Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Pszczółki

" Polska to moja ojczyzna" - rozwijanie umiejętności czytania

" Polska to moja ojczyzna" - rozwijanie umiejętności czytania

☺     ☺     ☺    Witam wszystkie Pszczółki i Rodziców. Już wczoraj dowiedzieliście się ,że rozmawiamy o naszej miejscowości, naszym kraju . Dzisiaj we wtorkowy poranek zapraszam do zabaw i ćwiczeń

1. Na początek  poproście rodziców o wydrukowanie karty pracy znajdującej się na dole strony .

Waszym zadaniem będzie:  potnijcie nożyczkami zdania na pojedyncze wyrazy  i następnie ułóżcie z wyrazów zdania .Przypominam zdanie musi rozpoczynać się wielką literą a kończy się kropką . Dlatego wyraz zaczynający się dużą literą jest początkiem zdania, a wyraz z kropką na końcu będzie kończył zdanie . Podpowiadam jest 4 zdania

2.  Teraz otwórzcie kartę pracy część 4 na stronie  31  

Czytanie tego, co mówią dzieci o swoich miastach. Łączenie ich wypowiedzi z nazwą odpowiedniego miasta. Oglądanie herbów miast. Rysowanie herbu swojego miasta. Narysujcie herb Zawiercia . Podpowiedź jak wygląda herb Zawiercia znajdziecie  klikając w link  : https://www.zawiercie.eu/kategorie/herb_miasta

3. Teraz trochę poćwiczcie :

Zabawa orientacyjno-porządkowa Idziemy na spacer.

Dzieci maszerują w różnych kierunkach sali z wysokim unoszeniem kolan. Na hasło Stop,

zatrzymują się, a rodzic dotyka dziecko . Teraz  dzieci maszerują za rodzicem

 Zabawa Wycieczka rowerowa.

Dzieci w leżeniu tyłem, naśladują pedałowanie na rowerze, mówiąc  rymowankę:

Jedzie rowerek na spacerek,

raz, dwa, trzy.

Na rowerku pan Kacperek,

raz, dwa, trzy.

Na słowa raz, dwa, trzy – klaszczą.

Ćwiczenia oddechowe – Oddychamy górskim powietrzem.

Dzieci stoją w dowolnym miejscu najlepiej przy otwartym oknie. Wciągają powietrze z równoczesnym podniesieniem rąk. Potem powoli je wypuszczają, opuszczając przy tym ręce

4.Teraz otwórzcie kartę pracy  część  4, s. 32.

Oglądanie zdjęcia. Określanie, co jest na nim przedstawione. Przeczytajcie  tekst, jeśli ktoś nie potrafi to o pomoc poproście rodziców . Odpowiedzcie na pytania

− W jakim państwie mieszkamy?

− Kim jesteśmy?

− Jakie są symbole narodowe Polski?( godło ,flaga, hymn, )

− Gdzie leży Polska?( w Europie)

 Rysujcie  szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.

5. Obejrzyjcie teraz  mapę fizyczną Polski.- znajdziecie ją na dole jako kartę pracy

• Wskażcie najdłuższą rzekę - Wisłę, odczytywanie ich nazw.

• Pokazywanie przez rodzica: stolicy Polski – Warszawy, gór (miejsca pomarańczowe),

odczytywanie ich nazw; nizin (zielone miejsca); morza – Bałtyku; miejsca, gdzie znajduje się

Zawiercie. A teraz obejrzyjcie filmik który usystematyzuje Wam wiadomości o Polsce oto link: https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM

6. Teraz zapraszam do zabawy Podniebne loty.

Dzieci naśladują podróż samolotem – wyciągają ręce w bok, wykonują skręty tułowia, raz

w prawą, raz w lewą stronę.

7.Ponownie otwórzcie kartę pracy  cz. 4, s. 33.

Czytanie wypowiedzenia: To mapa Polski i wyrazu godło. Odszukiwanie wśród naklejek

wyrazów: stolica, Tatry, Bałtyk i naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie konturowej Polski. Omówienie wyglądu godła. Rysowanie po śladach rysunków flag. Kolorowanie

ich tak, żeby wyglądały jak flaga Polski.

 8. Posłuchajcie teraz  nagrania hymnu Polski w postawie na baczność oto link  https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA

9. Teraz zapraszam do wysłuchania opowiadania , które przeczyta Wam rodzic M. Orłonia O Lechu i białym orle. Możecie też posłuchać legendy  oto link:  https://www.youtube.com/watch?v=igzLSB6F8ls

Strudzona była drużyna Lecha. Ile to już dni wędrówki mieli poza sobą? Ile wykarczowanych

drzew? Ile przebytych brodów rzecznych? Ile zwierzyny padło pod strzałami złuków i ostrzami

oszczepów? Ile ognisk rozpalono po drodze? Któż to zliczy? Szli tak, by znaleźć miejsce na

założenie grodu, by znaleźć ziemię, na którą sprowadzą żony i dzieci, aby osiąść tu na zawsze.

Odpoczywali właśnie po kolejnym męczącym dniu wędrówki. Część wojów legła w cieniu

rozłożystych dębów, część poiła strudzone konie, część przygotowywała jadło na wieczerzę.

Od rozpalonych ognisk szedł zapach dymu i pieczonego mięsiwa. Lech stał na skraju puszczy,

wodził wzrokiem po rozciągającej się przed nim równinie izamyślił się głęboko. Może wspominał

braci: Czecha i Rusa, z którymi rozstał się niedawno? Oni również poszli szukać sposobnego

miejsca na osiedlenie. A może wracał myślami do ziemi, z której wyszli, w której pozostawili

swoich współplemieńców? A może rozważał, czy by nie osiąść właśnie tu, na tej równinie na

skraju puszczy? Przecież puszcza w zwierzynę bogata, ziemia zda się urodzaj zapowiadać,

a jeziora rybę wszelką obiecują. Ale ziemi, na której mają rodzić się ich dzieci i wnuki, nie

wybiera się pochopnie. To jest ziemia na zawsze. Może więc są ziemie piękniejsze, bogatsze,

bezpieczniejsze? Myślał być może nad tym Lech, wodząc wzrokiem po równinie i bezchmurnym

niebie.

Nagle ptak nieznany pojawił się nad jego głową. Połyskiwał bielą szeroko rozpostartych

skrzydeł. Potem zatoczył łuk nad wiekowym dębem, rosnącym na skraju puszczy, na niewielkim wzgórzu. Lech, zaciekawiony ptakiem i jego dziwnym lotem, zbliżył się do drzewa i ujrzał

w nim gniazdo wielkie i wychylające się z niego główki białych piskląt. Otwarte dziobki prosiły

o pokarm. Białopióry ptak przysiadł na skraju gniazda i troskliwie je karmił.

Ożywił się nagle Lech, rozchmurzyło się jego czoło i gromkim głosem wojów do siebie przywołał. A gdy przy nim stanęli, powiedział:

– Tu zostaniemy. Tu będzie nasze gniazdo. Aten biały ptak, karmiący pisklęta – naszym znakiem.

A gród, który zbudujemy, Gnieznem nazwiemy.

Ucieszyli się wojowie, że zakończyła się ich uciążliwa wędrówka, że miejsca swego doszli

i głośnym „hura!” postanowienie Lecha poparli.

I w ten sposób biały orzeł stał się ptakiem królewskim na ziemi Lecha, i tak doszło do powstania

pierwszego grodu, później Gnieznem zwanego.

 Odpowiedzcie  teraz na pytania

− Czego szukał Lech ze swoją drużyną?

− Czy miejsce, w którym przystanęli, spodobało mu się?

− Co robił orzeł, którego dojrzał Lech?

− Czy Lech zdecydował się osiąść w tym miejscu?

− Jak nazwał gród, który tam zbudował?

− Co było jego znakiem? 

10. Proponuję wykonanie pracy plastycznej orzeł dowolną techniką , z takich przyborów i materiałów które macie w domu . Podpowiedź  i wybór techniki znajdziecie pod linkiem :   https://www.google.com/search?safe=active&rlz=1C1AVFA_enPL819PL820&sxsrf=ALeKk01nNU3Fr1Aq6SwvYJ1XGSwZDZ2gVw:1588618104333&source=univ&tbm=isch&q=orze%C5%82+polski+prace+plastyczne&sa=X&ved=2ahUKEwj1kavO75rpAhXwtYsKHcwQB7YQsAR6BAgJEAE&biw=1440&bih=708..

 Zachęcam do przysłania zdjęć swoich prac plastycznych

Pozdrawiam , życzę miłego dnia i do zobaczenia . Pa.

☺    ♥    ☺  

05

MAJ

2020

415

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:
Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia