Co słychać wokół nas? - zabawy muzyczne
Dzisiaj Zajączki zapraszam Was do zabawy z muzyką. Co słychać wokół nas? Spójrzcie za okno, wyjdźcie na podwórko i posłuchajcie. Okazuje się, że muzyka jest wszędzie. Otwórzcie Kartę pracy cz. 4 str. 20.
Opowiedzcie na pytanie:
- Co kojarzy się z muzyką?
Narysujcie przedmioty, które są źródłami muzyki.
Odpowiedzcie na pytania:
- Czy muzyka może męczyć?
- Po czym można poznać, że hałas męczy?
- Dlaczego należy szanować prawo do zabawy i odpoczynku w ciszy i spokoju?
A teraz zapraszam do zabawy: "Ciche i głośne dźwięki" . Zgromadźcie przed sobą różne przedmioty: klucze, papier, folię. Możecie też wykorzystać przedmioty gospodarstwa domowego np. garnek , łyżkę, pokrywki, sztućce. Wymieńcie teraz sytuacje, w których słyszycie ciche lub głośne dźwięki, a poruszając "grając" na zgromadzonych przedmiotach oceńcie, który wydaje dźwięki ciche, a który głośne.
Kolejna zabawa to Dźwięki wydawane przez papier. Ułóżcie proszę przed sobą różnego rodzaju papiery: gazety, celofan, karton, tekturę, bibułę. Wydobywajcie proszę z nich dźwięki w wymyślony przez siebie sposób – przez pocieranie, darcie, zgniatanie, skrobanie paznokciem, uderzanie dłonią, uderzanie o różne części ciała
Następna zabawa „Ludzkie głosy”. Co można powiedzieć o ludzkich głosach?
Zwróćcie uwagę na różnice w głosie kobiety, mężczyzny, dziecka, niemowlęcia.
Posłuchajcie nagrania – basu i sopranu, zwróćcie uwagę na różnice między nimi
https://www.youtube.com/watch?v=3I6VjMrM1mM
https://www.youtube.com/watch?v=IOQFUPDkZ7o
https://www.youtube.com/watch?v=pNcHteRNbxY
" W sklepie muzycznym" – zabawa matematyczna – obejrzyjcie proszę instrumenty muzyczne , rozpoznajcie i nazwijcie je, przeliczcie proszę wszystkie instrumenty, powiedzcie głośno , ile ich jest?
https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo
"Duże skrzypce i małe skrzypce" – obejrzyjcie proszę ilustracje skrzypiec – kolejnego instrumentu muzycznego i porównajcie proszę ich wielkość, posługujcie się proszę określeniami : duże, małe, mniejsze, większe
"Kupujemy instrumenty" – zabawa. Policzcie proszę na paluszkach a następnie za pomocą klocków instrumenty muzyczne.
W sklepie muzycznym na półce leżało dziewięć grzechotek. Dziadziuś kupił dwie grzechotki dla swoich wnuków. Ile grzechotek zostało na półce w sklepie?
Do sklepu muzycznego przywieziono osiem trąbek. Cztery trąbki schowano do magazynu, a resztę wyłożono na wystawie. Ile trąbek wyłożono na wystawie?
Myślę, ze poradziliście sobie znakomicie z liczeniem…. Brawo Zajączki!!!
"Chodząca folia "– zabawa ruchowa.
Proszę schowajcie się pod folię, trzymając jej brzegi, a teraz zgodnie z instrukcjami Rodzica poruszajcie się proszę, np.; folia idzie do przodu, na prawo, do tyłu, na lewo…… ale w taki sposób by folia nie spadła i nie rozdarła się!!!
Otwórzcie teraz Karty pracy cz. 4 na stronie 24. Wykonajcie proszę ćwiczenie graficzne „ Dorysuj lub skreśl”
ŻYCZYMY DOBREJ ZABAWY I MIŁEGO DNIA
12
MAJ
2020
805
razy
czytano
p2zawiercie.pl