Warszawska Syrenka
Witam Pszczółki i Rodziców =)
Warszawska Syrenka
1. Proszę otwórzcie karty pracy „Czytam, pisze liczę” str. 85
Czytamy tekst przy pomocy Rodziców o atrakcyjnych miejscach w Polsce. Piszemy po śladach zdania: Moim domem jest Polska.
Zabawa – odtwarzanie prostych układów rytmicznych w różny sposób.
Rodzic wyklaskuje prosty rytm. Dzieci powtarzają go, wystukując o podłogę, poskakując, uderzając rękami w swoje uda. Następnie odtwarzają ten rytm, łącząc ze sobą dwa rodzaje ruchów: cztery klaśnięcia, dwa podskoki obunóż w miejscu, cztery uderzenia w uda. Dwa klaśnięcia.
Posłuchajcie piosenki pt. „Syrenka”
https://www.youtube.com/watch?v=c-id729zpjs
Rozmowa na temat piosenki:
- Jak zbudowana jest piosenka?
- O kim jest mowa w piosence?
- Kim była Syrenka?
- Co postanowiła?
- Gdzie możemy spotkać teraz Syrenkę?
Zabawa przy piosence
Przy zwrotkach tańczymy z kimś w parze, może to być nasza ulubiona maskotka – kołysząc się z boku na bok. Przy refrenie zatrzymujemy się i wyklaskujemy rytm: chlup, chlup, chlup, chlup; chlip! chlup! chlup!
Nauka refrenu metodą ze słuchu.
ref: Nasza Warszawa, nasza stolica
ciągle Syrenkę zachwyca.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
swoją piosenkę: chlup, chlup, chlup, chlup
A Wisła śpiewa wciąz u jej stóp:
Chlup! Chlup! Chlup!
Puszczamy dziecku refren i powtarzamy.
2. Zapoznanie z definicją słowa "LEGENDA".
Wskazanie różnic między legendą a baśnią.
Legenda - utwór zawierający część prawdy historycznej (fakty, postać, miejsce) osnutej wokół zdarzeń fantastycznych.
Legenda a baśń
Podobieństwa: elementy fantastyczne, przekazywane pierwotnie z ust do ust a następnie spisane, posiadają morał/ pochwałę pewnych zalet
Różnice:
Legenda zawiera pewną prawdę historyczną (dotyczącą postaci, wydarzenia lub miejsca) - baśń całkowicie zmyślona
Legenda osadzona w konkretnym miejscu / czasie - baśń w nieokreślonej czasoprzestrzeni.
Obejrzyjcie i wysłuchajcie legendy o Warszawskiej Syrence
• Gdzie mieszkała Syrenka?
• Dlaczego ludzie chcieli ją schwytać?
• Co chcieli zrobić z Syrenką?
• Po co rybacy zatkali sobie uszy woskiem?
• W jaki sposób Syrenka wydostała się z niewoli?
• Dlaczego warszawska Syrenka trzyma tarczę i miecz?
Zabawa ruchowa "To co pływa, to co lata"
Rodzic wymienia różne rzeczowniki określając co lata a co pływa. Dzieci mają za zadanie naśladować ruchy latania bądź pływania.
Np. Mucha lata (odpowiedni ruch)
Samolot lata
Smok lata.
Ryba pływa.
Syrena pływa. itd.
Statek pływa.
Następnie Rodzic stosuje zmyłki, dzieci maja za zadanie przy fałszywym zdaniu stanąć na baczność. Np. "Pomidor lata." "Rower pływa".
3. Otwórzcie karty pracy, cz. 4, str. 34
Obejrzycie zdjęcia pomnika Syrenki w Warszawie ,nad Wisłą.
Przeczytajcie tekst o Warszawie – sami lub z pomocą Rodzica.
Narysujcie szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie.
Ułóżcie z liter nazwy obrazków.
Poproście Rodziców, by podali Wam po trzy obrazki i litery (wyprawka plastyczna). Ułóżcie z liter pod obrazkami ich nazwy.
Na dole strony umieszczone są zdjęcia pomnika Syrenki w Warszawie oraz Syrenka Warszawska do samodzielnego wykonania. Proszę dokończyć rysowanie Syrenki oraz wykonać metoda wydzieranki z niebieskiego i zielonego koloru (bibuła, papier kolorowy) ogona Syrenki
Życzę miłego dnia oraz z miłej zabawy =)
06
MAJ
2020
663
razy
czytano
p2zawiercie.pl