DZIEŃ UNII EUROPEJSKIEJ

Strona główna » Grupy » Misie » DZIEŃ UNII EUROPEJSKIEJ

wielkość tekstu: A | A | A

Witam Was Drogie MISIE i Waszych Rodziców w dzisiejszym dniu.

Zapraszam  na początek dnia do wspólnych ćwiczeń gimnastycznych….

Wyczucie własnego ciała – Dziecko porusza rękami, nogami, palcami, wykonując – na przemian – ruchy dynamiczne i powolne

Dziecko sprawdza, do jakich okolic ciała może dostać piętą, łokciem, palcami nóg, kolanem, głową.

Dotyka jedną częścią ciała do drugiej, np.: łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem, duży palec u nogi wita się z nosem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi…

Porusza się w różny sposób: chód energiczny, ciężki, lekki, koci, ruchy delikatne, dynamiczne….

Przy nagraniu tanecznej muzyki tańczą same ręce dziecka, same nogi, tańczy głowa, na koniec – całe ciało

Przy nagraniu muzyki dziecko tańczy swobodnie, indywidualnie. Kiedy muzyka cichnie – zatrzymuje się w bezruchu i jedna cześć ciała musi dotykać drugiej, np. łokieć dotyka uda

Propozycję muzyki do tańca znajdziecie w tym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=9rfdFGvCxkw

Wyczucie ciężaru ciała dziecko naśladuje przenoszenie ciężkiego przedmiotu z miejsca na miejsce, w czasie krótkich przerw rozluźnia ciało

Dziecko naśladuje podglądanie gniazda os. Najpierw podkrada się wolno i ostrożnie, a gdy „osy go napadły”, ucieka szybko, opędzając się od nich rękami, tarza się po ziemi

Wyczucie przestrzeni Dziecko w dowolnej pozycji sięga jak najdalej rękami, nogami, głową

Dziecko podąża wzrokiem za ręką rodzica zwiniętą w pięść. Pięść jest ruchoma – jeżeli wskazuje w górę – dziecko podskakuje, jeżeli w dół – wykonuje przysiad

Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i w czasie Dziecko naśladuje popisy łyżwiarzy lub baletnic, kończąc je ukłonem

Dziecko swobodnie tańczy przy nagraniu muzyki tanecznej. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się w bezruchu

https://www.youtube.com/watch?v=-kgAbQTIIJc

Adaptacja ruchów własnych do ruchów partnera Dziecko w parze z Rodzicem tańczy przy nagraniu tanecznej muzyki – rodzic tańczy nisko w przysiadzie – dziecko wysoko na palcach, następnie zamiana

Dziecko tańczy przy nagraniu muzyki tanecznej, a podczas przerwy w muzyce dotyka dowolnej części ciała swojego Rodzica i zostaje w bezruchu, aż muzyka pobudzi go znowu do tańca

https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk

 

A teraz zapraszam Was w podróż po Europie, będziemy podróżować  samolotem. Przygotujcie się proszę

https://www.youtube.com/watch?v=M-dli21QE3A

 

Czy ktoś z was może  powiedzieć, co to jest Europa? – poproszę Rodziców, żeby pokazali dziecku na mapie EUROPĘ, zwróćcie proszę uwagę na jej wielkość i kształt

Na początek posłuchajcie legendy o Europie. Słuchajcie uważnie, gdyż potem zadam Wam kilka pytań związanych z tą legendą.
Legenda o Europie

Według legendy na azjatyckim wybrzeżu Morza Śródziemnego mniej więcej tam, gdzie dzisiaj znajduje się Liban, żyła księżniczka o imieniu Europa, która była w owym czasie najpiękniejszą kobietą na świecie. Jej ojcem był król Agenor. Pewnej nocy Europie przyśniło się, że kłócą się o nią dwa kraje o postaciach kobiet. Pierwszy kraj, Azja, chciała, aby Europa pozostała, tu gdzie jest. Drugi, kraj leżący po przeciwnej stronie, otrzymał od Zeusa rozkaz wyprowadzenia jej nad morze. Następnego ranka zbierała nad brzegiem morza kwiaty. W pewnej chwili z wody wyszedł potężny, lecz łagodny byk. Przekonał on Europę, by usiadła na jego grzbiecie i popędził przed siebie. Po drodze byk wyznał Europie, że jest Zeusem, który przybrał postać zwierzęcia. Uprowadził księżniczkę na grecką wyspę Kretę i tam pojął za żonę. Nazwa Europy wywodzi się z greckiego euros w znaczeniu " ciemna woda". Nazwę tę zastosował Homer dla określenia północnej Grecji, natomiast Herodot(185-425 p.n.e.) stosuje ją do obszarów położonych na północ od Morza Egejskiego i Peloponezu, odróżniając w ten sposób obszary Azji i Libii. W późniejszym czasie nazwą Europy określa się coraz większy zasięg terytorialny, aż do uzyskania obecnego zakresu pojęcia.

Pytania do Was MISIE
1. Kim była Europa? (księżniczką)
2. Jak miał na imię władca bogów, który zakochał się w Europie? (Zeus)
3. W jakie zwierzę zamienił się Zeus? (w byka)
4. Czy Europa bała się byka? (nie)
5. Jak długo trwała podróż przez morze? ( 1 dzień i 1 noc)
6. Na jakiej wyspie wylądowali? (na wyspie Kreta)


.Co to jest Unia Europejska?

- Na pewno słyszeliście takie określenie UNIA EUROPEJSKA?
Kto z was spróbuje wyjaśnić, co to znaczy?

Wyjaśnienie Rodzica:
Niektóre kraje Europy postanowiły połączyć się w jedną wielką rodzinę państw, która nosi nazwę Unia Europejska. Obecnie w jej skład wchodzi 25 państw.
Unię Europejska można porównać do grupy przedszkolnej, w której jest przyjaźń, wszyscy się znają, przestrzegają. określonych zasad, wspólnie podejmują decyzje, pomagają sobie.
Obecnie w skład UE wchodzi 25 państw.
Nauczyciel wymienia je pokazując na mapie.
Belgia, Francja, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Austria, Włochy, Wielka Brytania, Irlandia, Dania, Grecja, Hiszpania, Portugalia, Finlandia, Szwecja, Cypr, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Malta, Polska, Słowacja, Słowenia, Węgry

. Wprowadzenie informacji o fladze.

Zwrócenie uwagi, iż każde państwo ma swoja flagę (można zapytać dziecka, jakie barwy ma flaga Polski).

A czy ktoś z was wie, jak wygląda flaga UE?
Jest na niej 12 złotych gwiazd ułożonych w kole na niebieskim tle.
Kolory flagi przypominają nam lato : niebieskie niebo i żółte słońce .
Poproszę Rodziców, żeby Wam pokazali flagę Unii Europejskiej
To jest flaga Europejska.
Ciekawostka
Jest to symbol nie tylko Unii Europejskiej, ale również jedności i tożsamości Europy w szerszym znaczeniu. Krąg złotych gwiazd reprezentuje solidarność i harmonię między narodami Europy.
Liczba gwiazd nie jest związana z liczbą Państw Członkowskich. Gwiazd jest dwanaście, ponieważ liczba dwanaście jest tradycyjnie symbolem doskonałości, pełni i jedności. Dlatego też, flaga pozostaje jednakowa, bez względu na rozszerzenia UE



 Hymn Unii Europejskiej
Hymnem Unii Europejskiej jest fragment Symfonii Ludwiga van Beethovena „Oda do radości”.
Posłuchajcie proszę tego hymnu
 

https://www.youtube.com/watch?v=uNy4CSPx4D8




A teraz zachęcam wszystkie MISIE do pracy w KARTACH PRACY część 4 na stronach 35,36 i 37.

 

ŻYCZYMY DOBREJ ZABAWY I MIŁEGO DNIAheart
 

czytano: 85 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-08 07:36:40

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20200923_121048291
  • img_20200923_121036291
  • img_20200923_114820291
  • img_20200923_114717291
  • img_20200923_114454291
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna