Biedronki, motyle i kwiaty - zabawy matematyczne

Strona główna » Grupy » Zajączki » Biedronki, motyle i kwiaty - zabawy matematyczne

wielkość tekstu: A | A | A

Witajcie Drogie Zajączki, dzisiaj zabieram Was na łąkę, gdzie będziemy przeliczać ile tam rośnie kwiatów, fruwa motyli i biedronek. Poproszę Rodziców, żeby wycięli dla Was z kartonu: kwiatki z 4 płatkami, 5 płatkami, 6 płatkami, 7 płatkami ( po 2 kwiatki każdego rodzaju); motylki w 3 kolorach, 2 małe i 2 duże pszczółki, biedronki – z 2 kropkami, 4 kropkami

 

Poproszę Rodziców, żeby czytali Wam tekst, a Wy pokazujcie:

Ja dziesięć palców mam i na pianinie gram.                                                       

Ja dwie ręce mam i na bębenku gram.                                                                                                                           

Ja dziesięć palców mam i na trąbce gram.                                                                                                                           

Ja dwie ręce mam i zaklaszczę wam.

 

Ładnie zagraliście, w nagrodę wyczaruję dzisiaj dla Was  majową łąkę…

Zagadka: bez czego nie ma łąki?

W środku koło, na nim płatek, drugi płatek,                                                                                                                               

trzeci płatek, czwarty płatek i jest kwiatek.

( oczywiście bez kwiatków)

Liczymy płatki kwiatków – Rodzic układa przed dzieckiem kwiatki z różną liczbą płatków, zadaniem dziecka jest policzenie z ilu płatków składają się poszczególne kwiatki ; dziecko głośno przelicza i pod każdym kwiatkiem układa  tyle kredek, klocków ile jest płatków w kwiatku

- następnie układa kwiatki w szeregu – od kwiatka z najmniejszą liczbą płatków do kwiatka z ich największą liczbą

- po pomieszaniu kwiatków przez Rodzica – dziecko układa od tego z największą liczbą płatków do tego z ich najmniejszą liczbą

 

Chciałam przedstawić Wam pewnego mieszkańca łąki , oto gąsienica Gosia. To ciekawe zwierzątko, rodzi się dwa razy, najpierw jest żarłoczną gąsienicą, a potem wchodzi do śpiworka zwanego kokonem, a kiedy się wyśpi i z niego wyjdzie będzie przepięknym motylem – Małgorzatką.

Każdy z Was otrzyma teraz motylka, motylki są w 3 kolorach, podobnie jak kwiaty na naszej łące. Kiedy włączę muzykę, motylki będą wesoło fruwać wokół naszej łąki, kiedy muzyka umilknie, każdy motylek usiądzie delikatnie na kwiatku, który ma płatki w tym samym kolorze co motylek, motylek odpocznie spijając z kwiatka nektar. (w tle „Uwertura do M.”, zabawę powtarzamy 3 razy)

https://www.youtube.com/watch?v=12B6yYpoWEU

 

Poznajcie pszczółkę Polę , to bardzo pracowite stworzonko, ma czułki i pasiaste ubranko, całymi dniami uwija się, że by zebrać dużo pyłku, z którego zrobi potem pyszny… miodek. Pszczoły mieszkają w ulach. Każdy z Was dostanie teraz jedną pszczółkę…, w tle „Lot Trzmiela”).

https://www.youtube.com/watch?v=ucrKUO9FVfY

Czy Wasze pszczółki są takie same, czy różnią się od siebie. Pogrupujmy je, w dużym ulu umieścimy duże pszczółki, a w małym – małe (dziecko segreguje pszczoły, wkłada je do dużej lub małej obręczy).

 

Poznajcie biedronkę Basię , ma czerwoną, nakrapianą sukienkę, to bardzo pożyteczny mieszkaniec łąki, zjada mszyce, które zjadają rośliny hodowane przez ludzi. Każdy z Was dostanie teraz jedną biedronkę (N rozdaje biedronki, w tle „Piosenka bez ogonka”).

https://www.youtube.com/watch?v=FEkZINmim00

Wasze biedronki, różnią się od siebie, jedne mają więcej, inne mniej kropek, są biedronki z dwoma kropkami – dwukropki, są biedronki, które mają ich więcej, pogrupujmy je wg ilości kropek (dziecko grupuje biedronki, wkładają je do jednej z 4 obręczy oznaczonej kartonikiem z odpowiednią liczbą kropek 1-4).

Biedronka nazywa jest bożą krówką, bo … dawniej na krówkę mówiono biedrunka…                              

Dzieci powtarzają za rodzicem rymowankę:

„Biedroneczko leć do nieba, przynieś kawałeczek chleba”.

 

Gdzie znajduje się biedronka? – dziecko układa sylwety biedronki zgodnie ze wskazówkami Rodzica, np.: Połóż biedronkę z prawej strony kwiatka….. z lewej strony kwiatka….nad kwiatkiem…pod kwiatkiem…między kwiatkami…

 

Zabawa ruchowa „ Bocian i żabki” – Dziecko – żabka skacze po łące, na mocne klaśnięcie rodzica pojawia się bocian, który łapie żabkę, dlatego musi ona jak najszybciej schronić się w stawie- w wyznaczonym miejscu w pokoju. Dwa klaśnięcia są sygnałem, że bocian odszedł i żabka może swobodnie skakać.

 

Otwórzcie teraz proszą Karty Pracy cześć 4 na stronie 7. Wykonajcie proszę zadanie dokładnie i starannie.

 

Teraz zapraszam Was do ćwiczeń
. „Jak się ubrać na wiosenny spacer?”-

Dzieci wybierają się na spacer na łąkę wyjmują z szafy ubrania (rozdanie kółek). Ubierają spodnie, najpierw jedna nogawka, teraz druga, podciągamy. Schylamy się wyciągamy buty – jeden but zakładamy, zawiązujemy. Teraz drugi, zakładamy zawiązujemy(wkładanie i zdejmowanie kółka na nogi). Sięgamy po berecik...nakładamy, bierzemy torbę z prowiantem i w drogę.......
 
 
. „Marsz na wiosenną łąkę”- ćwiczenie orientacyjno-porządkowe
-dzieci maszerują lub biegają w rytm  w zależności od tempa gry

Droga na łąkę prowadzi przez wzgórza. Najpierw wchodzimy pod górę, wolno bo góra jest bardzo stroma, a teraz z górki i znowu w górę i w dół....
Już jesteśmy na łące, posłuchajcie kto się do nas zbliża? BOCIAN.....
. „Bociany- ćwiczenie nóg
-dzieci maszerują po trawie w rytm  wysoko unosząc kolana

A czego on szuka na łące? ŻAB
(Pokażcie jak skaczą żaby. nr6)
 „Żaby”- ćwiczenie rozwijające skoczność
-dzieci skaczą naśladując żaby

Żaby boją się bociana i dlatego uciekają przed nim do wody
 „Żaby i bocian- ćwiczenie rozwijające skoczność
-dzieci skaczą swobodnie naśladując żaby, kiedy usłyszą dźwięk  wskakują do sadzawki /okręgu utworzonego z kółek/

Na łące można spotkać wiele owadów o popatrzcie jakie piękne motyle i osy
 „Osy i motyle- ćwiczenie ramion
-dzieci stoją w kółkach-kwiatkach, gdy usłyszą wolny rytm tamburyna rozkładają szeroko ramiona i poruszają się naśladując motyle, gdy rytm jest szybki, biegają szybko poruszając podwiniętymi ramionami naśladując osy

A kto to ciekawie przygląda się tej zabawie? To PAJĄK...

Popatrzcie jak wspina się po nitce……
 „Pająk”- ćwiczenie ze wspinaniem
- dzieci w kółkach naśladują wspinanie się po nitce pająka (przysiady ze wspinaniem na palce)

Na łące rośnie wiele pięknych kwiatów nazrywamy ich dla mamy
 „Zrywamy kwiaty”- ćwiczenie tułowia
-dzieci wykonują skłon do przodu naśladując zrywanie kwiatów prawą i lewą ręką

O! Popatrzcie jak trawa kołysze się na wietrze, coraz mocniej i mocniej.
 „Kołysanie traw na wietrze”- ćwiczenie tułowia i ramion
-dzieci wykonują skłony boczne z wysoko podniesionymi ramionami

Oj, uciekajmy bo zaraz lunie deszcz (zabawa nr 12).
 „Uciekamy przed deszczem- ćwiczenie bieżne

Dobrze, że udało nam się uciec przed deszczem. Teraz musimy się rozebrać i wstawić kwiaty do wazonu
 „Rozbieramy się po spacerze- ćwiczenie ogólnorozwojowe

O jak pięknie pachną nasze kwiaty. Mamusi na pewno się spodobają
 „Wąchamy kwiaty”- ćwiczenie wyciszające, oddechowe.

ŻYCZYMY DOBREJ ZABAWY I MIŁEGO DNIAheart








.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

czytano: 69 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-19 07:57:11

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20200918_1150461769
  • img_20200918_1121401769
  • img_20200918_1121271769
  • img_20200918_1119531769
  • img_20200918_1056511769
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna