Malowanie muzyki
Witajcie „Wróbelki”
-
„Muzycy”- ćwiczenia językowe.
Rodzic do wykonania zadania pokazuje dziecku zdjęcia i nazywa instrumenty przedstawione na nich, a dzieckopróbują nazwać muzyków, którzy na nich grają.
Np. flet – flecista, skrzypce – skrzypek, klarnet – klarnecista, gitara – gitarzysta, pianino – pianista...
-
„Żabki”- wdrażanie do uważnego słuchania wiersza T. Fiutowskiej
Przed groźnym boćkiem
cztery żabki małe
do stawu skakały.
Pierwsza – hyc!
Druga – hyc!
Trzecia – hyc!
A ta czwarta – nic.
już otwiera dziób,
a ona do wody chlup!
Ona – myk,
ona – bryk,
bociek nie ma nic!
-
Rozmowa na temat wiersza.
– Dlaczego żabki uciekały przed bocianem?
-
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
Dziecko naśladuje głosy żab – głośno, cicho, w zależności od tego, jak trzyma rękę rodzic. Gdy podniesie ją do góry – dziecko mówi głośno: rege, rege, kum, kum, a gdy ją opuści – mówią cicho.
-
„Uwaga! Bocian!”- zabawa ruchowa
Dziecko– żabka – skacze po pokoju– łące. Z boku pokoju jest zaznaczony skakankami staw. Niedaleko żabek stoi rodzic/rodzeństwo – bocian. Na hasło: Uwaga! Bocian! – żabka, skacząc, ucieka do stawu. Bocian skacze obunóż za żabkami. Żabka, którą złapie, odchodzi na bok. Powtarzamy zabawę kilkukrotnie
-
„Żabki i bocian”-słuchanie utworu i jednoczesne malowanie farbami plakatowymi ilustracji do niego .
https://www.youtube.com/watch?v=6ME8rNHARx4
ZA PIĘKNIE WYKONANE ZADANIA NIESPODZIANKA!
Zapraszamy do obejrzenia filmu dla dzieci
pt. „Wywiad z bocianem” Lulek.tv
https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw
POZDRAWIAMY
07
MAJ
2020
615
razy
czytano
p2zawiercie.pl