Kolorowa łąka

Strona główna » Grupy » Wróbelki » Kolorowa łąka

wielkość tekstu: A | A | A

WITAJCIE „WRÓBELKI”

 

1. Rozwiązywanie zagadek.

Dziecko podaje rozwiązania zagadek w formie podzielonych rytmicznie słów (na sylaby).

 

W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce. (biedronka)

 

Ma sto biało-różowych płatków wokół żółtego środka.

Każdy odgadnie, że to... (stokrotka)

 

Lata nad kwiatami i sam wygląda jak kwiat.

Co to za owad?

Czy ktoś już zgadł? (motyl)

 

Latają, bzykają i miodek nam dają. (pszczoły)

 

2. Czas na poranną gimnastykę- obudź swój umysł i ciało. Poczuj rytm i energię!

Zaproś do zabawy wszystkich domowników.

 

https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8

 

 

3. „Łąka pełna owadów” – ćwiczenia w liczeniu.

 

Ćwiczenia w książce, s. 55.

Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego. (Rodzic czyta tekst, a dziecko podaje nazwy obrazków).

 

Rozmowa na temat tekstu.

- Gdzie wybrały się dzieci?

- Jakie ptaki zobaczyły?

- Jakie zobaczyły owady?

- Czyj kopiec widziały?

- Jakie kwiaty zrywały dzieci?

- Co jeszcze robiły na łące?

 

4. „Owady i kwiaty”-zabawa dydaktyczna

Rodzic układa przed dzieckiem dwa duże papierowe liście, a obok nich kolejno kartoniki z różną liczbą kropek. Zadaniem dziecka jest poukładać na liściach sylwety biedronek tak, aby ich suma na obu liściach była zgodna z liczbą kropek na kartoniku.

Np. mamy kartonik z pięcioma kropkami; na jednym liściu dziecko kładzie dwie biedronki, a na drugim – trzy.

Rodzic pokazuje dzieciom sylwety kwiatków z różną liczbą płatków.

Dzieci układają kwiatki według wzrastającej liczby płatków: od jednego do pięciu.

Potem układają kwiatki według malejącej liczby płatków, przy czym pierwszy

kwiatek układa rodzic. Nad sylwetami kwiatków dziecko układa sylwety motyli tak,

aby było ich tyle samo co płatków na danym kwiatku.

Odpowiadają, na którym kwiatku jest podana przez rodzica liczba motyli.

 

5. Karta pracy, cz. 2, s. 42.

Oglądanie obrazka przedstawiającego łąkę. Odszukanie wśród naklejek obrazków

pięciu pszczół. Naklejenie ich nad łąką.

 

6. „Cztery pory roku. Wiosna.” - Improwizacje ruchowe z szyfonowymi chustkami/apaszką przy utworze A. Vivaldiego. Dzieci tańczą dowolnie. Każdy ruch jest prawidłowy.

 

Pamiętaj o chwaleniu dziecka to go upewnia i wzmacnia poczucie jego własnej wartości.

 

ZADANIE DODATKOWE

 

Jeśli na początku dzisiejszego naszego spotkania rozwiązałeś wszystkie zagadki, a to dla Ciebie za mało- zapraszam do kolejnej porcji zagadek, którą znajdziecie w dołączonym pod tekstem załączniku. Miłego dnia i dziękuję za dziś.

 

czytano: 73 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-19 07:57:16

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • received_330010836344397345
  • received_329557424051838145
  • received_270438844648496545
  • received_79431058472082645
  • received_76489669102230345
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna