Teatrzyk sylwet
Dzień dobry „Kotki”- witając nowy miesiąc MAJ zapraszamy do wspólnej zabawy.
W tym tygodniu zapraszamy Was do ŚWIATA TEATRU!
1. „Stopa ćwiczy”- zabawy kształtujące poczucie odległości u dziecka.
-
Rodzic rozmieszcza klocki w równych, dosyć krótkich, odstępach wzdłuż wyznaczonej trasy. Dziecko idzie wzdłuż linii, stawiając stopy obok kolejnych klocków.
-
Podobne ćwiczenie, jednak tym razem klocki są najpierw rozmieszczone w nierównych, przypadkowych odstępach, zaś później odstępy, krótkie i długie, przeplatają się regularnie.
2. „Jestem postacią”- zabawa ruchowo-naśladowcza. Dziecko naśladuje, samodzielnie lub po pokazie rodzica, ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, staruszka, baletnicy, raczkującego maluszka.
3. „Zabawa w żaby i bociany”- teatrzyk na podstawie wiersza A. Świrszczyńskiej .
Rodzic przygotowuje sylwety żab i bociana. Poruszając sylwetami, inscenizuje utwór.
4. Oglądanie teatrzyku.
Żaba I: Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaba II: Skacze żabka – skik, skik, skik! Nie dorówna żabce nikt.
Bocian: Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaby: Mówi bocian: kle, kle, kle!
Bocian: Wszystkie żabki złapać chcę!
Żaba I: Siostro żabko, kto to chodzi?
Żaba II: To pan bocian w trawie brodzi.
Żaby: Uciekajmy, hyc, hyc, hyc! Nie zobaczy bocian nic!
Żaba: Próżno bocian żabek szuka, próżno długim dziobem stuka.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.
Bocian: Tu słyszałem gdzieś kumkanie, tutaj bocian was dostanie.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!
Bocian: Nic nie znajdę. To ci los! Ze zmartwienia zwieszam nos. Kle, kle, kle!
5. Rozmowa na temat teatrzyku.
– Kto występował w teatrzyku?
– Co robił bocian? Co robiły żabki?
6. „Zamiana ról”- inscenizowanie utworu przez dziecko.
Rodzic mówi tekst, a dzieckoporusza sylwetami bociana i żab.
DZIĘKUJEMY ZA ZABAWĘ! MIŁEGO PONIEDZIAŁKU!
04
MAJ
2020
805
razy
czytano
p2zawiercie.pl