Wiosenna łąka i jej mieszkańcy - zabawy muzyczno - ruchowe
Witam Was serdecznie Zajączki i Waszych rodziców. Dzisiaj w ten wiosenny dzień znów zabieram Was na łąkę….i zapraszam do wspólnych zabaw
„Wiosną wesoło jest na łące, można pobiegać, zagrać w piłkę, ale też zatrzymać się i posłuchać, co się dzieje w tym królestwie”.
. „Przywitanie na łące” – zabawa ruchowa z elementem artykulacyjnym z reakcją na przerwę w muzyce.
- Dzieci przy muzyce spacerują „po łące”, na przerwę w muzyce rodzic. zadaje zagadkę:
Tu na kwiatku w trzech kolorach, ktoś tam brzęczy do wieczora.
- Dz. odgadują, że pszczoła i witają się naśladując dźwięki, które wydaje: bzz – bzz, bzz – bzz, gdy usłyszą muzykę dalej spacerują.
- Na przerwę w muzyce rodzic. zadaje zagadkę:
Czasem przez dzień cały prawie, cicho siedzi w stawie.
- Dz. odgadują, że żaba i witają się mówiąc kum – kum, kum – kum, gdy usłyszą muzykę spacerują dalej.
- Na przerwę w muzyce rodzic. zadaje zagadkę:
Ten skaczący po łące owadzik, swoim graniem nikomu nie wadzi,
Bo ma talent muzyka i miło słuchać, gdy w trawie gdzieś cyka.
- Dz. odgadują, że konik polny i witają się mówiąc cyk – cyk, cyk – cyk, .
Muzyka do zabawy znajduje się w linku poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=sBUZ4bpBM1s
„Wiosną rozkwitają kwiaty” – kształtowanie zdolności improwizacji ruchowej.
- Rodzic. prosi, aby dz. usiadły na „łące” i mówi: „Wraz z nadejściem wiosny, pięknie zazieleniła się trawa, ale jest trochę smutno, bo nie wyrosły jeszcze – kto powie co? – KWIATY. Więc musimy sprawić by wyrosły. Pochylcie główki, zróbcie nad główkami z rączek pąki. Ja teraz będę spacerować po łące i budzić kwiaty. Gdy dostaniecie do ręki kwiatek to znaczy, że zakwitł, wstajecie wtedy i tańczycie dowolnie do muzyki.
Muzyka w linku poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=HozmWX9PfJY
„Wiosenny wietrzyk” – uwrażliwienie na zmiany dynamiczne (wolno – szybko) zachodzące w utworze.
- rodzic. prosi, aby dz. swoje kwiaty rozłożyły na „łące” i mówi: „będziecie teraz wiosennym wiaterkiem, proszę złapać lekko za koniuszk materiału (łąki) i lekko unieść w górę. Gdy usłyszycie spokojną muzykę, stoicie w miejscu i lekko poruszacie materiałem, aby kwiatuszki lekko podskakiwały, gdy usłyszycie szybką , głośną muzykę – będziecie poruszać mocniej, aby kwiatki podskakiwały troszkę wyżej.
https://www.youtube.com/watch?v=0F3ybu_7ZBI – muzyka spokojna
https://www.youtube.com/watch?v=piBxkCVWs2U – muzyka szybka
„Uparta pszczółka” – uwrażliwienie słuchu na rytm.
- rodzic. prosi, aby dz. usiadły na trawce po turecku, następnie wszystkim wręcza wstążki i mówi:
„Wszędzie zapachniało wiosną, trawka urosła, kwiaty rozwinęły pąki. Wśród kwiatów pobzykiwała uparta pszczółka. Gdy usłyszycie muzykę będziecie rozglądać się, wypatrując pszczółki. Na zmianę muzyki – mocne dźwięki – będziecie odganiać pszczółki machając wstążkami.
https://www.youtube.com/watch?v=8-cV-RL6zhs
„Wesołe motylki” – improwizacja ruchowa do słuchanej muzyki, próby odwzorowania ruch apaszki, poruszanej przez nauczycielkę.
- Rodzic. mówi: „ Wraz z wiosną wszystko staje się weselsze, także i motylki mogą pobawić się na łące. Proszę wstać i spróbujcie zatańczyć, tak jak ja będę poruszać chustką.
https://www.youtube.com/watch?v=5yTjnsoafGU
„Zabawy przedszkolaków na łące” – kształtowanie poczucia tempa słyszanej muzyki.
- rodzic. prosi, aby dzieci usiadły na „łące” i mówi; ‘Nie tylko roślinki i zwierzęta cieszą się z nadejścia wiosny, ale i dzieci, bo mogą pobawić się piłeczkami”.
- Każda para ( rodzic, dziecko) otrzymuje małą piłeczkę, którą będzie turlała do siebie w tempie uzależnionym od tempa muzyki – wolno lub szybko.
https://www.youtube.com/watch?v=eikD0FLBCsc
„Pokrzywa” – zabawa z reakcją na przerwę w muzyce.
- Rodzic. prosi, aby dzieci stanęły na łące i mówi: „Na łące rosną nie tylko piękne kwiaty, ale i inne roślinki, np. pokrzywa, która parzy, jak się ją dotknie.
- Następnie objaśnia zabawę: „gdy będą słyszeć muzykę będą podawać sobie piłkę w kole,(rodzic, dziecko, rodzeństwo) na przerwę w muzyce – szybko podnoszą ręce do góry, a dziecko, które będzie trzymało piłkę - „poparzy się” i musi usiąść.
https://www.youtube.com/watch?v=Pp4Fv0VuT2E
Proszę zebyście otworzyli teraz Karty Pracy cz. 4 na stronie 42, a następnie 44. Wykonajcie zadania z tych stron.
A teraz poproszę Was Zajączki, żebyście ulepili z plasteliny zwierzątka, które żyją na łące
Posłuchajcie proszę wiersza „ Rano na łące”
Słońce. Na łące wszyscy pracują od samego ranka:
Pszczoła we wnętrzu rumianka odkurza żółty dywanik ze złotego pyłu.
Mrówki – ścieżkę oczyściły, aż świeci każde ziarenko piasku.
Motyl – skrzydełkami otrzepuje krople rosy z koniczyny.
Osy – polerują listki jaskrów, aż oczy bolą od blasku!
Naśladujcie teraz proszę gestem, ruchem, mimiką czynności wykonywane przez: pszczołę, mrówkę, motyla, osy……
A teraz mam dla Was propozycję Zajączki, żebyście wspólnie z Rodzicami, rodzeństwem wykonali ŁĄKĘ – narysowali wybrane rośliny, zwierzątka na kartonie, pokolorowali je, następnie wycięli powstałe elementy, przykleili na pasie zielonej bibuły….. Twórzcie proszę kompozycje według własnych pomysłów!!!!
Zróbcie zdjęcia waszej łące i prześlijcie proszę!!!
ŻYCZYMY WIELE POMYSŁÓW NA DZISIEJSZY DZIEŃ
21
MAJ
2020
777
razy
czytano
p2zawiercie.pl