Czytamy o wiośnie
☺ ♥ ☺ Witam wszystkie Pszczółki we wtorkowy poranek . Witam również Rodziców . Dzisiaj zapraszam do zabaw i nauki
1. Na początek otwórzcie Kartę pracy Czytam, piszę, liczę, s. 89.
Oglądanie zdjęć. Odszukiwanie wśród naklejek wyrazów – nazw zwierząt i roślin przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich pod odpowiednimi zdjęciami. Rysowanie po śladzie rysunku trawy, kolorowanie rysunku
2. Teraz zapraszam do ćwiczeń porannych dla zdrowia i kondycji - znacie je z wczorajszego dnia . Zachęcam do uchylenia okna aby wpadło wam trochę świeżego powietrza
Zabawa Dzięcioły na drzewie.
Dzieci biegają w dowolnych kierunkach po pokoju, trzymając ramiona wyciągnięte w bok – naśladują ruchy skrzydeł dzięcioła. Na hasło: Dzięcioły na drzewie, zatrzymują się, podnoszą dłonie na wysokość klatki piersiowej i uderzają palcami jednej dłoni w otwartą drugą dłoń, w dowolnym rytmie – dzięcioły stukają w drzewo
• Zabawa Zwiędłe kwiatki
Dzieci znajdują się w dowolnych miejscach pokoju, w przysiadzie, ramiona mają swobodnie zwieszone wzdłuż tułowia, głowy pochylone – naśladują zwiędłe kwiatki. Druga sooba przemieszcza się pomiędzy kwiatkami i naśladuje podlewanie kwiatów wodą z konewki. Przy każdym kwiatku powtarza słowa rymowanki:
Ja ci wody dam, a ty kwiatku wstań
Podlany kwiatek wstaje . dziecko powoli podnosi się do stania, na końcu unosi ramiona w górę i mówią słowa rymowanki:
Woda, woda sił nam dała.
Zabawa Zwierzęta do domu
Rodzic stoi po jednej stronie pokoju, dziecko –po drugiej. Gdy dzieci usłyszą hasło : Żabki – do domu – w pozycji na czworakach zbliżają się do rodzica. Rodzic przechodzi w inne miejsce pokoju i przywołuje kolejno: zające, wróbelki, pieski. Dzieci zmierzają do rodzica, naśladując ruchy wymienionych zwierząt.
Zabawa Spacer bocianów.
Dzieci chodzą po pokoju, wysoko unosząc kolana, ramiona mają wyciągnięte w bok. Na sygnał
–klaśnięcie, zatrzymują się, stają na jednej nodze i starają się utrzymać równowagę.
Stojąc, naśladują głos bociana. Mówią: Kle, kle, kle
3. Otwórzcie teraz . Kartę pracy, cz. 4, s. 40, 41.
• Oglądanie obrazka przedstawiającego łąkę w maju. Odpowiedzcie na pytania.
− Co przedstawia obrazek?
− Co znajduje się na łące?
− Jakie zwierzęta znajdują się na łące?
• Podział na sylaby i na głoski nazw: mak, żaby, osy, motyle, trawa, stokrotka.
• Ułóżcie zdania na temat obrazka.
Np.
Po łące chodzi bocian.
Na łące kwitną maki, jaskry i stokrotki.
Nad kwiatami fruwają kolorowe motyle.
• Liczenie słów w ułożonych zdaniach. (4, 7, 5)
•Przeczytajcie wyrazy umieszczone na dole kart. Wskażcie na obrazku rośliny i zwierzęta,
których nazwy odczytacie.
• Odszukiwanie wśród naklejek obrazków zwierząt i roślin. Naklejanie ich na odpowiednie cienie.
4. Zapraszam do zabawy orientacyjno-porządkowej Owady na kwiatach.
Ridzic lub sami ułóżcie sobie na podłodze wycięte kwiaty z kolorowego papieru lub bibuły
. Dzieci to różne owady, które fruwają nad łąką w czasie muzyki https://www.youtube.com/watch?v=Pp4Fv0VuT2E na przerwę zmęczone owady przysiadają wokół kwiatów.
5.Otwórzcie teraz Kartę pracy, cz. 4, s. 42.
Łączenie sylab znajdujących się na rysunku drogi biegnącej od drugiego i od trzeciego dziecka.
Kolorowanie dróg tych dzieci. Na końcu łączenie pozostałych sylab na drodze pierwszego
dziecka, którego droga przecina się z pozostałymi drogami. Odczytanie tych nazw. Odszukanie wśród naklejek zdjęć zwierząt, których nazwy powstały. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach. Rysowanie po śladzie drogi motyla lecącego do stokrotki.
6. Zachęcam teraz do wykonania pracy plastycznej Kolorowa łąka – rozdmuchiwanie kropli farb i odbijanie palców maczanych w farbie
Zanim zaczniemy pracę to zapraszam do dowolnego tańca przy piosence Wiosna na łące oto link
https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw
7. Obejrzyjcie teraz zdjęcia przedstawiające łąkę wiosną (czasopisma, internet). oto link https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4 https://www.youtube.com/watch?v=PF5jkEOCg8Q
Odpowiedzcie na pytania
− Jakie kolory wyróżniają się na łące?
− Co jest zielone oprócz trawy?
− Jakie kwiaty rosną na łące?
− Jakie zwierzęta spotykamy na łące?
8.Teraz przedstawiam kolejne etapy pracy plastycznej:( sposób wykonania prac ).
• Nakrapianie dołu kartki zieloną farbą za pomocą pędzla.
• Rozdmuchiwanie zielonej farby za pomocą rurki do napojów (od dołu kartki do góry).
• Nakrapianie nad rozdmuchaną zieloną farbą innych kolorów.
• Rozdmuchiwanie farb.
• Odbijanie palca maczanego w farbie – tworzenie kwiatów, słońca…
9.Teraz zapraszam do zabawy wyzwalającej aktywność twórczą – Gdybym był motylem. Wyobraźcie sobie że jesteście motylami i powiedzcie co robilibyście jako motylki .
10. Otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 43, 44. - wykonajcie polecenia .Słuchanie tekstu. Rysowanie po śladach rysunków. Łączenie pętli z obrazkami z właściwymi zapisami działań matematycznych. Wpisywanie odpowiednich liczb – wyników dodawania
11. Dla chętnych proponuję jeszcze obejrzenie filmików Co nam daje łąka ? oto link https://www.youtube.com/watch?v=s6ABV__VAgQ
Obejrzyjcie również bajkę Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 - Łąka oto link https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Miłej zabawy , pracy oraz miłego słonecznego dnia. Do zobaczenia Pa. !
♥ ♥ ♥
19
MAJ
2020
269
razy
czytano
p2zawiercie.pl