W Filharmonii

Strona główna » Grupy » Pszczółki » W Filharmonii

wielkość tekstu: A | A | A

☺    ☺     ☺  Witam Wszystkie Pszczółki i ich Rodziców  w nowym tygodniu . W tym tygodniu  tematem przewodnim jest " W świecie muzyki "

1. Na początek ułóżcie kilka schematów i modeli  nazw obrazków. Pod każdym obrazkiem narysujcie tyle cegiełek ile jest głosek w wyrazie , pod cegiełkami rysujecie jeszcze raz tyle cegiełek ale je kolorujecie na czerwono lub niebiesko. Przypominam samogłoski  zaznaczamy na czerwono, spółgłoski na niebiesko. Kartę pracy znajdziecie na dole strpny.

2. Teraz  otwórzcie Kartę  pracy, cz. 4, s. 24. i wykonajcie zadanie

 Liczenie kratek. Naklejanie w okienkach odpowiednich liter odszukanych wśród naklejek. Odczytanie nazw instrumentów. Rysowanie po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Nazywanie instrumentów przedstawionych na rysunkach.

3. Zapraszam teraz do ćwiczeń  porannych

Zabawa Bączek.

 Dzieci stoją  swobodnie. Stawiając małe kroki, wykonują obrót dookoła własnej osi. Na sygnał rodzica - klaśnięcie w dłonie lub dźwięki tamburynu  siadają w dowolny sposób na podłodze Podczas powtórzenia zabawy wykonują obrót w przeciwną stronę.

Zabawa Pieski i kotki.

Dzieci poruszają się po pokojui na czworakach. Dziewczynki to kotki, a chłopcy to pieski. Na

sygnał – hasło Pora wracać – dzieci w szybkim tempie idą w kierunku rodzica lub rodzeństwa, naśladując głośno szczekanie psów i miauczenie kotów.

 Ćwiczenia z wykorzystaniem rymowanki.

Dzieci stoją w dowolnych miejscach . Powtarzają słowa rymowanki i wykonują określone

w niej ruchy.

                                                                         Dzieci:

Ręce dwie,                                    wykonują dwa klaśnięcia w dłonie,

nogi dwie                                      dwa razy przytupują,

do roboty palą się.                            pocierają dłonie o siebie,

Biegną szybko,                               biegną w miejscu,

podskakują,                                  wykonują dwa podskoki obunóż w miejscu,

w górze wietrzyk                             podnoszą ramiona do góry,

naśladują.                                   wykonują skłony boczne tułowia.

                          Marsz po obwodzie koła. Dzieci maszerują po obwodzie koła.

4.Posłuchajcie teraz kilku informacji o Filharmonii  oto link

 https://slideplayer.pl/slide/2807919/

 Jak wygląda Filharmonia od środka i  i co się tam dzieje zobaczcie oto link  https://www.youtube.com/channel/UCqYo9MVWYS4pAih0-vdk96A

5. Teraz otwórzcie  Karty  pracy, cz. 4, s. 25.

Przeczytajcie nazwy instrumentów i wskażcie je  na obrazkach

6.Teraz przy piosence zapraszam do zabawy  . Możecie wykorzystać paski bibuły , wstążki lub chusty  i zatańczcie dowolnie to co podpowiada wam serduszko oto link :  https://www.youtube.com/watch?v=ekXNa5da7jY

7. Otwórzcie teraz książki, s. 74, 75.

Słuchanie informacji na temat filharmonii. Nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach. Nazywanie muzyków grających na tych instrumentach. Spróbujcie samodzielnie przeczytać tekst znajdujący się w książce- Czytanie tekstu

8. A teraz porozmawiamy o kompozytorze  Fryderyku  Chopinie.- poproście rodziców lub starsze rodzeństwo aby przeczytali wam informację o kompozytorze

− Kim był Fryderyk Chopin?

− Co komponował? (Walce, nokturny, mazurki, etiudy, sonaty, polonezy, ronda, koncerty…).

Fryderyk Chopin był polskim kompozytorem i pianistą. Urodził się ponad 200 lat temu w Polsce

(Żelazowa Wola), a zmarł około 170 lat temu we Francji, w Paryżu. Już w wieku 7 lat wydał

swój pierwszy utwór i zaczął koncertować w domach bogatych ludzi.

Często w jego utworach pojawiają się elementy muzyki ludowej.

Jako pianista był samoukiem.

Ukończył studia w wieku 19 lat. Był muzycznym geniuszem.

Gdy miał 20 lat, wyjechał do Francji. Do Polski już nie powrócił. Często koncertował, uczył

gry na pianinie i pisał nowe utwory.

9.. Ułóżcie teraz napisy  – nazwy utworów skomponowanych przez F. Chopina.

Przygotowałam dla was  litery, ,które znajdziecie na dole strony , należy je wyciąć   i ułożyć z nich nazwy utworów.

walce, polonezy, mazurki, sonaty, ronda, nokturny

10. Posłuchajcie teraz  wybranego utworu F. Chopina, np. Nokturnu Des-dur, op. 27, nr 2. oto link https://www.youtube.com/watch?v=Rh1eYU0VBnA

11. Po wysłuchaniu  spróbujcie odpowiedzieć na pytania .

− O czym może opowiadać ten utwór?

− Co czuliście, słuchając go?

− Czy był on wesoły, czy smutny?

− Jakich barw użylibyście, chcąc przedstawić jego nastrój?

− Jak można go przedstawić ruchowo?

12. Teraz jeszcze raz włączcie ten utwór i spróbujcie przedstawić go ruchem .Potrzebne wam będą paski bibuły lub wstążki .  Poruszajcie  się po pokoju w sposób, jaki podpowiada wam muzyka.

 

13. Zachęcam Was teraz abyście przy nagraniu utworu starali się malować barwami, które odzwierciedlają odczuwany przez was nastrój utworu. Potrzebne będą farby. Miłej zabawy  przy malowaniu

14 Na koniec jeszcze jedno ćwiczenie w Karcie pracy cz. 4, s. 26.

Naklejanie liter odszukanych wśród naklejek na luki w wyrazach – nazwach obrazków. Odczytanie całych nazw.

Głośne liczenie obrazków kwiatów. Klaskanie na każde raz

15. Dla chętnych proponuję zabawę graficzną  Instrument z cyfry.

Dzieci  na kartce mają powiększone cyfry i z jednej cyfry mają dorysować

jakieś elementy tak, by powstał dowolny instrument.

Np. z cyfry 3 lub 8 można otrzymać rysunek skrzypiec, wiolonczeli lub gitary, z 3 – trąbki,

puzonu, z 1 – fletu…

Możecie wymyślić własny instrument i nadać mu nazwę.Wzory cyfr znajdziecie na dole strony 

Miłej zabawy , pracy  oraz miłego dnia. Do zobaczenia ☺    ☺    ☺  

czytano: 73 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-11 07:57:17

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20200929_105927128
  • IMG_20200929_105530984
  • IMG_20200929_104504738
  • IMG_20200929_104435780
  • IMG_20200929_104432631
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna