Liczymy do 10 i więcej

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Liczymy do 10 i więcej

wielkość tekstu: A | A | A

☺    ♥      ☺    Witam w czwartkowy poranek Pszczółki i Rodziców.

1. Na początek obejrzyjcie obrazki Warszawy  oto link https://www.youtube.com/watch?v=vR4ZOF_JCr4

Obejrzyjcie również jak wyglądała Warszawa dawniej  oto link https://www.youtube.com/watch?v=ez5dobdVwCs

2. Powiedzcie teraz co zapamiętaliście z oglądanych filmików

- Która Warszawa bardziej się Wam podobała , ta dawniej czy ta dzisiaj?

- Czy w Warszawie jest stadion?

- Czym się różni dzisiejsza Warszawa od dawniejszej?

- Czy w Warszawie jest pomnik Warszawskiej Syrenki?

- Czy Warszawa jest stolicą Polski?

- Co oznacza słowo stolica? (miasto, w którym znajduje się siedziba centralnych organów państwa )

3. Teraz wyjmijcie z Wyprawki plastycznej  Historyjkę obrazkową Warszawska Syrenka

Dzieci wycinają obrazki historyjki. Słuchają opowiadania czytanego przez osobę odrosłą  i układają obrazki według  tego opowiadania. Potem przyklejają obrazki na kartce według wcześniej ułożonej kolejności.

Nad rzeką Wisłą znajdowała się osada rybacka. Mieszkali tam Wars i Sawa. Wars był rybakiem,

który łowił ryby w Wiśle. Sawa zajmowała się domem. W Wiśle, obok osady, mieszkała mała

Syrenka. Bawiła się blisko brzegu ze swoją przyjaciółką rybką. Znana była flisakom spławiającym drewno Wisłą. Zawsze witali ją radośnie. Pewnego dnia Syrenka postanowiła popłynąć

z flisakami do dalekiego morza. Pożegnała Warsa i Sawę i udała się w podróż z flisakami. Gdy

z rybką dopłynęły do morza, okazało się, że rybka nie może żyć w słonej, morskiej wodzie.

Zrozpaczona Syrenka usiadła na skale i zaczęła płakać. Zobaczyły ją córki króla Bałtyku.

Zaprowadziły Syrenkę do swojego ojca, który przerażał swoim wyglądem, swoją postawą królewską. Król wysłuchał Syrenki i postanowił, że jego słudzy – bałwany morskie – doprowadzą ją

do Wisły. Dał jej też tarczę i miecz, żeby nim strzegła miasta, które powstanie z osady rybackiej,

gdzie mieszkali Wars i Sawa. Syrenka wróciła do swojej osady. I tak, jak przepowiedział król

Bałtyk – z osady powstało piękne, duże miasto, nazwane na cześć założycieli osady Warszawą.

Na cześć Syrenki warszawiacy wystawili jej pomnik nad Wisłą i umieścili jej podobiznę w herbie

Warszawy.

4. Po przyklejeniu obrazków otwórzcie  Kartę pracy, cz. 4, s. 35. i wykonajcie zadania ):

Rysowanie po śladach rysunku Syrenki. Kolorowanie go. Czytanie zdań. Ocenianie ich wartości

logicznej. Zaznaczanie wyniku w odpowiednich miejscach.

5. Proponuję zabawę w echo melodyczne.

Rodzic śpiewa tekst: Jesteśmy Polakami, mówimy po polsku, na dowolną melodię, a dzieci powtarzają, następnie same wymyślają melodię do piosenki

6.Teraz trochę poćwiczymy dodawania  z wykorzystaniem kostek - takich które wykorzystujecie do gier  , potrzebne wam będą dwie małe kostki do gry

Dzieci kolejno rzucają dwiema kostkami.  Po wyrzuceniu liczą oczka i układają odpowiednie działanie.

Np. dziecko wyrzuciło na kostkach 5 oczek i 4 oczka. Układa działanie:

5 + 4 = 9  i je odczytuje .Jeśli nie macie cyferek i znaków matematycznych działania zapisujcie na kartce. Jeżeli w domu nie macie kostek do gry rozwiążcie zadania przygotowane na dole strony jako karta pracy . Kto ma kostki to również może kartę pracy rozwiązać w wolnej chwili 

7.  Teraz otwórzcie  Kartę pracy, cz. 4, s. 36, 37.

• Kolorowanie odpowiedniej liczby kwadratów. Liczenie na palcach. Odszukiwanie wśród

naklejek odpowiednich znaków i naklejanie ich we właściwych miejscach.

• Liczenie. Naklejanie odpowiednich cyfr. Odczytywanie działań

8. Teraz troszeczkę poćwiczcie - bo ruch i ćwiczenia to zdrowie  Potrzebne Wam będą  kubeczki po jogurcie.

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Zabierz kubeczek.

Dzieci poruszają się ostrożnie w rytm muzyki  https://www.youtube.com/watch?v=A23R-CV-y-s pomiędzy kubeczkami rozłożonymi na podłodze. Podczas przerwy w grze podnoszą najbliższy kubeczek i wyciągają rękę z nim w górę. Kiedy usłyszą dźwięki  muzyki , odkładają kubeczek i swobodnie się poruszają.

• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Wędrujący kubeczek.

Dzieci przekładają kubeczki z ręki do ręki: z przodu, z tyłu, pod kolanem, nad głową –

w pozycji stojącej i w ruchu.

• Ćwiczenia tułowia – Rzuć i podnieś.

Dzieci stoją w małym rozkroku, kubeczek kładą na głowie; wykonują skłon głową w celu

upuszczenia kubeczka na podłogę. Następnie wykonują skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczeniem go ponownie na głowie (podczas skłonu nogi mają proste).

• Ćwiczenia mięśni grzbietu – Turlamy kubeczek.

Dzieci w siadzie prostym, trzymają kubeczek oburącz na wyprostowanych nogach. Turlają

kubeczek po nogach jak najdalej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste w kolanach.

• Skrętoskłony – Kubeczkowe obuwie.

Dzieci w siadzie rozkrocznym, trzymają kubeczek w prawej ręce. Wykonują skrętoskłon do

lewej nogi, próbują położyć kubeczek na palcach lewej stopy. Prostują się, następnie wykonują

skrętoskłon do prawej nogi i próbują założyć kubeczek lewą ręką na prawą stopę. Podczas

wykonywania ćwiczenia kolana mają proste.

• Ćwiczenia mięśni brzucha – Zajrzyj do kubeczka.

Dzieci w leżeniu przodem, trzymają kubeczki w wyciągniętych rękach przed sobą. Na hasło

Zaglądamy do kubeczka, unoszą ręce i głowę do góry, trzymając je chwilę w tej pozycji,

a następnie je opuszczają.

• Zabawa na czworakach – W prawo, w lewo.

Kubeczki stoją na podłodze, dzieci maszerują na czworakach dookoła nich w prawą, a następnie

(po usłyszeniu uderzenia w bębenek) w lewą stronę.

• Ćwiczenia mięśni grzbietu i brzucha – Niezwykłe spotkanie.

Dzieci w leżeniu tyłem, kubeczek trzymają w rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie

wznoszą ręce i nogi i dążą do spotkania rąk z kubeczkiem ze stopami. Następnie wracają do

pozycji wyjściowej.

• Ćwiczenia oddechowe – Do góry i na dół.

Dzieci w leżeniu tyłem, kubeczek mają położony na brzuchu. Przy wdechu – uwypukleniu

brzucha – obserwują wznoszenie się kubeczka do góry; przy wydechu obserwują jego opadanie.

• Ćwiczenie równowagi – Jesteśmy uważni.

Dzieci w pozycji stojącej, kubeczek mają umieszczony na głowie (do góry dnem). Wykonują

trzy kroki marszu, potem powolny przysiad i wracają do pozycji wyjściowej tak, aby kubeczek

nie spadł.

• Rzuty Sprytne ręce.

Dzieci podrzucają kubeczki obiema rękami, a następnie jedną ręką, i łapią je (w miejscu

i w ruchu). Potem podrzucają kubeczki, klaszczą w ręce i łapią kubeczki

Jeśli komuś jeszcze za mało to proponuję w wolnej chwili żeby odrobić w Karcie  pracy Czytam, piszę, liczę, s. 86.

Miłego dnia , miłej zabawy  i pracy . Do zobaczenia.   ☺    ☺   ☺ 

czytano: 87 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-07 07:40:29

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201026_1117321890
  • img_20201026_1117211890
  • img_20201026_1117201890
  • img_20201026_1117081890
  • img_20201026_1116521890
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna