Zestaw ćwiczeń dla ZAJĄCZKÓW

Strona główna » Grupy » Zajączki » Zestaw ćwiczeń dla ZAJĄCZKÓW

wielkość tekstu: A | A | A

 Zapraszam Was Zajączki do ćwiczeń gimnastycznych , ćwiczcie proszę wspólnie z Rodzicami, przygotujcie proszę do ćwiczeń chustki - apaszki

 

 Adaptacja ruchów partnera do ruchów grupy.

  • „Przywitanie kolegów” – Dziecko maszeruje po obwodzie dywanu, rodzic rozdaje chustki. Dziecko,  trzyma chustkę, maszeruje, machając nią nad głową
  • „Przywitanie Wiosny” – Dziecko porusza się po sali w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce, dziecko kłania się w wymyślony przez siebie sposób, wg własnej inwencji – wita Panią Wiosnę.
  • https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 Zabawa orientacyjno-porządkowa „Idziemy na spacer”.

  • Dziecko biega, skacze, tańczy bawiąc się chustkami w rytm muzyki granej. Na przerwę w muzyce, przykrywa się chustką tak, aby jak najmniej było je widać – chowa się przed deszczem. Powtórna gra jest sygnałem do ponownego ruchu. 
  • https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

 Ćwiczenie wyczucia i orientacji w schemacie własnego ciała. Rozwijanie gibkości ciała.

  • Dziecko rozkłada na podłodze chustkę i staje na niej. Rodzic wypowiada hasła np.: dotykamy nos z kolanem, czoło z kolanem, palec wskazujący z nosem, łokieć z czołem, kto potrafi, to czoło z podłogą.
  • ”Kwiatek” – Dziecko skulone siada na rozłożonej chustce. Wsłuchują się z muzykę a ich ciało stopniowo rozwija się i rośnie do góry; dzieci pokazują, jak rośnie kwiatek (według własnych pomysłów).
  • https://www.youtube.com/watch?v=HozmWX9PfJY

 Wyczucie przestrzeni i ciężaru/siły ciała.

  • „Powrót ptaków” – Dziecko swobodnie tańczy z chustą w rytm muzyki, naśladuje lot wybranego przez siebie ptaka. Gdy usłyszy dźwięki wysokie – „ptaki” wysoko przelatują ponad chmurami, aż do wyskoku; na dźwięki niskie – „ptaki” nisko lądują do gniazd lub na ziemię w poszukiwaniu pożywienia – aż do czołgania.
  • https://www.youtube.com/watch?v=P2MCpizW-D0
  • „Gniazdo os” – Podczas wolnego tempa w muzyce dzieci powoli, ostrożnie na palcach podkradają się do gniazda. Na szybkie tempo w muzyce, osy wyleciały z gniazda, dzieci uciekają, opędzając się rękami. Kładą się na ziemię, tarzają się, wymachują rękami i nogami.
  • https://www.youtube.com/watch?v=lx59xvycREc
  • https://www.youtube.com/watch?v=-ny8gDN0PGc
  • „Kwitnący Przebiśnieg” – Dzieci z całych sił zgniatają chustkę w dłoniach, próbując schować ją w garści. Następnie powoli otwierają ściśnięte dłonie i obserwują, jak chustka (przebiśnieg) się rozwija.

 Rozwijanie wyczucia płynności ruchów.

  • „Tęcza” – Dziecko w czasie muzyki chustką, jak pędzlem, maluj tęczę na niebie.
  • „Kolorowe motyle” – Dziecko swobodnie porusza się w takt muzyki, płynnie falując chustką, naśladując fruwające motyle. Na przerwę w muzyce, rozkłada chustkę na podłodze i siada na niej delikatnie, jak motyl na kwiatku.
  • https://www.youtube.com/watch?v=rRbyZ3eD-9M

 Ćwiczenie przeciw płaskiej stopie „Wiej wietrzyku”.

  • Dziecko w siadzie podpartym próbuje chwycić palcami stopy chustkę i machać nią w prawą i lewą stronę oraz w górę i w dół, następnie zmienia stopę.

 Ćwiczenia oddechowe „Falująca chustka”.

  • Dziecko trzyma rozłożoną chustkę w rękach, dmucha na nią delikatnie lub mocno, obserwując w jaki sposób się porusza. Rodzic zwraca uwagę na nabieranie powietrza nosem, a wydychanie ustami.

 Zabawa uspokajająca „Posłuszne chustki”.

  • Dziecko maszeruje po obwodzie dywanu z delikatnymi wymachami chustki nad głową; oddaje chustkę Rodzicowi

 

A teraz Drogie ZAJĄCZKI zabieram Was na wycieczkę w góry gdzie będziecie wspólnie z Rodzicami szukać zgubionych owieczek i przeliczać czy wszystkie się odnalazły?

Poproszę Rodziców, żeby pokazali Wam zdjęcia , ilustracje gór, a Wy przypomnijcie sobie jak nazywają się najwyższe góry w Polsce?

TATRY  - podzielcie proszę to słowo na sylaby, wyklaskajcie ile jest sylab, a teraz wymieńcie proszę wszystkie głoski w tym wyrazie.

 

Teraz poproszę, żebyście podali propozycje spędzania czasu w górach zimą i w innych porach roku – proszę wypowiadajcie się pełnymi zdaniami.

 

Przygotujcie sobie proszę plastikowe klocki lub patyczki czy druciki kreatywne i słuchajcie zagadek, które będzie czytał Wam rodzic, a następnie liczcie  i podajcie prawidłową odpowiedź:

Osiem owiec baca pasie, lecz dwie wilki mu porwały,

Ile owiec teraz pasie baca na swej hali?

Na zielonej hali raz się tak zdarzyło,

Że dwóm starym owcom po trzy się urodziło.

Ile wszystkich owiec jest teraz w zagrodzie?

Do zagrody wpędził dziewięć owieczek

Dzielny baca młody.

Ale trzy owieczki uciekły z zagrody.

Ile ich ma teraz dzielny baca młody?

Na łące pod szczytem, tam gdzie siana kopce,

Pasie młody baca cztery białe owce.

Cztery czarne też pasie.

Ile wszystkich owiec baca ma w swym stadzie?

Myślę, że świetnie sobie poradziliście!!!!

 

„Strachliwe owieczki” – zapraszam do zabawy ruchowej na czworakach

Dziecko – owieczka – stoi w pewnej odległości od górala – rodzica. Podczas mówienia rymowanki dziecko powoli idzie na czworakach w jego kierunku. Na słowa „ Paszczę wielką wilk otwiera i owieczki łapie teraz” wbiega wilk- np. rodzeństwo, a owieczka musi zastygnąć w bezruchu. Owca, która się poruszy, zostaje złapana przez wilka, owca, która dojdzie do górala, zamienia się z nim miejscem i zabawa toczy się dalej.

We dnie góral owce pasie, nocą smacznie śpi w szałasie.

Owce również lubią chrapać, lecz wilczysko chce je złapać.

 

Poproszę teraz  Rodziców , żeby wydrukowali ZAJĄCZKOM  obrazek owieczki i wyklejcie proszę DROGIE ZAJĄCZKI kontur owieczki wełną.

Przesyłajcie proszę zdjęcia wełnianych owieczek!!!!!!!!!

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ssaki/owca

 

ŻYCZYMY MIŁEGO I DOBREGO DNIAsmiley

 

 

czytano: 89 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-07 08:07:04

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG-8835
  • IMG-8839
  • IMG-8838
  • IMG-8836
  • IMG-8834
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna