Kolorowa łąka
WITAJCIE „WRÓBELKI”
1. Rozwiązywanie zagadek.
Dziecko podaje rozwiązania zagadek w formie podzielonych rytmicznie słów (na sylaby).
W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce. (biedronka)
Ma sto biało-różowych płatków wokół żółtego środka.
Każdy odgadnie, że to... (stokrotka)
Lata nad kwiatami i sam wygląda jak kwiat.
Co to za owad?
Czy ktoś już zgadł? (motyl)
Latają, bzykają i miodek nam dają. (pszczoły)
2. Czas na poranną gimnastykę- obudź swój umysł i ciało. Poczuj rytm i energię!
Zaproś do zabawy wszystkich domowników.
https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8
3. „Łąka pełna owadów” – ćwiczenia w liczeniu.
Ćwiczenia w książce, s. 55.
Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego. (Rodzic czyta tekst, a dziecko podaje nazwy obrazków).
Rozmowa na temat tekstu.
- Gdzie wybrały się dzieci?
- Jakie ptaki zobaczyły?
- Jakie zobaczyły owady?
- Czyj kopiec widziały?
- Jakie kwiaty zrywały dzieci?
- Co jeszcze robiły na łące?
4. „Owady i kwiaty”-zabawa dydaktyczna
Rodzic układa przed dzieckiem dwa duże papierowe liście, a obok nich kolejno kartoniki z różną liczbą kropek. Zadaniem dziecka jest poukładać na liściach sylwety biedronek tak, aby ich suma na obu liściach była zgodna z liczbą kropek na kartoniku.
Np. mamy kartonik z pięcioma kropkami; na jednym liściu dziecko kładzie dwie biedronki, a na drugim – trzy.
Rodzic pokazuje dzieciom sylwety kwiatków z różną liczbą płatków.
Dzieci układają kwiatki według wzrastającej liczby płatków: od jednego do pięciu.
Potem układają kwiatki według malejącej liczby płatków, przy czym pierwszy
kwiatek układa rodzic. Nad sylwetami kwiatków dziecko układa sylwety motyli tak,
aby było ich tyle samo co płatków na danym kwiatku.
Odpowiadają, na którym kwiatku jest podana przez rodzica liczba motyli.
5. Karta pracy, cz. 2, s. 42.
Oglądanie obrazka przedstawiającego łąkę. Odszukanie wśród naklejek obrazków
pięciu pszczół. Naklejenie ich nad łąką.
6. „Cztery pory roku. Wiosna.” - Improwizacje ruchowe z szyfonowymi chustkami/apaszką przy utworze A. Vivaldiego. Dzieci tańczą dowolnie. Każdy ruch jest prawidłowy.
Pamiętaj o chwaleniu dziecka to go upewnia i wzmacnia poczucie jego własnej wartości.
ZADANIE DODATKOWE
Jeśli na początku dzisiejszego naszego spotkania rozwiązałeś wszystkie zagadki, a to dla Ciebie za mało- zapraszam do kolejnej porcji zagadek, którą znajdziecie w dołączonym pod tekstem załączniku. Miłego dnia i dziękuję za dziś.
19
MAJ
2020
661
razy
czytano
p2zawiercie.pl