni3m55G5mU
Zabawa matematyczna – Czy umiem liczyć?.
(dziecko siedzi w kole, przed sobą ma kubeczek z makaronikiem, za nimi siedzi rodzic)
Zadania do wykonania:
1. policz ile jest w kubeczku makaroników, powiedz na ucho rodzicowi
2. włóż do każdej rączki po kilka makaronów, połóż na tacę makaron z jednej ręki, a ja powiem ile masz w drugiej ręce
3. włóż 2 makarony do kubeczka, dodaj jeszcze 1. Ile makaronów jest w kubeczku? – 3x
A teraz zapraszamy do następnej zabawy: potrzebne będą rękawiczki, klej, nożyczki, kolorowy papier
Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę ?
Krzesła tam stoją rząd za rzędem, a ja tam bajkę oglądać będę. ( teatr)
,, Po co jest teatr?” , posłuchajcie wiersza, który przeczyta Wam Rodzic
Po co jest teatr?
Ta drabina to schody do nieba,
A ta miska nad schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwykły pogrzebacz,
A z garnków są chełmy rycerzy,
Ale kto w te czary nie wierzy?
To jest teatr.
A teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd.
A teraz słowa : teatr i aktor, podzielcie proszę na sylaby , wyklaskajcie, zatupcie nogami. A teraz wymieńcie głoski w tych wyrazach
Zabawa pantomimiczna rozwijająca wyobraźnię ,, Pokaż, co umiesz!”
Dziecko stoinaprzeciw rodzica. Rodzic robi miny wyrażające różne uczucia, np: ból, złość, strach, radość. Zadaniem dziecka jest odgadnąć emocje wyrażane mimiką.
Ćwiczymy pamięć i dykcję, czyli ważne cechy aktora.- powtórzcie proszę bardzo wyraźnie!!!!
- Na wysokiej górze rośnie drzewo duże.
A nazywa ono się apli – papli – blite – blau.
A kto tego nie wypowie w kacie będzie stał.
- Ciocia Klocia przyniosła łakocie.
- Deszcz dzwoni o szyby.
Zabawa w ,,Teatr rąk”.
Dziecko bierze rękawiczki i przykleja na nich oczy, nos, usta i tp. Po przygotowaniu pacynki zaczyna się przedstawienie. Można się schować za fotel lub inny parawan
Zza materiału widać tylko dłonie. Rodzic prosi by dłonie - pacynki pomachały na powitanie, okazały radość, smutek, zdenerwowanie, żeby dłonie próbowały porozmawiać ze sobą bez słów
Zaśpiewajcie proszę ulubioną piosenkę z pacynkami na rękach.
Podpowiedzią może być na przykład piosenka :
https://www.youtube.com/watch?v=ayIf2itL6e0
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I PRZESYŁAJCIE PROSZĘ ZDJĘCIA Z DZISIEJSZYCH ZABAW Z PACYNKAMI
1. Powitanie grupy przez nauczycielkę słowami:
Dzień dobry, dzień dobry - wszyscy się witamy,
dzień dobry- dobry humor mamy.
Dzień dobry, dzień dobry – słońce jasno świeci
dzień dobry – pani wita dzieci.
- Miłe gesty -zachęcenie dzieci, aby przywitały się ze sobą
(dzieci chodzą po sali w rytm muzyki i każdemu napotkanemu dziecku posyłają znak przyjaźni do wyboru).
2. Wiersz
Są w przyjaźni wielkiej
trzy słowa maleńkie
zna je cała nasza grupa – proszę, dziękuję, przepraszam!.
(n-lka pokazuje dzieciom kolorowe serduszka z napisami)
- proszę –
- dziękuję –
- przepraszam –
Taniec twórczy – Kolorowe piękne słówka.
- dz. wybierają kolorowe serduszko z napisem, poruszają się w rytm muzyki
- na przerwę w muzyce n-lka podaje hasło
Np. tańczą dzieci z pięknym słowem- proszę
3. Dla każdego coś miłego – (dzieci siedzą w kole)
W naszej sali jest Kraina Życzliwości . W tej krainie wszyscy dla siebie są bardzo mili. Popularne jest mówienie sobie nawzajem miłych rzeczy.
Biletem wstępu do KŻ – jest powiedzenie koledze – coś bardzo miłego.
Np. zaczyna n-lka: Maju jesteś dziś bardzo grzeczna.
( dz. po wypowiedzeniu miłych słów koledze, przechodzi do KŻ i siadają, żeby wysłuchać opowiadania o znajdującym się tam drzewie )
Pewnego dnia Ania i Bartek wybrali się na spacer. Bardzo lubili razem wychodzić, zawsze spotkało ich coś miłego. Tego dnia była piękna, słoneczna pogoda. Dzieci szły ulubioną, bezpieczną alejką w parku, nagle Ania powiedziała: - spójrz Bartek czy ty widzisz to samo co ja?. Chłopiec zaczął się przyglądać, pytać gdzie?. Chodź, pokażę ci. Pobiegli szybko w pobliże drzewa, którego wcześniej tam nie było. Bartek także pamiętał, że w tym miejscu przedtem nie było tego drzewa. Ojej dziwiły się dzieci jakie ono jest ogromne. Gdy tak się zachwycali i podziwiali to drzewo podszedł do nich jakiś starszy pan. Widać był zmęczony, dzieci poprosiły by odpoczął na ławce.
- Czy podoba wam się to drzewo?
No cóż, to drzewo rosło tu od bardzo dawna, ale wy nie zauważyłyście go.
A skoro ciekawi was jak się ono nazywa; chyba będę mógł wam pomóc. Mam kilka listków z tego drzewa w kieszeni, na nich są pewne napisy.
Ja wam przeczytam te napisy:
-na pierwszym listku – przepraszam
-na drugim listku – dziękuję
-na trzecim listku – dzień dobry
-na czwartym listku – do widzenia
-na piątym listku – proszę
-na szóstym – do zobaczenia
-na siódmym – jak miło
-na ósmym – jest mi przykro
-na dziewiątym –
-na dziesiątym – (wymyślają dzieci)
-Czy już wiecie jak nazywa się to drzewo?
-Dzieci wymieniają różne nazwy. Po zebraniu różnych pomysłów, n-lka odczytuje nazwę umieszczoną w kopercie – Drzewo pięknych słów.
- Dzieci wspólne z n-lką zawieszają na drzewie listki.
4. Zabawa przy piosence – Piękne zwyczaje.
5. Słodki poczęstunek – użycie słów grzecznościowych ; proszę - dziękuję.
Dziękujemy i siadamy, bo cukierki pyszne mamy. Teraz je rozwijamy, do buzi wkładamy i ze smakiem zjadamy. Smacznego – Dziękujemy.
30
KWI
2020
731
razy
czytano
p2zawiercie.pl