W Filharmonii
☺ ☺ ☺ Witam Wszystkie Pszczółki i ich Rodziców w nowym tygodniu . W tym tygodniu tematem przewodnim jest " W świecie muzyki "
1. Na początek ułóżcie kilka schematów i modeli nazw obrazków. Pod każdym obrazkiem narysujcie tyle cegiełek ile jest głosek w wyrazie , pod cegiełkami rysujecie jeszcze raz tyle cegiełek ale je kolorujecie na czerwono lub niebiesko. Przypominam samogłoski zaznaczamy na czerwono, spółgłoski na niebiesko. Kartę pracy znajdziecie na dole strpny.
2. Teraz otwórzcie Kartę pracy, cz. 4, s. 24. i wykonajcie zadanie
Liczenie kratek. Naklejanie w okienkach odpowiednich liter odszukanych wśród naklejek. Odczytanie nazw instrumentów. Rysowanie po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Nazywanie instrumentów przedstawionych na rysunkach.
3. Zapraszam teraz do ćwiczeń porannych
Zabawa Bączek.
Dzieci stoją swobodnie. Stawiając małe kroki, wykonują obrót dookoła własnej osi. Na sygnał rodzica - klaśnięcie w dłonie lub dźwięki tamburynu siadają w dowolny sposób na podłodze Podczas powtórzenia zabawy wykonują obrót w przeciwną stronę.
Zabawa Pieski i kotki.
Dzieci poruszają się po pokojui na czworakach. Dziewczynki to kotki, a chłopcy to pieski. Na
sygnał – hasło Pora wracać – dzieci w szybkim tempie idą w kierunku rodzica lub rodzeństwa, naśladując głośno szczekanie psów i miauczenie kotów.
Ćwiczenia z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci stoją w dowolnych miejscach . Powtarzają słowa rymowanki i wykonują określone
w niej ruchy.
Dzieci:
Ręce dwie, wykonują dwa klaśnięcia w dłonie,
nogi dwie dwa razy przytupują,
do roboty palą się. pocierają dłonie o siebie,
Biegną szybko, biegną w miejscu,
podskakują, wykonują dwa podskoki obunóż w miejscu,
w górze wietrzyk podnoszą ramiona do góry,
naśladują. wykonują skłony boczne tułowia.
Marsz po obwodzie koła. Dzieci maszerują po obwodzie koła.
4.Posłuchajcie teraz kilku informacji o Filharmonii oto link
https://slideplayer.pl/slide/2807919/
Jak wygląda Filharmonia od środka i i co się tam dzieje zobaczcie oto link https://www.youtube.com/channel/UCqYo9MVWYS4pAih0-vdk96A
5. Teraz otwórzcie Karty pracy, cz. 4, s. 25.
Przeczytajcie nazwy instrumentów i wskażcie je na obrazkach
6.Teraz przy piosence zapraszam do zabawy . Możecie wykorzystać paski bibuły , wstążki lub chusty i zatańczcie dowolnie to co podpowiada wam serduszko oto link : https://www.youtube.com/watch?v=ekXNa5da7jY
7. Otwórzcie teraz książki, s. 74, 75.
Słuchanie informacji na temat filharmonii. Nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach. Nazywanie muzyków grających na tych instrumentach. Spróbujcie samodzielnie przeczytać tekst znajdujący się w książce- Czytanie tekstu
8. A teraz porozmawiamy o kompozytorze Fryderyku Chopinie.- poproście rodziców lub starsze rodzeństwo aby przeczytali wam informację o kompozytorze
− Kim był Fryderyk Chopin?
− Co komponował? (Walce, nokturny, mazurki, etiudy, sonaty, polonezy, ronda, koncerty…).
Fryderyk Chopin był polskim kompozytorem i pianistą. Urodził się ponad 200 lat temu w Polsce
(Żelazowa Wola), a zmarł około 170 lat temu we Francji, w Paryżu. Już w wieku 7 lat wydał
swój pierwszy utwór i zaczął koncertować w domach bogatych ludzi.
Często w jego utworach pojawiają się elementy muzyki ludowej.
Jako pianista był samoukiem.
Ukończył studia w wieku 19 lat. Był muzycznym geniuszem.
Gdy miał 20 lat, wyjechał do Francji. Do Polski już nie powrócił. Często koncertował, uczył
gry na pianinie i pisał nowe utwory.
9.. Ułóżcie teraz napisy – nazwy utworów skomponowanych przez F. Chopina.
Przygotowałam dla was litery, ,które znajdziecie na dole strony , należy je wyciąć i ułożyć z nich nazwy utworów.
walce, polonezy, mazurki, sonaty, ronda, nokturny
10. Posłuchajcie teraz wybranego utworu F. Chopina, np. Nokturnu Des-dur, op. 27, nr 2. oto link https://www.youtube.com/watch?v=Rh1eYU0VBnA
11. Po wysłuchaniu spróbujcie odpowiedzieć na pytania .
− O czym może opowiadać ten utwór?
− Co czuliście, słuchając go?
− Czy był on wesoły, czy smutny?
− Jakich barw użylibyście, chcąc przedstawić jego nastrój?
− Jak można go przedstawić ruchowo?
12. Teraz jeszcze raz włączcie ten utwór i spróbujcie przedstawić go ruchem .Potrzebne wam będą paski bibuły lub wstążki . Poruszajcie się po pokoju w sposób, jaki podpowiada wam muzyka.
13. Zachęcam Was teraz abyście przy nagraniu utworu starali się malować barwami, które odzwierciedlają odczuwany przez was nastrój utworu. Potrzebne będą farby. Miłej zabawy przy malowaniu
14 Na koniec jeszcze jedno ćwiczenie w Karcie pracy cz. 4, s. 26.
Naklejanie liter odszukanych wśród naklejek na luki w wyrazach – nazwach obrazków. Odczytanie całych nazw.
Głośne liczenie obrazków kwiatów. Klaskanie na każde raz
15. Dla chętnych proponuję zabawę graficzną Instrument z cyfry.
Dzieci na kartce mają powiększone cyfry i z jednej cyfry mają dorysować
jakieś elementy tak, by powstał dowolny instrument.
Np. z cyfry 3 lub 8 można otrzymać rysunek skrzypiec, wiolonczeli lub gitary, z 3 – trąbki,
puzonu, z 1 – fletu…
Możecie wymyślić własny instrument i nadać mu nazwę.Wzory cyfr znajdziecie na dole strony
Miłej zabawy , pracy oraz miłego dnia. Do zobaczenia ☺ ☺ ☺
11
MAJ
2020
767
razy
czytano
p2zawiercie.pl