Wiosenna łąka i jej mieszkańcy - zabawy muzyczno - ruchowe

Strona główna » Grupy » Zajączki » Wiosenna łąka i jej mieszkańcy - zabawy muzyczno - ruchowe

wielkość tekstu: A | A | A

Witam Was serdecznie Zajączki i Waszych rodziców. Dzisiaj w ten wiosenny dzień znów zabieram Was na łąkę….i zapraszam do wspólnych zabaw
 „Wiosną wesoło jest na łące, można pobiegać, zagrać w piłkę, ale też zatrzymać się i posłuchać, co się dzieje w tym królestwie”.


. „Przywitanie na łące” zabawa ruchowa z elementem artykulacyjnym z reakcją na przerwę w muzyce.
- Dzieci przy muzyce spacerują „po łące”, na przerwę w muzyce rodzic. zadaje zagadkę:
Tu na kwiatku w trzech kolorach, ktoś tam brzęczy do wieczora.
- Dz. odgadują, że pszczoła i witają się naśladując dźwięki, które wydaje: bzz – bzz, bzz – bzz, gdy usłyszą muzykę dalej spacerują.


- Na przerwę w muzyce rodzic. zadaje zagadkę:
Czasem przez dzień cały prawie, cicho siedzi w stawie.
- Dz. odgadują, że żaba i witają się mówiąc kum – kum, kum – kum, gdy usłyszą muzykę spacerują dalej.


- Na przerwę w muzyce rodzic. zadaje zagadkę:
Ten skaczący po łące owadzik, swoim graniem nikomu nie wadzi,
Bo ma talent muzyka i miło słuchać, gdy w trawie gdzieś cyka.
- Dz. odgadują, że konik polny i witają się mówiąc cyk – cyk, cyk – cyk, .

Muzyka do zabawy znajduje się w linku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=sBUZ4bpBM1s

 „Wiosną rozkwitają kwiaty” – kształtowanie zdolności improwizacji ruchowej.
- Rodzic. prosi, aby dz. usiadły na „łące” i mówi: „Wraz z nadejściem wiosny, pięknie zazieleniła się trawa, ale jest trochę smutno, bo nie wyrosły jeszcze – kto powie co? – KWIATY. Więc musimy sprawić by wyrosły. Pochylcie główki, zróbcie nad główkami z rączek pąki. Ja teraz będę spacerować po łące i budzić kwiaty. Gdy dostaniecie do ręki kwiatek to znaczy, że zakwitł, wstajecie wtedy i tańczycie dowolnie do muzyki.

Muzyka w linku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=HozmWX9PfJY

 „Wiosenny wietrzyk” – uwrażliwienie na zmiany dynamiczne (wolno – szybko) zachodzące w utworze.
- rodzic. prosi, aby dz. swoje kwiaty rozłożyły na „łące” i mówi: „będziecie teraz wiosennym wiaterkiem, proszę złapać lekko za koniuszk materiału (łąki) i lekko unieść w górę. Gdy usłyszycie spokojną muzykę, stoicie w miejscu i lekko poruszacie materiałem, aby kwiatuszki lekko podskakiwały, gdy usłyszycie szybką , głośną muzykę – będziecie poruszać mocniej, aby kwiatki podskakiwały troszkę wyżej.

https://www.youtube.com/watch?v=0F3ybu_7ZBI – muzyka spokojna

https://www.youtube.com/watch?v=piBxkCVWs2U – muzyka szybka

 „Uparta pszczółka” uwrażliwienie słuchu na rytm.
- rodzic. prosi, aby dz. usiadły na trawce po turecku, następnie wszystkim wręcza wstążki i mówi:
„Wszędzie zapachniało wiosną, trawka urosła, kwiaty rozwinęły pąki. Wśród kwiatów pobzykiwała uparta pszczółka. Gdy usłyszycie muzykę będziecie rozglądać się, wypatrując pszczółki. Na zmianę muzyki – mocne dźwięki – będziecie odganiać pszczółki machając wstążkami.

https://www.youtube.com/watch?v=8-cV-RL6zhs


 „Wesołe motylki” – improwizacja ruchowa do słuchanej muzyki, próby odwzorowania ruch apaszki, poruszanej przez nauczycielkę.
- Rodzic. mówi: „ Wraz z wiosną wszystko staje się weselsze, także i motylki mogą pobawić się na łące. Proszę wstać i spróbujcie zatańczyć, tak jak ja będę poruszać chustką.

https://www.youtube.com/watch?v=5yTjnsoafGU


 „Zabawy przedszkolaków na łące” – kształtowanie poczucia tempa słyszanej muzyki.
- rodzic. prosi, aby dzieci  usiadły na „łące”  i mówi; ‘Nie tylko roślinki i zwierzęta cieszą się z nadejścia wiosny, ale i dzieci, bo mogą pobawić się piłeczkami”.
- Każda para ( rodzic, dziecko) otrzymuje małą piłeczkę, którą będzie turlała do siebie w tempie uzależnionym od tempa muzyki – wolno lub szybko.

https://www.youtube.com/watch?v=eikD0FLBCsc


 „Pokrzywa” zabawa z reakcją na przerwę w muzyce.
- Rodzic. prosi, aby dzieci stanęły na łące i mówi: „Na łące rosną nie tylko piękne kwiaty, ale i inne roślinki, np. pokrzywa, która parzy, jak się ją dotknie.
- Następnie objaśnia zabawę: „gdy będą słyszeć muzykę będą podawać sobie piłkę w kole,(rodzic, dziecko, rodzeństwo) na przerwę w muzyce – szybko podnoszą ręce do góry, a dziecko, które będzie trzymało piłkę - „poparzy się” i musi usiąść.

https://www.youtube.com/watch?v=Pp4Fv0VuT2E

Proszę zebyście otworzyli teraz Karty Pracy cz. 4 na stronie 42, a następnie 44. Wykonajcie zadania z tych stron.



A teraz poproszę Was Zajączki, żebyście ulepili z plasteliny zwierzątka, które żyją na łące
 

Posłuchajcie proszę wiersza „ Rano na łące”

Słońce. Na łące wszyscy pracują od samego ranka:

Pszczoła we wnętrzu rumianka odkurza żółty dywanik ze złotego pyłu.

Mrówki – ścieżkę oczyściły, aż świeci każde ziarenko piasku.

Motyl – skrzydełkami otrzepuje krople rosy z koniczyny.

Osy – polerują listki jaskrów, aż oczy bolą od blasku!

 

Naśladujcie teraz proszę gestem, ruchem, mimiką czynności wykonywane przez: pszczołę, mrówkę, motyla, osy……

A teraz mam dla Was propozycję Zajączki, żebyście wspólnie z Rodzicami, rodzeństwem wykonali ŁĄKĘ – narysowali wybrane rośliny, zwierzątka na kartonie, pokolorowali je, następnie wycięli powstałe elementy, przykleili na pasie zielonej bibuły….. Twórzcie proszę kompozycje według własnych pomysłów!!!!

Zróbcie zdjęcia waszej łące i prześlijcie proszę!!!

 

ŻYCZYMY WIELE POMYSŁÓW NA DZISIEJSZY DZIEŃsmiley

 

czytano: 131 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-21 07:52:05

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201215_1251471624
  • img_20201215_1046421624
  • img_20201215_1046251624
  • img_20201215_1039201624
  • img_20201215_1034231624
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna