Grasz w zielone?
Dzień dobry „WRÓBELKI” witamy Was serdecznie w nowym tygodniu.
W tym tygodniu temat kompleksowy brzmi: „WIOSNA NA ŁĄCE”
1. „Kwiatki i owady”- zabawa ruchowo-naśladowcza.
Dziecko razem z rodzicem poruszają się po pokoju – łące – powtarzając za nim rymowankę:
Chodzi Lena po łące, zrywa kwiatki pachnące.
Chodzi Lena wśród trawy, obserwuje owady.
W trakcie wypowiadania słów schylają się – naśladują zrywanie kwiatów, a później przyglądanie się, np. biedronce, konikowi polnemu itp.
2.”Ślimak”- zabawa ruchowa.
Dziecko kładzie się na brzuchu z wyprostowanymi i złączonymi nogami. Na hasło: Ślimak, pokaż rogi – podnosi głowę i ręce nad podłogę, przykładając zwinięte w pięść dłonie do skroni i prostując palce wskazujące – pokazują rogi. Na hasło: Ślimak odpoczywa – kładzie dłonie na podłodze i opierają na nich brodę, wracają do pozycji wyjściowej. Na hasło: Ślimak spaceruje – przesuwa się do przodu, pomagając sobie tylko rękami.
3. „Muszla ślimaka”- ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Rodzic przygotowuje skakankę i układa ją na podłodze spiralnie ( jak muszla ślimaka), lub nakleja taśmę na podłodze.
Dziecko za rodzicem idzie stopa za stopą po spiralnie ułożonych na podłodze skakankach (muszli ślimaka).
4. „Gramy w zielone”- rozwijanie u dziecka umiejętności koncentrowania uwagi na czytanym przez rodzica wierszu W. Broniewskiego.
Władysław Broniewski
„Gramy w zielone”
„Proszę o zielone!”
zaklekotał bociek
do zielonej żabki,
co siedziała w błocie.
Ale mądra żabka
Prędko myk! pod wodę:
„Miły mi, bocianie,moje życie młode”.
Rosły w wodzie modre
niezapominajki,i boćkowi rzekły:
„Znamy takie bajki”
Chciałbyś żabkę połknąć,
lecz się obejdź smakiem:
żabka gra w zielone
z młodym tatarakiem”.
5.Rozmowa na temat opowiadania.
O co prosił bociek żabkę?
Co zrobiła żabka?
Co powiedziały niezapominajki?
Jakie znasz rośliny, przedmioty, zwierzęta w kolorze zielonym?
6. „Wiosenny masaż”- zabawa relaksacyjna
Dziecko siedzi przed rodzicem.
Rodzic mówi tekst rymowanki, masuje plecki dziecka a dziecko masuje plecy osoby siedzącej przed nimi lub misia/lalki.
Rodzic mówi: Dzieci:
Po łące skacze żaba, uderzają piąstką prawej ręki,
a za nią skaczą dwie. a potem – dwoma piąstkami,
Cóż za cudowna łąka!
Zachwycać można się!
Po łące chodzi bocian dwoma palcami naśladują chód bociana,
i patrzy tu i tam. przesuwają ręką w jedną i w drugą stronę,
Tuż obok płynie rzeczka, całą dłonią kreślą kształt wijącej się rzeczki,
a nad nią lata ptak. kreślą kształt lecącego ptaka (leżącej cyfry trzy),
Maleńka szczypaweczka delikatnie, obiema dłońmi szczypią plecy,
wdrapuje się na mak.
Ślimak powoli sunie, powoli przesuwają całymi dłońmi po plecach,
marzy, by być jak rak. Szczypią plecy, łapiąc większe fragmenty skóry.
MIŁEGO PONIEDZIAŁKU
18
MAJ
2020
569
razy
czytano
p2zawiercie.pl