Z prawej strony, z lewej strony
Drodzy Rodzice i Kochane Pszczółki
Z PRAWEJ STRONY, Z LEWEJ STRONY
- NAZYWANIE MUZYKÓEW GRAJĄCYCH NA OKREŚLONYCH INSTRUMENTACH
- Rodzic pokazuje zdjęcia (obrazki) instrumentów, a dzieci nazywają muzyków grających na nich np.
Fortepian – pianista
Wiolonczela - wiolonczelista
Flet – flescista
Klarnet – klarnecista
Trąbka – trębacz
Saksofon - saksofonista…
Obrazki znajdują się na dole strony
- Śpiewanie piosenki sztafetowo – dziecko rozpoczyna i za chwilę przerywa, a Rodzic/Rodzeństwo rozpoczyna od tego samego miejsca.
Spróbujcie z piosenką „Panie Janie…”
- ĆWICZENIA PORANNE
ZABAWA „SKALECZONA PIŁKA”
Dzieci stoją po jednej stronie pokoju z wysuniętą do tyłu nogą, opartą na plecach (w zakroku). Przechodzą na drugą stronę pokoju, dosuwając nogę (zakroczoną) opartą na palcach do nogi (wykroczonej) opartej na pięcie. Kolejne przejście na przeciwną stonę pokoju wykonują ze zmiana nóg (zakroczonej i wykroczonej)
ZABAWA Z ELEMENTEM CZWORAKOWANIA ‘PIESKI IDĄ NA SPACER”
Czworakowanie w różnych kierunkach.
Piesek prosi o kość- przysiad, ręce w skurczu pionowym, wydawanie dźwięków naśladujących popiskiwanie pieska.
ZABAWA Z ELEMENTEM PODSKOKU „PIŁECZKI”
Skoki obunóż, obracanie się w jedną i w drugą stronę.
ZABWA BIEŻNA Z ELEMENTEM PRZYSIADU „ZAJĄCZKI W OGRODZIE”
Dzieci- zajączki biegają po ogrodzie.
Na hasło "Ogrodnik" chowają się- zatrzymują i robią przysiad podparty, pochylając nisko głowę.
2. Z PRAWEJ STRONY, Z LEWEJ STRONY – ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ORIENTACJĘ PRZESTRZENNĄ
ZABAWA „ZROŚNIĘTE BIŹNIĘTA”
Dobieramy sobie parę (Rodzic/Rodzeństwo). Chodzimy po pokoju, stykając się wymienianymi przez siebie częściami ciała np. plecami, łokciami, uszami…
- WSKAZYWANIE SWOICH PRAWYCH, LEWYCH CZĘŚCI CIAŁA.
- dotknijcie lewego ucha (prawego kolana, lewej stopy, prawego policzka, prawego ucha, prawej łydki)
- dla utrudnienia siedzimy naprzeciwko, wykonujemy te same polecenia
ZABAWA PIŁKĄ
- rzućcie ją za siebie
- rzućcie ją za siebie
- rzućcie ją po swojej prawej stroni
- rzućcie ją po swojej lewej stronie
ZABAWA POŁĄCZONA Z MASZEROWANIEM
Dzieci maszerują po pokoju i wykonują polecenia , pokazując odpowiednią nogę według słów rymowanki:
Hej, idziemy naprzód żwawo
Nóżką lewą, nóżką prawą.
Hej, maszerujemy drogą
Prawą nogą, lewą nogą.
I klaszczemy wciąż rękami
Nad głowami, nad głowami.
Potem z lewej, z prawej strony,
No i podskok. Już zrobiony?
ZAZNACZANIE
- zaznaczanie na kwadracie: lewego górnego rogu, prawego dolnego, itp. W innym wariancie tego ćwiczenia rogi w kwadracie są pomalowane na różne kolory, a dziecko określa, np. położenie „zielonego rogu”, „czerwonego rogu”, itp.
- wykreślanie według polecenia elementów uzupełniających rysunek z uwzględnieniem pojęć opisujących lokalizację w przestrzeni, tak jak to przedstawiono na rysunku poniżej. Polecenie: przyjrzyj się obrazkowi. Na schemacie domu narysuj: na środku drzwi, na prawo od drzwi duże okno, na lewo małe okienko, na lewej stronie dachu komin, nad kominem dym. Na drzewach dorysuj brakujące gałęzie – najpierw z prawej, potem z lewej. Z prawej strony domu narysuj płot. Dorysuj także promyczki słoneczne – na górze, na dole, na prawo. Nad chmurką narysuj ptaki.
3. GAMA C- dur
Słuchanie:
Proszę wejsć na stronę i wysłuchać
https://pl.wikipedia.org/wiki/C-dur
- OTWÓRZCIE KARTY PRACY CZ. 4 S. 29
Kolorowanie drogi do filharmonii.
Życzę miłego dnia i zabawy
14
MAJ
2020
589
razy
czytano
p2zawiercie.pl