Liczymy do 10 i więcej
☺ ♥ ☺ Witam w czwartkowy poranek Pszczółki i Rodziców.
1. Na początek obejrzyjcie obrazki Warszawy oto link https://www.youtube.com/watch?v=vR4ZOF_JCr4
Obejrzyjcie również jak wyglądała Warszawa dawniej oto link https://www.youtube.com/watch?v=ez5dobdVwCs
2. Powiedzcie teraz co zapamiętaliście z oglądanych filmików
- Która Warszawa bardziej się Wam podobała , ta dawniej czy ta dzisiaj?
- Czy w Warszawie jest stadion?
- Czym się różni dzisiejsza Warszawa od dawniejszej?
- Czy w Warszawie jest pomnik Warszawskiej Syrenki?
- Czy Warszawa jest stolicą Polski?
- Co oznacza słowo stolica? (miasto, w którym znajduje się siedziba centralnych organów państwa )
3. Teraz wyjmijcie z Wyprawki plastycznej Historyjkę obrazkową Warszawska Syrenka
Dzieci wycinają obrazki historyjki. Słuchają opowiadania czytanego przez osobę odrosłą i układają obrazki według tego opowiadania. Potem przyklejają obrazki na kartce według wcześniej ułożonej kolejności.
Nad rzeką Wisłą znajdowała się osada rybacka. Mieszkali tam Wars i Sawa. Wars był rybakiem,
który łowił ryby w Wiśle. Sawa zajmowała się domem. W Wiśle, obok osady, mieszkała mała
Syrenka. Bawiła się blisko brzegu ze swoją przyjaciółką rybką. Znana była flisakom spławiającym drewno Wisłą. Zawsze witali ją radośnie. Pewnego dnia Syrenka postanowiła popłynąć
z flisakami do dalekiego morza. Pożegnała Warsa i Sawę i udała się w podróż z flisakami. Gdy
z rybką dopłynęły do morza, okazało się, że rybka nie może żyć w słonej, morskiej wodzie.
Zrozpaczona Syrenka usiadła na skale i zaczęła płakać. Zobaczyły ją córki króla Bałtyku.
Zaprowadziły Syrenkę do swojego ojca, który przerażał swoim wyglądem, swoją postawą królewską. Król wysłuchał Syrenki i postanowił, że jego słudzy – bałwany morskie – doprowadzą ją
do Wisły. Dał jej też tarczę i miecz, żeby nim strzegła miasta, które powstanie z osady rybackiej,
gdzie mieszkali Wars i Sawa. Syrenka wróciła do swojej osady. I tak, jak przepowiedział król
Bałtyk – z osady powstało piękne, duże miasto, nazwane na cześć założycieli osady Warszawą.
Na cześć Syrenki warszawiacy wystawili jej pomnik nad Wisłą i umieścili jej podobiznę w herbie
Warszawy.
4. Po przyklejeniu obrazków otwórzcie Kartę pracy, cz. 4, s. 35. i wykonajcie zadania ):
Rysowanie po śladach rysunku Syrenki. Kolorowanie go. Czytanie zdań. Ocenianie ich wartości
logicznej. Zaznaczanie wyniku w odpowiednich miejscach.
5. Proponuję zabawę w echo melodyczne.
Rodzic śpiewa tekst: Jesteśmy Polakami, mówimy po polsku, na dowolną melodię, a dzieci powtarzają, następnie same wymyślają melodię do piosenki
6.Teraz trochę poćwiczymy dodawania z wykorzystaniem kostek - takich które wykorzystujecie do gier , potrzebne wam będą dwie małe kostki do gry
Dzieci kolejno rzucają dwiema kostkami. Po wyrzuceniu liczą oczka i układają odpowiednie działanie.
Np. dziecko wyrzuciło na kostkach 5 oczek i 4 oczka. Układa działanie:
5 + 4 = 9 i je odczytuje .Jeśli nie macie cyferek i znaków matematycznych działania zapisujcie na kartce. Jeżeli w domu nie macie kostek do gry rozwiążcie zadania przygotowane na dole strony jako karta pracy . Kto ma kostki to również może kartę pracy rozwiązać w wolnej chwili
7. Teraz otwórzcie Kartę pracy, cz. 4, s. 36, 37.
• Kolorowanie odpowiedniej liczby kwadratów. Liczenie na palcach. Odszukiwanie wśród
naklejek odpowiednich znaków i naklejanie ich we właściwych miejscach.
• Liczenie. Naklejanie odpowiednich cyfr. Odczytywanie działań
8. Teraz troszeczkę poćwiczcie - bo ruch i ćwiczenia to zdrowie Potrzebne Wam będą kubeczki po jogurcie.
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Zabierz kubeczek.
Dzieci poruszają się ostrożnie w rytm muzyki https://www.youtube.com/watch?v=A23R-CV-y-s pomiędzy kubeczkami rozłożonymi na podłodze. Podczas przerwy w grze podnoszą najbliższy kubeczek i wyciągają rękę z nim w górę. Kiedy usłyszą dźwięki muzyki , odkładają kubeczek i swobodnie się poruszają.
• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Wędrujący kubeczek.
Dzieci przekładają kubeczki z ręki do ręki: z przodu, z tyłu, pod kolanem, nad głową –
w pozycji stojącej i w ruchu.
• Ćwiczenia tułowia – Rzuć i podnieś.
Dzieci stoją w małym rozkroku, kubeczek kładą na głowie; wykonują skłon głową w celu
upuszczenia kubeczka na podłogę. Następnie wykonują skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczeniem go ponownie na głowie (podczas skłonu nogi mają proste).
• Ćwiczenia mięśni grzbietu – Turlamy kubeczek.
Dzieci w siadzie prostym, trzymają kubeczek oburącz na wyprostowanych nogach. Turlają
kubeczek po nogach jak najdalej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste w kolanach.
• Skrętoskłony – Kubeczkowe obuwie.
Dzieci w siadzie rozkrocznym, trzymają kubeczek w prawej ręce. Wykonują skrętoskłon do
lewej nogi, próbują położyć kubeczek na palcach lewej stopy. Prostują się, następnie wykonują
skrętoskłon do prawej nogi i próbują założyć kubeczek lewą ręką na prawą stopę. Podczas
wykonywania ćwiczenia kolana mają proste.
• Ćwiczenia mięśni brzucha – Zajrzyj do kubeczka.
Dzieci w leżeniu przodem, trzymają kubeczki w wyciągniętych rękach przed sobą. Na hasło
Zaglądamy do kubeczka, unoszą ręce i głowę do góry, trzymając je chwilę w tej pozycji,
a następnie je opuszczają.
• Zabawa na czworakach – W prawo, w lewo.
Kubeczki stoją na podłodze, dzieci maszerują na czworakach dookoła nich w prawą, a następnie
(po usłyszeniu uderzenia w bębenek) w lewą stronę.
• Ćwiczenia mięśni grzbietu i brzucha – Niezwykłe spotkanie.
Dzieci w leżeniu tyłem, kubeczek trzymają w rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie
wznoszą ręce i nogi i dążą do spotkania rąk z kubeczkiem ze stopami. Następnie wracają do
pozycji wyjściowej.
• Ćwiczenia oddechowe – Do góry i na dół.
Dzieci w leżeniu tyłem, kubeczek mają położony na brzuchu. Przy wdechu – uwypukleniu
brzucha – obserwują wznoszenie się kubeczka do góry; przy wydechu obserwują jego opadanie.
• Ćwiczenie równowagi – Jesteśmy uważni.
Dzieci w pozycji stojącej, kubeczek mają umieszczony na głowie (do góry dnem). Wykonują
trzy kroki marszu, potem powolny przysiad i wracają do pozycji wyjściowej tak, aby kubeczek
nie spadł.
• Rzuty Sprytne ręce.
Dzieci podrzucają kubeczki obiema rękami, a następnie jedną ręką, i łapią je (w miejscu
i w ruchu). Potem podrzucają kubeczki, klaszczą w ręce i łapią kubeczki
Jeśli komuś jeszcze za mało to proponuję w wolnej chwili żeby odrobić w Karcie pracy Czytam, piszę, liczę, s. 86.
Miłego dnia , miłej zabawy i pracy . Do zobaczenia. ☺ ☺ ☺
07
MAJ
2020
331
razy
czytano
p2zawiercie.pl