Z prawej strony, z lewej strony

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Z prawej strony, z lewej strony

wielkość tekstu: A | A | A

Drodzy Rodzice i Kochane  Pszczółki

Z PRAWEJ STRONY, Z LEWEJ STRONY

  1. NAZYWANIE MUZYKÓEW GRAJĄCYCH NA OKREŚLONYCH INSTRUMENTACH
  • Rodzic pokazuje zdjęcia (obrazki) instrumentów, a dzieci nazywają muzyków grających na nich np.

Fortepian – pianista

Wiolonczela -  wiolonczelista

Flet – flescista

Klarnet – klarnecista

Trąbka – trębacz

Saksofon -  saksofonista…

Obrazki znajdują się na dole strony

  • Śpiewanie piosenki sztafetowo – dziecko rozpoczyna i za chwilę przerywa, a Rodzic/Rodzeństwo rozpoczyna od tego samego miejsca.

Spróbujcie z piosenką „Panie Janie…”

  • ĆWICZENIA PORANNE

ZABAWA „SKALECZONA PIŁKA”

Dzieci stoją po jednej stronie pokoju z wysuniętą do tyłu nogą, opartą na plecach (w zakroku). Przechodzą na drugą stronę pokoju, dosuwając nogę (zakroczoną) opartą na palcach do nogi (wykroczonej) opartej na pięcie. Kolejne przejście na przeciwną stonę pokoju wykonują  ze zmiana nóg (zakroczonej i wykroczonej)

ZABAWA Z ELEMENTEM CZWORAKOWANIA ‘PIESKI IDĄ NA SPACER”

Czworakowanie w różnych kierunkach.
Piesek prosi o kość- przysiad, ręce w skurczu pionowym, wydawanie dźwięków naśladujących popiskiwanie pieska.

ZABAWA Z ELEMENTEM PODSKOKU „PIŁECZKI”

 Skoki obunóż, obracanie się w jedną i w drugą stronę.

ZABWA BIEŻNA Z ELEMENTEM PRZYSIADU „ZAJĄCZKI W OGRODZIE”

Dzieci- zajączki biegają po ogrodzie. 
Na hasło "Ogrodnik" chowają się- zatrzymują i robią przysiad podparty, pochylając nisko głowę.

 

2. Z PRAWEJ STRONY, Z LEWEJ STRONY – ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ORIENTACJĘ PRZESTRZENNĄ

ZABAWA  „ZROŚNIĘTE BIŹNIĘTA”

Dobieramy sobie parę (Rodzic/Rodzeństwo). Chodzimy po pokoju, stykając się wymienianymi przez siebie częściami ciała np. plecami, łokciami, uszami…

  • WSKAZYWANIE SWOICH PRAWYCH, LEWYCH CZĘŚCI CIAŁA.

- dotknijcie lewego ucha (prawego kolana, lewej stopy, prawego policzka, prawego ucha, prawej łydki)

- dla utrudnienia siedzimy naprzeciwko, wykonujemy te same polecenia

ZABAWA PIŁKĄ

- rzućcie ją za siebie

- rzućcie ją za siebie
- rzućcie ją po swojej  prawej stroni

- rzućcie ją po swojej  lewej stronie

ZABAWA  POŁĄCZONA Z MASZEROWANIEM

Dzieci maszerują  po pokoju i wykonują polecenia , pokazując odpowiednią nogę według  słów rymowanki:

Hej, idziemy naprzód żwawo

Nóżką lewą, nóżką prawą.

Hej, maszerujemy drogą

Prawą nogą, lewą nogą.

 

I klaszczemy wciąż rękami

Nad głowami, nad głowami.

Potem z lewej, z prawej strony,

No i podskok. Już zrobiony?

 

ZAZNACZANIE

- zaznaczanie na kwadracie: lewego górnego rogu, prawego dolnego, itp. W innym wariancie tego ćwiczenia rogi w kwadracie są pomalowane na różne kolory, a dziecko określa, np. położenie „zielonego rogu”, „czerwonego rogu”, itp.

-  wykreślanie według polecenia elementów uzupełniających rysunek z uwzględnieniem pojęć opisujących lokalizację w przestrzeni, tak jak to przedstawiono na rysunku poniżej. Polecenie: przyjrzyj się obrazkowi. Na schemacie domu narysuj: na środku drzwi, na prawo od drzwi duże okno, na lewo małe okienko, na lewej stronie dachu komin, nad kominem dym. Na drzewach dorysuj brakujące gałęzie – najpierw z prawej, potem z lewej. Z prawej strony domu narysuj płot. Dorysuj także promyczki słoneczne – na górze, na dole, na prawo. Nad chmurką narysuj ptaki.

 

 

3. GAMA C- dur

Słuchanie:

Proszę wejsć na stronę i wysłuchać

https://pl.wikipedia.org/wiki/C-dur

  • OTWÓRZCIE KARTY PRACY CZ. 4 S. 29

Kolorowanie drogi do filharmonii.

Życzę miłego dnia i zabawy

czytano: 77 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-14 08:26:55

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG-9209
  • IMG-9208
  • IMG-9207
  • IMG-9206
  • IMG-9205
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna