Łąka wiosną
Drodzy Rodzice Kochane Pszczółki
Łąka wiosną
- Proszę o otworzenie kart pracy, cz. 4, s. 45
Rozwiazywanie krzyżówki – nazywanie obrazków, odszukiwanie wśród naklejek liter tworzących nazwy obrazków. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach. Odczytanie hasła.
ĆWICZENIA PORANNE
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Słonko schowało się”
Dzieci skulone w przysiadzie, - „słonko schowało się”. Dzieci powoli wstają „słonko wschodzi coraz wyżej, wyżej” Dzieci prostują się powoli, aż do stania z rękami wyciągniętymi do góry, którymi zataczają duże koła.
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonko świeci, deszczyk pada.”
Na zapowiedź „Słonko świeci” – dzieci chodzą w różnych kierunkach, na zawołanie „deszczyk pada” – biegną pod ścianę i stoją prosto (całym ciałem przylegają do ściany)
Zabawa z elementami skoku „Wróbelki”
Dzieci wróbelki biegają swobodnie po sali. Na zapowiedź: „wróbelki” dzieci przykucają i zbierają ziarenka. Następnie wykonują podskoki obunóż. ”Wróbelki” skaczą cicho, lekko, na sygnał przykucają w „gniazdach” –krążkach.
Zabawa z elementem czworakowania „misie”
Dzieci są „misiami” chodzą na czworakach. Po usłyszeniu sygnału dzieci kładą się i odpoczywają „zapadają w zimowy sen.”
Zabawa relaksacyjna
Masaż z myszką
Cicho, cicho, w puszystej kurteczce
Chodziła raz myszka po gładkiej półeczce (powolne głaskanie)
Znalazła ser żółty, ząbkami go jadła (powolne ściskanie szczypanie)
Strzepnęła okruszki (szybkie klepanie, strzepywanie)
W kąciku usiadła okruszki zebrała Ząbkami je zjadła ( powtórne ściskanie)
Po gładkiej półeczce chodziła w kurteczce ( głaskanie).
Dreszczyk
Idą słonie po betonie (uderzenia piąstkami po plecach)
płynie rzeczka (ręka wije się wzdłuż kręgosłupa)
idzie pani na szpileczkach (kłucie sztywnymi palcami)
z gryzącymi pieseczkami (lekkie szczypanie)
słonko świeci ( głaszczemy w koło plecy)
pada deszczyk (przebieramy palcami)
czy cię przeszedł dreszczyk (chwytamy za szyję) .
2. ZABAWY PRZY PIOSENCE „ WIOSNA NA ŁĄCE”
Ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne
- Na dźwięk talerzy dzieci wykonują przysiad, trzymając się za ręce (plecy proste)
https://www.youtube.com/watch?v=8TxXxpGaXkk&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=31
- Na dźwięk trójkąta wspinają się na palce , unosząc podane ręce do góry
https://www.youtube.com/watch?v=YI1fAfdDhhM
- Na dźwięk kołatki podskakują w zamkniętych kółeczkach
https://www.youtube.com/watch?v=dOMHnbsXE6s
SŁUCHANIE PIOESENKI
https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw
ROZMOWA NA TEMAT PIOSENKI:
- Jak jest zbudowana piosenka?
- o czym opowiada piosenka?
- kto cieszył się z tego, że przyszła wiosna?
ZABAWA przy piosence.
Dzieci przy zwrotkach tańczą, a przy refrenie wyklaskują rytm.
ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE
KTO SZYBCIEJ?
Dzieci spacerują po dywanie, na umówiony sygnał, np. klaśnięcie jak najszybciej siadają na krześle, stają na jednej nodze, kładą się na brzuchu, itp.
WIERSZOWANKI – POKAZYWANKI
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
ZABAWA Z PIŁKĄ
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:
- Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
- Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
- Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
- Dmuchanie – podawanie do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.
- Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
- Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.
- Z kijkiem – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), nogi podnoszą się dotykając go stopami i wracają na podłoże.
- Z kijkiem nr 2 – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), ciągniemy kijek do siebie (kto silniejszy)
Gimnastyka z kolorowymi kartami
Zasada jest prosta: losujesz kartę i wykonujesz ćwiczenia. Możesz:
- ukryć karty w pokoju i poprosić dziecko, by je wcześniej odszukało
- oznaczyć działaniami i poprosić dziecko o wykonanie obliczeń wcześniej
- oznaczyć literami, z których składa się imię dziecka i wykonywać w kolejności (np. M-o-n-i-k-a).
Na dole strony znajdują się gotowe karty do druku.
3. Proszę otworzyć karty pracy cz. 4, s. 46
Oglądanie zdjęć owadów. Nazywanie ich kolorowanie rysunków.
- Proszę ułożyć zdania z podanymi poniżej wyrazami. Zdania mogą być dwuwyrazowe lub bardziej rozbudowane.
( żaba, rumianek, maki, stokrotka, osa, motyl, trawa, słonko, kret, biedronka)
Proszę otworzyć karty pracy cz. 4, s. 47
Kolorowanie rysunku według wzoru.
Powodzenia i miłej zabawy =)
20
MAJ
2020
187
razy
czytano
p2zawiercie.pl