Folia i wydawane przez nią dźwięki - zabawy muzyczne

Strona główna » Grupy » Zajączki » Folia i wydawane przez nią dźwięki - zabawy muzyczne

wielkość tekstu: A | A | A

Dzisiaj poproszę Waszych Rodziców Zajączki, żeby przygotowali dla Was folię malarską.

Powiedzcie proszę – JAKA JEST FOLIA? I JAK MOŻNA JĄ WYKORZYSTAĆ? – Wypowiadajcie się proszę pełnymi zdaniami…( do okrycia mebli, podłogi podczas malowania)

Z CZYM KOJARZY SIĘ FOLIA? – Stańcie proszę wokół rozłożonej folii, weźcie proszę folię do ręki i próbujcie nią poruszać – z czym Wam to się kojarzy?( powierzchnia wody)

Poruszajcie proszę folią w górę i w dół, wolno i szybko – obserwujcie proszę jakie fale powstają i jaki dźwięk wydaje folia. A teraz poruszajcie proszę folią szybko w górę i w dół, twórzcie jak największe fale….

A teraz poruszajcie proszę folią w rytm muzyki, podczas odtwarzania utworu AKWARIUM

https://www.youtube.com/watch?v=k-A99bIuoP0

Teraz poproszę Rodzica, żeby wysypał na folię jakieś lekkie przedmioty, np. gąbki…itp., Waszym zadaniem Zajączki jest tak wachlować folią, by te przedmioty nie spadły na dywan, można lekko, ale też i mocno….

Następnie połóżcie się proszę pod folią na plecach, a Rodzic lub rodzeństwo proszę, żeby falował z różną częstotliwością, raz wysoko, raz bardzo nisko

Teraz proszę żebyście zrobili z folii namiot – czyli wachlujcie folią licząc do trzech, na trzy kiedy folia opada, usiądźcie pod nią i trzymajcie brzeg folii

Następnie proszę pod folią przechodzić delikatnie tak, żeby jej nie potargać – trzy kroki do przodu, dwa kroki w lewo, cztery kroki w tył, jeden krok w prawo….itp.

Teraz proszę połóżcie się na dywanie na plecach i nakryjcie się folią jak kocem,( całe ciało poza głową), zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, że leżycie na plaży, gdzie jest ciepło a w oddali słychać szum morza

https://www.youtube.com/watch?v=4NzoFUxeOLo

A teraz wyobraźcie sobie KOCHANE ZAJĄCZKI, że Wasza folia zamienia się w gigantyczne akwarium, w którym musicie umieścić ryby,

Podpowiem Wam, w jaki sposób możecie wykonać takie RYBKI do Waszego gigantycznego akwarium

- z papierowego talerzyka

- z płyty CD

-z koła origami

- z odrysowanej dłoni

- myślę, że macie jeszcze jakieś swoje pomysły, zachęcam do wykonania takich rybek!!!!!


Zapraszam teraz Rodziców do wspólnych ćwiczeń z dziećmi….
. Dziecko i rodzic stoi naprzeciwko siebie i wita się ze sobą: poprzez podanie ręki, obejmowanie się, poklepywanie się po plecach, ukłony, dotykanie czołem, nosem.
 

. Współdziałanie i partnerstwo:
„Lustro” – dziecko z rodzicem siedzi naprzeciwko siebie: dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, rodzic naśladuje jego ruchy. Po chwili należy dokonać zmiany ról.

,,Koncert - gra na plecach” – dziecko klęczy za rodzicem. Dziecko klęczące gra palcami na plecach rodzica. Najpierw lekko uderzając opuszkami palców, potem coraz mocniej,
a następnie kantami dłoni, pięściami i całymi dłońmi. W trakcie wykonywania ćwiczeń należy zmieniać siłę i ryty uderzeń. Po chwili należy dokonać zmiany ról.

 Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni.
Zabawa pt. ,,Baczek”. Wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.

 Ćwiczenia oparte na relacji ,,z”
„Naleśniki”, czyli rolowanie po podłodze – rodzic klęczy na podłodze przy leżącym na plechach dziecku, które ma wyciągnięte ręce do góry ( nad głową). Rodzic stara się powoli
i lekko obrócić (przetoczyć) dziecko na brzuch. Po chwili należy dokonać zmiany ról.

 Ćwiczenia rozwijające relacje ,,przeciwko”
„Przepychanki” – dzieci z rodzicami siedzą na podłodze plecami do siebie i próbują się przepychać.

„Paczka” – dziecko siedzi skulone na podłodze, rodzic klęcząc, próbuje go rozpakować. Po chwili należy dokonać zmiany ról.

 Ćwiczenia oparte na relacji ,,razem”
„Rowerek” – dzieci z rodzicami leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Dziecko i rodzic leżą tak, aby ich stopy były oparte o stopy partnera. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Prowadzący powtarza rymowankę lub w rytmie tamburyna, różnicuje tempo:
„Jedzie Radek na rowerze,
a pan Romek na skuterze.
Raz, dwa, trzy,
jedź i ty”.

„Prowadzenie ślepca” – rodzic trzyma dziecko, (które ma zamknięte oczy) i prowadzi je po sali. (zmiana ról).

„Tunel” - rodzice w klęku podpartym tworzą tunel, dzieci przechodzą pod rodzicami.

 Ćwiczenia relaksacyjne.
„Masażyk”- dziecko siada w siadzie skrzyżnym, rodzic w siadzie klęcznym siada za dzieckiem i na plecach dziecka wykonuje - wierszyk masażyk

„Bajeczka” Bolesław Kołodziejski

Tu ptaszka małego gniazdeczko.
Głaszczemy dziecko po głowie,
Tu się rozlało mleczko.
przesuwamy palce w dół po karku i kręgosłupie,
Tu żabka do wody wskoczyła.
delikatnie pukamy palcami,
A tędy mróweczka chodziła.
lekko kroczymy palcami,
I słoń przeszedł ciężko tamtędy.
kroczymy płasko położonymi dłońmi od pośladków do barków,
I słoń miał tu swoje wykręty.
kreślimy falistą linię w górę wzdłuż kręgosłupa,
I nawet skrobały skrobaki,
na świecie są dziwne dziwaki.
grabimy plecy rozstawionymi palcami od kręgosłupa na zewnątrz, posuwając się od pośladków w górę,
Teraz zaśnij, dziecinko miła,
głaszczemy dziecko po plecach.
bo bajeczka już się skończyła.

„Fotelik”- rodzic w siadzie skrzyżnym, dziecko siada opierając się plecami o rodzica, kołysanie dziecka przy dźwiękach muzyki klasycznej, relaksacja.
 

https://www.youtube.com/watch?v=Y2qzY9Y0ONQ

 

ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA I WIELU WRAŻEŃ I POMYSŁÓWsmiley

czytano: 71 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-14 08:01:03

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG-8835
  • IMG-8839
  • IMG-8838
  • IMG-8836
  • IMG-8834
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna