Trzy Małgorzatki

Strona główna » Grupy » Wróbelki » Trzy Małgorzatki

wielkość tekstu: A | A | A

Dzień dobry „WRÓBELKI” witamy Was serdecznie w nowym tygodniu i w nowym, wiosennym miesiącu.

MAJ to piękny miesiąc, ale postaramy się, aby był jeszcze piękniejszy dzięki MUZYCE.

W tym tygodniu temat kompleksowy brzmi: „WSZYSTKO MOŻE BYĆ MUZYKĄ”

heart

 

GRZECHOTKA”- zachęcamy do wykonania własnoręcznie grzechotki. Potrzebujemy pustego, umytego, zakręcanego opakowania po np. jogurcie pitnym. Zerwij etykietę z opakowania przy pomocy rodziców. Ozdób dowolnie papierem samoprzylepnym lub pisakami a następnie z pomocą rodziców nasyp coś do środa ( np. ryż, groch, piasek). Tak powstały instrument będzie świetną pomocą w dzisiejszych zabawach zabawach.

 

ZABAWY RUCHOWE Z GRZECHOTKAMI”- dziecko rytmicznie uderza grzechotką o swoje dłonie.

• Biegnie rytmicznie z grzechotką. Na sygnał rodzica zatrzymuje się i potrząsa grze­chotką nad głową

• Kładzie instrument na dywanie, okrążając go w podanym rytmie, następnie kilkakrotnie prze­skakują przez instrument. Potem biorze grzechotkę i uderza nią o dłonie.

• Zatrzymuje się – potrząsa grzechotką przed sobą, nad sobą. Następnie biegnie do wskazanego prze rodzica miejsca w domu z grzechotką z wyciągniętymi do przodu rękami i powoli cofają się, grzecho­cząc grzechotką.

 

TRZY MAŁGORZATKI”- opowieść słowno-muzyczna na podstawie wiersza H. Bechlerowej.

Rodzic pokazuje dziecku obrazek (lub zdjęcie) lasu późną wiosną. Widać na nim rośliny, zwierzęta.

- Omówienie wyglądu lasu.

Jak wygląda las wiosną?

Jakie zwierzęta możemy spotkać w lesie?

 

Słuchanie wiersza inscenizowanego sylwetami bohaterów. Rodzic podczas recytacji po­kazuje odpowiednie obrazki zwierząt i roślin.

 

Dzień obudził w lesie kwiatki, szły do lasu Małgorzatki.

Z koszykami szły.

A ile ich było? Trzy!

Pierwsza poszła dróżką w prawo,

gdzie mech siwobrody.

Czarny żuk ją zaprowadził

na czarne jagody.

Druga poszła dróżką w lewo,

tam poziomki rosły.

Dwie wesołe wiewióreczki

koszyczek jej niosły.

A ta trzecia Małgorzatka

biegnie wzdłuż strumyka.

Może w cieniu pod brzózkami

znajdę borowika?

Cicho wszędzie. Muszka brzęczy,

motyl trąca kwiatki.

Pogubiły swoje ścieżki

wszystkie Małgorzatki.

Pierwsza poszła w las daleko,

nie chce jagód szukać.

Siadła w trawie i słuchała

długiej bajki żuka.

A ta druga zapomniała,

gdzie poziomki rosną,

i tańczyła z wiewiórkami

pod zieloną sosną.

Trzecia bardzo się zmęczyła,

nie ma borowika.

Szła za pliszką, co wesoło

skacze po kamykach.

Wtem głos jakiś echo niesie:

Stuk-puk! Stuk-puk! – słychać w lesie.

Małgorzatki usłyszały,

przystanęły, pomyślały...

Pomyślała każda tak:

To na pewno jakiś znak.

Może jedna Małgorzatka

po lesie mnie szuka?

Może druga Małgorzatka

kijkiem w drzewo stuka?”

Idą, idą Małgorzatki,

wiatr szeleści z cicha.

Stuk-puk! Stuk-puk! – coraz głośniej,

coraz bliżej słychać.

Przez zieloną, leśną trawę,

przez mech siwy szły.

Spotkały się pod sosną

Małgorzatki trzy.

A na sośnie pod koroną

ptak! Czapeczkę ma czerwoną!

Więc trzy małe Małgorzatki

kłaniają się w pas:

Dziękujemy ci, dzięciole,

że znalazłeś nas.

 

ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA

Ile Małgorzatek szło do lasu?

Co chciała zbierać pierwsza, druga, a co trzecia Małgorzatka? Czy dziewczynki robiły to, co planowały? A co robiły? Kto pomógł dziewczynkom się odnaleźć? Czy dzieci powinny chodzić same do lasu?

 

ZWIERZĘTA Z LASU”- dziecko naśladuje ruchy zwierząt z wiersza na hasło – pokazanie obrazka danego zwierzęcia.

 

smileyDZIĘKUJEMY ZA DZISIEJSZĄ ZABAWĘ!smiley

 

czytano: 99 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-04 06:53:42

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20200923_121048291
  • img_20200923_121036291
  • img_20200923_114820291
  • img_20200923_114717291
  • img_20200923_114454291
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna