Czytamy o wiośnie

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Czytamy o wiośnie

wielkość tekstu: A | A | A

☺      ♥       ☺    Witam wszystkie Pszczółki we wtorkowy poranek . Witam również Rodziców . Dzisiaj zapraszam do zabaw i nauki

1. Na początek otwórzcie  Kartę pracy Czytam, piszę, liczę, s. 89.

Oglądanie zdjęć. Odszukiwanie wśród naklejek wyrazów – nazw zwierząt i roślin przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich pod odpowiednimi zdjęciami. Rysowanie po śladzie rysunku trawy, kolorowanie rysunku

2. Teraz zapraszam do ćwiczeń porannych dla zdrowia i kondycji  - znacie je z wczorajszego dnia . Zachęcam do uchylenia okna aby wpadło wam trochę świeżego powietrza

Zabawa Dzięcioły na drzewie.

Dzieci biegają w dowolnych kierunkach po pokoju, trzymając ramiona wyciągnięte w bok – naśladują ruchy skrzydeł dzięcioła. Na hasło: Dzięcioły na drzewie, zatrzymują się, podnoszą dłonie na wysokość klatki piersiowej i uderzają palcami jednej dłoni w otwartą drugą dłoń, w dowolnym rytmie – dzięcioły stukają w drzewo

Zabawa Zwiędłe kwiatki   

Dzieci znajdują się w dowolnych miejscach pokoju, w przysiadzie, ramiona mają swobodnie zwieszone wzdłuż tułowia, głowy pochylone – naśladują zwiędłe kwiatki. Druga sooba przemieszcza się pomiędzy kwiatkami i naśladuje podlewanie  kwiatów wodą z konewki. Przy każdym kwiatku powtarza słowa rymowanki:

Ja ci wody dam, a ty kwiatku wstań

Podlany kwiatek wstaje . dziecko powoli podnosi się do stania, na końcu unosi ramiona w górę i mówią słowa rymowanki:

Woda, woda sił nam dała.

Zabawa Zwierzęta do domu

Rodzic stoi po jednej stronie pokoju, dziecko –po drugiej. Gdy dzieci usłyszą hasło : Żabki – do domu – w pozycji na czworakach zbliżają się do rodzica. Rodzic przechodzi w inne miejsce pokoju i przywołuje kolejno: zające, wróbelki, pieski. Dzieci zmierzają do rodzica, naśladując ruchy wymienionych zwierząt.

Zabawa Spacer bocianów.

Dzieci chodzą po pokoju, wysoko unosząc kolana, ramiona mają wyciągnięte w bok. Na sygnał

–klaśnięcie, zatrzymują się, stają na jednej nodze i starają się utrzymać równowagę.

Stojąc, naśladują głos bociana. Mówią: Kle, kle, kle

3. Otwórzcie teraz . Kartę pracy, cz. 4, s. 40, 41.

• Oglądanie obrazka przedstawiającego łąkę w maju. Odpowiedzcie na pytania.

− Co przedstawia obrazek?

− Co znajduje się na łące?

− Jakie zwierzęta znajdują się na łące?

Podział na sylaby i na głoski nazw: mak, żaby, osy, motyle, trawa, stokrotka.

Ułóżcie  zdania na temat obrazka.

Np.

Po łące chodzi bocian.

Na łące kwitną maki, jaskry i stokrotki.

Nad kwiatami fruwają kolorowe motyle.

Liczenie słów w ułożonych zdaniach. (4, 7, 5)

Przeczytajcie wyrazy umieszczone na dole kart. Wskażcie na obrazku rośliny i zwierzęta,

których nazwy odczytacie.

Odszukiwanie wśród naklejek obrazków zwierząt i roślin. Naklejanie ich na odpowiednie cienie.

4. Zapraszam do zabawy orientacyjno-porządkowej Owady na kwiatach.

Ridzic lub sami ułóżcie sobie na podłodze wycięte kwiaty z kolorowego papieru lub bibuły

. Dzieci to różne owady, które fruwają nad łąką w czasie muzyki https://www.youtube.com/watch?v=Pp4Fv0VuT2E  na przerwę zmęczone owady przysiadają wokół kwiatów.

5.Otwórzcie teraz  Kartę pracy, cz. 4, s. 42.

Łączenie sylab znajdujących się na rysunku drogi biegnącej od drugiego i od trzeciego dziecka.

Kolorowanie dróg tych dzieci. Na końcu łączenie pozostałych sylab na drodze pierwszego

dziecka, którego droga przecina się z pozostałymi drogami. Odczytanie tych nazw. Odszukanie wśród naklejek zdjęć zwierząt, których nazwy powstały. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach. Rysowanie po śladzie drogi motyla lecącego do stokrotki.

6. Zachęcam teraz do wykonania pracy plastycznej Kolorowa łąka – rozdmuchiwanie kropli farb i odbijanie palców maczanych w farbie

Zanim zaczniemy pracę to zapraszam do dowolnego tańca  przy piosence Wiosna na łące oto link

https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

7. Obejrzyjcie teraz  zdjęcia przedstawiające łąkę wiosną (czasopisma, internet). oto link https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4 https://www.youtube.com/watch?v=PF5jkEOCg8Q

Odpowiedzcie na pytania

− Jakie kolory wyróżniają się na łące?

− Co jest zielone oprócz trawy?

− Jakie kwiaty rosną na łące?

− Jakie zwierzęta spotykamy na łące?

8.Teraz  przedstawiam kolejne etapy pracy plastycznej:( sposób wykonania prac ).

• Nakrapianie dołu kartki zieloną farbą za pomocą pędzla.

• Rozdmuchiwanie zielonej farby za pomocą rurki do napojów (od dołu kartki do góry).

• Nakrapianie nad rozdmuchaną zieloną farbą innych kolorów.

• Rozdmuchiwanie farb.

• Odbijanie palca maczanego w farbie – tworzenie kwiatów, słońca…

9.Teraz zapraszam do zabawy wyzwalającej aktywność twórczą – Gdybym był motylem. Wyobraźcie sobie że jesteście motylami i powiedzcie co robilibyście jako motylki .

10. Otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 43, 44. - wykonajcie polecenia .Słuchanie tekstu. Rysowanie po śladach rysunków. Łączenie pętli z obrazkami z właściwymi zapisami działań matematycznych. Wpisywanie odpowiednich liczb – wyników dodawania

11. Dla chętnych proponuję jeszcze obejrzenie filmików Co nam daje łąka ? oto link https://www.youtube.com/watch?v=s6ABV__VAgQ

Obejrzyjcie również bajkę Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 - Łąka oto link https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Miłej zabawy , pracy oraz miłego słonecznego dnia. Do zobaczenia Pa.

♥    ♥   ♥  

czytano: 67 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-19 07:53:25

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20200923_121048291
  • img_20200923_121036291
  • img_20200923_114820291
  • img_20200923_114717291
  • img_20200923_114454291
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna