W teatrze

Strona główna » Grupy » Pszczółki » W teatrze

wielkość tekstu: A | A | A

☺     ♥     ☺    Witam wszystkich : Pszczółki i Rodziców w czwartkowy poranek . Przed nami dłuższy  weekend. Ale zanim będziemy odpoczywać , dzisiaj jeszcze trochę się pobawimy, pouczymy

1. Na początek poproście rodziców aby przeczytali wam rymowankę . Wy w trakcie czytania wykonujcie ruchy takie jakie są w tekście." Wielki smok".

Wielki smok szedł do przodu kroki trzy,

zrobił przysiad i wyszczerzył groźnie kły.

Skoczył w górę i rozłożył skrzydła swe,

latał w koło, by pogubić myśli złe.

W chłodnej wodzie pływał żabką też,

na czworakach chodził tak jak jeż.

Gdy się zmęczył, to zwinięty w kłębek spał,

kolorowe sny całą nockę miał.

2. Poproście jeszcze raz rodziców aby przeczytali wam wiersz M. Strękowskiej-Zaremby***.

Gdy siedzę na widowni

i gasną światła w teatrze,

kurtyna idzie w górę,

wstrzymuję oddech i patrzę.

Nagle wszystko ożywa:

śpiewają drzewa z papieru,

drewniany słowik fruwa,

kot w butach zmierza do celu.

Przeżywam ich przygody,

niezwykłe – aż nie do wiary.

Teatr to takie miejsce,

w którym możliwe są czary.

Kiedy jestem już w domu,

wycinam tygrysa w paski

i gram teatr dla mamy,

i czekam na oklaski.

Po wysłuchaniu wiersza odpowiedzcie na pytania

− Czy wy czujecie się podobnie w teatrze?

− Czy w domu robicie teatrzyk dla rodziców?

3. Teraz usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie przedstawienie teatralne pt. Przygody króliczka wędrowniczka oto link  https://www.youtube.com/watch?v=35nux_hA1N4

Po obejrzeniu narysujcie piękną ilustrację do oglądanej bajki. Przyślijcie na nasze adresy mailowe zdjęcia swoich prac . Prace możecie wykonać dowolną techniką i wykorzystać wszystko co macie w domu ( kredki, pisaki, farby , plastelinę, bibułę itp. )

Na dole strony zamieszczam wyrazy do których należy wstawić brakujące litery, aby można było je przeczytać

4. A teraz zapraszam  Was do zabaw  i eksperymentów z wodą . Wiem że każde z was lubi eksperymentować. Na początek będziemy mierzyli  objętość płynów.

Rodzice przygotujcie  kilka butelek, np. o pojemności 1 litra, z różną zawartością wody

zabarwionej farbą. Butelki są z plastiku, dokładnie zakręcone.

a. Określanie, ile wody jest w butelce.

Rodzic ustawia przed dziećmi zakręconą butelkę z wodą. Pyta dzieci, ile jest wody w butelce (dużo, mało). Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.

b. Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.

Rodzic  ustawia przygotowane butelki na stoliku przed dziećmi.

• Dzieci określają, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której – najmniej.

• Ustawiają butelki według ilości zawartej w nich wody – od tej z najmniejszą ilością, do tej

z największą.

• Dmuchanie w kolejne odkręcone butelki. Porównanie dźwięków wydawanych przez butelki.

c.. Zapoznanie z jednostką objętości płynów.

Nauczyciel wyjaśnia, że objętość płynów mierzymy w litrach. Pokazuje butelki – 1-litrową i

2-litrową. Określa, ile wody się w nich mieści.

d . Sprawdźcie teraz ile napojów jest w dwóch różnych butelkach (jedna jest niska i szeroka, a druga

– wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.

Dzieci przelewają do szklanki wodę z jednej butelki, a potem – z drugiej butelki i liczą, ile

szklanek wody było w jednej, a ile w drugiej butelce.

Komu jest mało zabawy z wodą to proponuję jeszcze kilka fajnych eksperymentów:

Eksperyment z wędrującą wodą


        Eksperyment wędrująca woda to ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości. Do zabawy przygotowaliśmy 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki z ciepłą wodą kolorową bibułę.

         Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki. Całe doświadczeni w przyśpieszonym tempie możecie zobaczyć na filmie

Kolorowe krople zabawa sensoryczna


           Do zabawy potrzebujemy kilku szklanek z wodą, pipety, puste opakowanie po tabletkach oraz barwniki spożywcze lub kawałki kolorowej bibuły. Wodę w szklankach barwimy barwnikami spożywczymi, farbami lub zamaczając w ciepłej wodzie kawałki bibuły. Przy okazji można wprowadzić elementy nauki kolor, mieszania barw. Gdy emocje związane z barwieniem wody już opadną dajemy dziecku kroplomierz, potocznie nazywany pipetą. Można go zakupić w aptece lub bardzo tanio na allegro. Dziecko nabiera dowolne kolory i stara się wkropić po kropelce w otwory opakowania od tabletek.

           To zadanie uczy precyzji, cierpliwości i świetnie trenuje małe rączki i paluszki. Odpowiednie wkropieni barwnych kropli wymaga od dziecka skupienia uwagi. A mieszanie ze sobą kropli pozwala dziecku zaobserwować jak zmieniają barwę. Naszą zabawę możecie podpatrzeć na YouTube.


Malowanie kolorową pianą zabawa plastyczna


          Pamiętam, gdy jako kilkuletnia dziewczynka dmuchałam przez słomkę do kubeczka z wodą i płynem do mycia naczyń tworząc pieniste mniejsze lub większe bańki mydlane. Ja tą zabawę urozmaiciłam nieco moim dzieciom i dodałam do wody barwniki spożywcze. Dzięki temu mogliśmy tworzyć wielobarwne bańkowe obrazy na kartkach papieru.

     Przebieg całej naszej zabawy możecie zobaczyć na filmie Do szklanek z wodą nalewamy odrobinę płynu do mycia naczyń oraz farby lub barwnika. Płyn dokładnie mieszamy i gotowe ,,barwne mieszanki” ustawiamy w kilku miejscach na białym brystolu. Najlepiej zabawę przeprowadzić na trawie lub na piasku, aby uniknąć zabrudzeń wokół.

Pod tym linkiem znajdziecie jeszcze inne zabawy https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/08/zabawy-i-eksperymenty-z-woda/

Udanego dnia i zabawy . Do zobaczenia w poniedziałek . Pa  ☺    ☺    ☺  

czytano: 103 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-04-30 08:03:35

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201026_1117321890
  • img_20201026_1117211890
  • img_20201026_1117201890
  • img_20201026_1117081890
  • img_20201026_1116521890
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna