W SKLEPIE MUZYCZNYM
WITAJCIE „WRÓBELKI”
„W sklepie muzycznym”- ćwiczenia w liczeniu- uzupełnianie elementów do pięciu.
Rozmowa na temat sklepu muzycznego.
Co może znajdować się w sklepie muzycznym?
Jakie instrumenty można tam kupić?
Rodzicu! Przygotuj wydruki piękciu różnych instrumentów perkusyjnych. (każdego instrumentu potrzebujemy 5 sztuk). Na dywanie zaznaczcie sznurkiem półki. Na półkach rodzic układa instrumenty według rodzajów, ale w różnej liczbie – od jednego do pięciu (trzy tamburyny, dwie kołatki, cztery grzechotki, pięć bębenków i jeden trójkąt). Pozostałe instrumenty trzyma z boku. Półki są ułożone jedna pod drugą i oznaczone kartonikami z odpowiednią liczbą kół (numer półki).
Uzupełnianie liczby instrumentów do pięciu.
Dziecko wybiera dany instrument, np. tamburyn. Liczy, ile tamburynów jest na półce, a potem mówi, ile tamburynów musi dołożyć, aby było ich razem pięć. Określa, która to jest półka, dokłada na nią dwa tamburyny. Analogicznie postępują przy pozostałych instrumentach.
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
Dziecko kupuje instrumenty. Kupując, nie podaje ich nazw, tylko próbuje naśladować dźwięki, jakie one wydają. Np. dziecko prosi o instrument, który wydaje dźwięk: dzyń, dzyń... i pokazuje, naśladuje ruch uderzania w trójkąt. Analogicznie postępuje przy zakupie innych instrumentów.
„Domowa orkiestra”- na zakonczenie zabawa ruchowo- muzyczna. Poszukaj wspólnie z dzieckiem różnych domowych ptrzedmiotów,z których wspólnie stworzycie orkiestrę np. z pokrywek, czy drewnianych kuchennych łyżek. Świetna zabawa gwarantowana!
ŻYCZYMY MIŁEGO WTORKU
05
MAJ
2020
675
razy
czytano
p2zawiercie.pl