„Dom” – rozwijanie mowy i myślenia na podstawie wiersza
Witamy serdecznie Kochane Zajaczki Was i Waszych Rodziców, w tym tygodniu tematem zajęć będzie POLSKA – MÓJ DOM.
1.Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej – Co powstanie z tych elementów?
Rodzic układa przed dziećmi kolorowe elementy domu powycinane z kartonu. Zadaniem dziecka jest ułożenie ich w jedna całość i określenie co utworzył. (możecie przykleić elementy na kartce z bloku i dorysować drzewa, chmurki, ptaki, kwiaty itp.)
2. Posłuchajcie wiersza pt „Dom” autorstwa K. Datkum – Czerniak.
Dom to rodzina
Dobre mamy ręce
Co przytulą, pomogą się ubrać szybko.
To tato, który poczyta bajkę na dobranoc
i nazwie mnie złotą rybką.
Babcia i jej słodkości
serniki makowe – pyszności.
Dziadek, który ma dla mnie czas
i mocno kocha wszystkich nas.
I moje rodzeństwo kochane.
Nigdzie z stąd nie wyjadę
Na zawsze w domu zostanę.
3..Rozmowa na temat wiersza.
- Czym jest dom dla autorki wiersza?
4. Teraz określcie kochane dzieci , co dla Was oznacza słowo „dom”. Rodzice mogą zapisać wasze propozycje dookoła hasła – DOM TO…., Zwrócicie uwagę, że dom oznacza nie tylko budynek w którym się mieszka, ale również i przede wszystkim – rodzinę i więzi, które ją łączą.
5. Zapraszam na zapoznanie się z przysłowiami dotyczącymi domu. Wyjaśnienie przez dziecko, co one oznaczają:
Wolnoć Tomku w swoim domku.
Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.
Gdy jesteś w cudzym domu, nie zawadzajcie nikomu.
Gość w dom, Bóg w dom.
6.Zabawa dydaktyczna – do tej zabawy potrzebne będą wydrukowane domki różnej wielkości. Waszym zadaniem będzie porządkowanie domów od najmniejszego do największego i odwrotnie, przeliczanie domów.
7. Zabawa ruchowa - „Domek na kurzej nóżce” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko biega swobodnie w różnych kierunkach przy piosence „Mój dom” https://www.youtube.com/watch?v=fuCnZ4iHmmM
Gdy muzyka ucichnie, zatrzymuje się i rodzic mówi: „Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie przodem!” Dziecko obraca się dookoła i staje na jednej nodze przodem do rodzica. Po chwili stania biega ponownie przy muzyce, zatrzymuje się na słowa: : „Domku, domku na kurzej nóżce, obróć się dookoła i stań do mnie tyłem!” obraca się dookoła i staje na jednej nodze tyłem do rodzica. – następnie można powiedzieć stan do mnie bokiem.
Jeżeli Wam spodobała się ta piosenka – to zapraszamy do nauki jej na pamięć.
„KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA”
Zapraszamy również do zrealizowania ostatniego KROKU 5 pt. PROMIENIOWANIE SŁONECZNE NIE ZAWSZE ZDROWE.
Życzymy Miłego Dnia z Kochaną Rodziną.
04
MAJ
2020
749
razy
czytano
p2zawiercie.pl