Polska w Unii Europejskiej

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Polska w Unii Europejskiej

wielkość tekstu: A | A | A

Drogie Pszczółki i Drodzy Rodzice =)

Polska w Unii Europejskiej

Porozmawiamy dzisiaj o Unii Europejskiej

  1. Poproście Rodziców, by pokazali Wam mapę Europy ( mama znajduje się na dole strony). Wskażcie na niej Polskę. Poproście Rodziców, by przeczytali Wam nazwy sąsiadów Polski.

Gra dramowa – „Podróż samolotem”
Rodzic mówi: W dniu dzisiejszym wybieramy się w niezwykłą podróż po Europie, którą będziemy odbywać samolotem. Słuchajcie uważnie i zachowujcie się jak podróżnicy. Naśladujcie ruchami i gestami to, co mówię. Wsiadamy do samolotu, zapinamy pas, odpalamy silnik. Samolot zaraz wystartuje i "przeniesie nas" do różnych krajów. Chcemy poznać ludzi w tych krajach, szczególną uwagę zwrócimy na rytuały powitalne. Samolot podnosi się wolno, kołysze się. Spoglądamy w dół, widzimy coraz mniejszych ludzi, domy, samochody. Płyniemy ponad polami, łąkami, lasami i górami, nagle wyłania się pod nami jakiś kraj. Samolot obniża lot i ląduje w pierwszym miejscu (w różnych miejscach sali rozwieszone są duże arkusze papieru z wypisanymi na nich nazwami państw, przy których dzieci zatrzymują się)

Włochy 
W pobliżu naszego miejsca lądowania leży mała miejscowość, której mieszkańcy właśnie świętują. Udajemy się tam i pozdrawiamy się "Bon giorno" oraz ujmujemy dłoń partnera między swoje dłonie. Wykonujemy taniec przy włoskiej melodii, wymieniamy charakterystyczne potrawy (pizza, spaghetti).

https://www.youtube.com/watch?v=VS2rVxZfw18



Hiszpania 
Samolot ląduje w pięknej stolicy Hiszpanii - Madrycie. Wszyscy witają się słowami "Buenos dias" oraz całują w oba policzki trzymając ręce na ramionach partnera. Chłopcy zamieniają się w torreadorów, dziewczynki w seniority tańczymy na corridzie.

https://www.youtube.com/watch?v=13LZHGQGHBI


Francja 
O mały włos zahaczylibyśmy o wieżę Eiffla. Wylądowaliśmy tuż pod Paryżem w Ogrodach Wersalskich. Wszystkim spotkanym mówimy "Bon jour", a młodym "Salut". Tańczymy Kankana, śpiewamy piosenkę Panie Janie na głosy wspólnie z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=VqO68ONanKA

https://www.youtube.com/watch?v=dzMLZrrj5Y0



Naszą podróż kończymy w Polsce, w której czujemy się najlepiej w myśl przysłowia  Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Spotkanym ludziom mówimy "Cześć" i przybijamy "piątkę!  

2. Wokół Unii Europejskiej – ćwiczenia i zabawy

Rodzic informuje dzieci, że państwa, które "odwiedzili" należą do Unii Europejskiej. Razem jest ich 15. Następnie pyta - Co to jest Unia Europejska? Dzieci podają swoje pomysły - burza mózgów. Rodzic zbiera informacje od dziecka , następnie podsumowuje: Unia Europejska jest to związek piętnastu państw europejskich, które postanowiły ściśle ze sobą współpracować budując dobrobyt i bezpieczeństwo.

Obejrzyjcie proszę, krótką animacje na temat Unii Europejskiej

https://www.youtube.com/watch?v=jXIgRJXt1Q4

https://www.youtube.com/watch?v=AkVUDHfOfvM

 

Otwórzcie proszę, karty pracy cz. 4, s. 38

  • Słuchanie nazw państw należących do UE. Oglądanie wybranych państw UE. Kolorowanie ramek zdjęć.
  • Oglądanie flagi UE. Omawianie jej wyglądu.
  • Kolorowanie flagi UE.

Czytanie wyrazu EUROPA.

  • Umieszczenie napisu pod mapą Europy
  • Zaznaczenie Polski na mapie Europy poprzez umieszczenie flagi Polski w odpowiednim miejscu.

Omówienie flagi

Dziecko próbuje wyjaśnić w oparciu o własne informacje wygląd flagi Unii Europejskiej, w szczególności liczbę gwiazd i sposób ich ułożenia. Następnie Rodzic opowiada o unijnej fladze. Flaga UE to dwanaście złotych gwiazd ułożonych w kole na niebieskim tle. Symbolizują one jedność społeczności europejskiej. Liczba gwiazd jest niezmienna i ma symbolizować doskonałość, pełnię i harmonię.

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Podróż po Europie”

Rodzic pokazuje na przemian dwie flagi: Polski i Unii Europejskiej. Kiedy pokaże flagę Polski, dzieci swobodnie biegają po pokoju, podwórku. Kiedy pokaże flagę UE, łączy się  z kimś z domowników i dalej podróżuje.

Proszę otworzyć kartę pracy, cz. 3, s 39

Rozwiązywanie krzyżówki – naklejanie liter tworzących nazwy obrazków (naklejki). Odczytanie hasła. Czytanie co trzeciej litery, zaczynając od pierwszej; określenie  z czego słyną wymienione kraje.

3. Proszę otworzyć karty pracy „Czytam, piszę, liczę” s. 87

Oglądanie flag wybranych krajów Unii Europejskiej. Wskazanie flagi Polski. Liczenie flag, porównywanie ich  liczby. Wpisywanie  odpowiednich liczb i znaków.

Poproście rodziców, by na kolację wspólnie wykonać pizzę =) (Jeżeli oczywiście jest taka możliwość)

Krótka rozmowa na temat pizzy:

- Z jakiego kraju pochodzi to danie?

- Z czego się je wykonuje?

- Jaka pizzę lubicie?

PRZEPIS NA PIZZE

SKŁADNIKI

 2 SZTUKI

  • 25 g świeżych drożdży (lub 7 g instant)
  • 150 ml ciepłej wody
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka oliwy

PRZYGOTOWANIE

  • Świeże drożdże ocieplić w temperaturze pokojowej. Przygotować rozczyn: drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie, dodać 2 łyżki mąki oraz cukier, dokładnie wymieszać i odstawić na ok. 10 minut do wyrośnięcia (rozczyn ze świeżych drożdży zwiększa objętość o ok. 3 razy - jeśli tak się nie stanie proces przygotowania rozczynu trzeba powtórzyć od nowa, natomiast rozczyn z drożdży instant może się tylko trochę spienić).
  • Mąkę przesiać do miski, wymieszać z solą, zrobić wgłębienie w środku i wlać w nie rozczyn. Sukcesywnie zagarniać łyżką mąkę do środka i przez 2 - 3 minuty mieszać składniki, pod koniec dodając jeszcze oliwę.
  • Połączone składniki wyłożyć na stolnicę oprószoną mąką. Wyrabiać przez ok. 15 minut aż ciasto będzie elastyczne i gładkie (ciasto można też zagnieść mikserem planetarnym).
  • Wyrobione ciasto włożyć do dużej miski, przykryć ściereczką i odstawić na ok. 1 godzinę do wyrośnięcia.
  • Wyrośnięte ciasto wyjąć na stolnicę i chwilę pozagniatać. Podzielić na 2 części, uformować z nich kulki i odłożyć na ok. 7 minut pod ściereczką.
  • Blaszki (tortownice) posmarować oliwą. Włożyć na środek kulkę ciasta, delikatnie spłaszczyć i rozciągać, rozprowadzając palcami po całej powierzchni dna, zaczynając od środka i zostawiając niewielki "wałeczek" na brzegu (zob. zdjęcia poniżej). UWAGA: najlepiej robić to kilkoma etapami, ciasto na początku sprężynuje i "cofa się" ale jeśli odczekamy chwilę będziemy mogli je dalej rozciągać.
  • Wyłożyć cienką warstwę SOSU POMIDOROWEGO, ser* oraz ulubione dodatki. Odczekać ok. 15 minut aż ciasto podrośnie, następnie piec w maksymalnie nagrzanym piekarniku (min. 250 st. C) przez ok. 10 minut.

WSKAZÓWKI

* Polecam połączenie pół na pół mozzarelli świeżej (z zalewy, w kulce) oraz suchej (tartej).

 

Mile widziane zdjęcia =)

Życzę miłej zabawy =)

 

czytano: 101 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-08 08:44:45

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20200924_102740716
  • IMG_20200924_102531167
  • IMG_20200924_102523020
  • IMG_20200924_102517456
  • IMG_20200924_102038290
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna