Motyle - latające kwiaty

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Motyle - latające kwiaty

wielkość tekstu: A | A | A

Drodzy Rodzice Kochane Pszczółki

Porozmawiamy dzisiaj o łące wiosną.

Motyle – latające kwiaty

 

 

 

  1. Na dole strony znajdują się zdjęcia  przedstawiające łąkę.
  • Nazywanie zwierząt i roślin
  • Dzielenie nazw na sylaby i na głoski
  • Układanie zdań na  temat łąki ze zdjęcia, obrazka.

ZABAWA” GRASZ W ZIELONE”?

Dzieci poruszają się po pokoju odpowiednio do wystukiwanego dźwięku przez Rodzica. Na przerwę w grze zatrzymują się i podchodzą do najbliższej osoby i pytają: Grasz w zielone? Osoba ta odpowiada: Gram. Potem pokazuje na swoim ubraniu coś co jest zielone i mówi: i zielone mam. Jeżeli nie ma  nic zielonego, to pyta innej osoby: Grasz w zielone? Itd. Pojawiający  się dźwięki znowu zapraszają do ruchu.

ĆWICZENIA PORANNE

ZABAWA „DZIĘCIOŁY NA DRZEWIE”

Dzieci biegają w dowolnym kierunku, trzymając ramiona wyciągnięte w bok – naśladują ruchy skrzydeł dzięcioła. Na hasło „Dzięcioły na drzewie”, zatrzymują się , podnoszą dłonie na wysokość klatki piersiowej i uderzają palcami  jednej dłoni w otwarta drugą dłoń w rytmie wystukiwanym przez Rodzica – dzięcioły stukają w drzewo. Gdy dźwięk ucichnie, dzieci biegają  - dzięcioły fruwają i szukają kolejnego drzewa

ZABAWA „ZWIEDŁE KWIATKI”

Dzieci znajdują się w dowolnych miejscach pokoju, w przysiadzie, ramiona mają swobodnie zwieszone wzdłuż tułowia, głowy pochylone – naśladują zwiędłe kwiatki. Druga sooba przemieszcza się pomiędzy kwiatkami i naśladuje podlewanie  kwiatów wodą z konewki. Przy każdym kwiatku powtarza słowa rymowanki:

Ja ci wody dam, a ty kwiatku wstań

Podlany kwiatek wstaje . dziecko powoli podnosi się do stania, na końcu unosi ramiona w górę. Gdy wszystkie dzieci stoją , radośnie kołyszą ramionami na boki i mówią słowa rymowanki:

Woda, woda sił nam dała.

 

ZABAWA „ZWIERSZĘTA DO DOMU”

Rodzic stoi po jednej stronie pokoju, dziecko –po drugiej. Gdy dzieci usłyszą hasło : Żabki – do domu – w pozycji na czworakach zbliżają się do rodzica. Rodzic przechodzi w inne miejsce pokoju i przywołuje kolejno: zające, wróbelki, pieski. Dzieci zmierzają do rodzica, naśladując ruchy wymienionych zwierząt.

  1. SŁUCHANIE WIERSZA I.R. SALACH „ŁĄKA”

Poproście Rodziców, by przeczytali Wam wiersz.

Łąka tylu ma mieszkańców,

 zwierząt, roślin kolorowych.

 Tu motylek, a tam pszczółka,

 tutaj kwiatek – o, różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały,

obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci,

 więc zatańczmy z nimi chwilę.

ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA

- Wymieńcie nazwy mieszkańców łąki

- Kto wydał bal na łące?

Odszukiwanie i nazywanie zwierząt na obrazku. (książka str. 76)

ZABAWA RYTMICZNA „NA ZIELONEJ ŁĄCE”

Dzieci mówią za  rodzicem tekst rymowanki i naśladują malowanie roślin na łące:

Na zielonej łące wiosna już nastała,

Trawy oraz kwiaty pędzlem namalowała.

Maszerują po obwodzie kola w rytm wystukiwanego dźwięku. Podczas rzerwy w grze odwracają się do drugiej osoby i rytmicznie mówią rymowankę, klaszcząc naprzemiennie: raz  w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.

Zielona łąka w barwach tonie, piękne motyle lecą do niej.

ZABAWA MUZYCZNO – RUCHOWA „TANIEC MOTYLI”

Dzieci poruszają się po pokoju przy nagraniu melodii, naśladując taniec motyli nad łąką.

https://www.youtube.com/watch?v=PYyPTJBp6hI

CIEKAWOSTKI O MOTYLACH

Motyle, inaczej łuskoskrzydłe, to uskrzydlone owady. Dzielimy je ze względu na wygląd i porę lata na:

- motyle dzienne

- ćmy

Dzielimy je tez ze względu na rozmiar na:

- motyle większe

- motyle mniejsze

Motyle są druga pod względem liczebności grupą owadów ( pierwsza są chrząszcze). Na świecie występuje około 150 tysięcy motyli, w Polsce – ponad 3 tysiące. Zbudowane są z  głowy ( na której znajdują się oczy, czułki, aparat gębowy), tułowia i odwłoka. Na tułowiu znajdują się trzy pary odnóży. Motyle żyją od kilku godzin do kilku miesięcy. Przykładowe nazwy: paź królowej, paź żeglarz, niepylak Apollo, rusałka admirał, rusałka żałobnik, mieniak tęczowiec, rusałka pawik, rusałka pokrzywnik, czerwończyk dukacik, modraszek Arion…

Na dole strony znajdują się zdjęcia motyli.

ZABAWA ORIENTACYJNO – PORZADKOWA „MOTYLE I KWIATY”

Dzieci – motyle biorą szarfy, chusty. Układają na podłodze z nich kwiaty. Dzieci poruszają się między kwiatami – w rytm wystukiwany przez rodzica. Na przerwę w grze przykucają na kwiatku.

ĆWICZENIA W KSIĄŻCE S. 77

Oglądanie obrazków. Opowiadanie, jak rozwija się motyl. Podawanie zapamiętanych nazw motyli.

2.ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

Potrzebny nam będzie pasek bibuły.

ZGODNIE Z MUZYKĄ

Dzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, kiedy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, kiedy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszy rodzic podaje dziecku złożone paski bibuły.

TAŃCZĄCE BIBUŁKI

Przy nagraniu dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem  w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają na podłodze z bibułki dowolne kształty.

POWITANIA BIBUŁKĄ

Dzieci dotykają bibułką różnych części ciała wymienionych przez rodzica.

JAK NAJWYŻEJ

Dzieci wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie i łapią ją tuż nad podłogą.

SPRYTNE PALCE

Dzieci chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.

RYSUJEMY ÓSEMKĘ

Dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

LUSTRO

Zabawa w parach. Jedna osoba jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladuje je.

WIATR I WIATEREK

Dzieci dmuchają na paski bibułki z większym i z mniejszym natężeniem.

LATAJĄCE OWADY

Dzieci zgniatają bibułę w kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem. Na koniec wrzucają kulkę do obręczy, miski.

MARSZ Z MUZYKĄ

Dzieci rytmicznie maszerują po pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze, przykucają i wyskakują w górę.

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4&list=PLvZlry1e_Kw863FUlvea82_WGart_hJa9

3. Karta pracy „Czytam, pisze, liczę” s. 88

Kolorowanie rysunku o tematyce wiosennej.

Dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski.

Życzę miłej zabawy 

czytano: 51 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-18 08:41:08

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201028_1209401289
  • img_20201028_1208571289
  • img_20201028_1208421289
  • img_20201028_1158461289
  • img_20201028_1156521289
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna