Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Pszczółki

Cztery pory roku Wiosna

Cztery pory roku Wiosna

☺     ♥      ☺   Witam Was kochane Pszczółki i waszych rodziców  w ostatni dzień tego tygodnia.

Zapraszam do zajęć  i zabaw

1. Na początek  narysujcie pod obrazkami   schematy i  modele nazw obrazków kartę pracy znajdziecie na dole strony .

2. Teraz na kolejnej karcie ( na dole strony ) macie przygotowane zdania , przeczytajcie je , następnie weście nożyczki i potnijcie zdania tak aby każdy wyraz był osobno . Jak już zdania będą pocięte to ułóżcie je i przyklejcie na kartce . Pamiętajcie każde zdanie rozpoczynamy wielką literą a kończymy kropką.

Zdania:

Darek ma niebieski rower.

To jest mapa Polski.

Mama dekoruje tort owocami.

Tata naprawia motocykl.

Tata Adama jest policjantem

3. Zapraszam teraz do porannych  ćwiczeń ,które już znacie

Zabawa Bączek.

 Dzieci stoją  swobodnie. Stawiając małe kroki, wykonują obrót dookoła własnej osi. Na sygnał rodzica - klaśnięcie w dłonie lub dźwięki tamburynu  siadają w dowolny sposób na podłodze Podczas powtórzenia zabawy wykonują obrót w przeciwną stronę.

Zabawa Pieski i kotki.

Dzieci poruszają się po pokojui na czworakach. Dziewczynki to kotki, a chłopcy to pieski. Na

sygnał – hasło Pora wracać – dzieci w szybkim tempie idą w kierunku rodzica lub rodzeństwa, naśladując głośno szczekanie psów i miauczenie kotów.

 Ćwiczenia z wykorzystaniem rymowanki.

Dzieci stoją w dowolnych miejscach . Powtarzają słowa rymowanki i wykonują określone

w niej ruchy.

Dzieci:

Ręce dwie,                                                              wykonują dwa klaśnięcia w dłonie,

nogi dwie                                                                 dwa razy przytupują,

do roboty palą się.                                                 pocierają dłonie o siebie,

Biegną szybko,                                                         biegną w miejscu,

podskakują,                                                            wykonują dwa podskoki obunóż w miejscu,

w górze wietrzyk                                                     podnoszą ramiona do góry,

naśladują.                                                               wykonują skłony boczne tułowia.

Marsz po obwodzie koła. Dzieci maszerują po obwodzie koła.

4. Posłuchajcie  muzyki – A. Vivaldi Cztery pory roku. Wiosna. oto link https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

 Wytnijcie różne kwiaty z kolorowego papieru i ułóżcie na kawałku zielonego materiału lub na kocu. Podczas zabawy i słuchania muzyki  z powyższego linku  dzieci wchodzą w rolę wiosennego wiatru, który pojawił się nad łąką. Każde dziecko chwyta kawałek materiału lub dowolną chustkę albo apaszkę  i podnosi  w górę. Dzieci ilustrują muzykę następującym ruchem:

* fragment wykonywany głośno – dzieci stoją w miejscu, poruszają materiałem w taki sposób,

żeby kwiatki podskakiwały wysoko do góry,

* fragment wykonywany cicho – dzieci poruszają materiałem delikatniej, tak aby leżące na nim

kwiatki podskakiwały niezbyt wysoko,

* powtórzenie pierwszej czynności,

* dzieci wolno poruszają się w prawą stronę,

* powtórzenie drugiej czynności,

* dzieci poruszają się w lewą stronę, kładą materiał na podłodze. Improwizują ruchy wiatru, biegając po sali zgodnie z charakterem muzyki. Potem kładą się na plecach na dywanie i jeszcze

nieznacznie poruszają rękami i nogami, ale coraz wolniej, aż na końcu zabawy zastygają bez

ruchu – wiatr ucichł.

5. Posłuchajcie  fragmentu wiersza A. Nosalskiego O dwunastu braciach.

Wreszcie się zjawia

maj wystrojony

i bzu przynosi

pełne brzemiona.

Przez całe ranki,

całe wieczory

gra na fujarce

z wierzbowej kory.

Odpowiedzcie na kilka pytań

− Jak nazywa się nowy miesiąc?

− Jak nazywał się miesiąc przed majem?

− Gałązki jakiego kwitnącego krzewu nam przynosi?

− Co jeszcze dzieje się w przyrodzie w maju?

6. Poproście rodziców aby czytali wam po fragmencie  rymowankę w wy powtarzajcie dzieląc wyrazy na sylaby  i klaszczcie.

Muzyka, muzyka wszędzie jest,

słyszymy ją w lesie, na łące też.

Słyszymy ją w domu, gdy cicho jest,

słyszymy ją także, gdy pada deszcz.

Muzyka, muzyka wszędzie jest.

Dzieci  powtarzają rytmicznie tekst, klaszcząc przy tym.

7. Zachęcam do wykonania dwóch instrumentów  muzycznych

•  wypełnijcie puszki po napojach różnym materiałem, np.: grochem, kamyczkami,

kaszą, makiem, zaklejcie otwory i ozdabiajcie  puszki samoprzylepnym papierem kolorowym.

• Drugi instrument -  nawleczcie  na izolowany drut drewniane korale lub klocki lub kapsle w których wcześniej rodzic musi zrobić dziurkę, złączcie końcówki drutu, zakręcając je- poproście rodziców aby wam pomogli

8. Podczas spaceru z rodzicami zachęcam do oglądania gałązek bzu, wąchanie go.

9. Kto będzie miał ochotę to zapraszam do wysłuchania koncertu z Filharmonii  " Piraci z Karaibów" https://www.youtube.com/watch?v=Woq_LhmZsQc

Do zobaczenia w nowym tygodniu . Pa ☺   ♥    ☺ 

15

MAJ

2020

305

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:
Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia