Łąka wiosną - ilustracja muzyczna
Dzień dobry Misie i dzień dobry drodzy Rodzice. W dniu dzisiejszym spróbujemy sobie na instrumentach muzycznych, takich jakie macie w domu i za pomocą głosu wytworzyć sobie efekty dźwiękowe imitujące odgłosy owadów, ptaków, wiatru….
Zapraszam więc do wspólnej zabawy.
Poproszę Rodziców, żeby przeczytali Wam krótkie opowiadanie:
Na zielonej polanie dzisiaj miłe spotkanie.
Od samego rana słychać klekot bociana.
Krążą wokół osy, osy żądlinosy…
Brzęczą głośno muszki, głodne pasibrzuszki…
Śpiewają skowronki srebrzyście jak dzwonki…
Małe żabki w trawie kumkają ciekawie…
Nawet wiatr wiosenny wcale nie jest senny.
Cóż to za spotkanie?
Wiosny powitanie!
Wymieńcie proszę Misie, jakie postacie występowały w opowiadaniu?
(bocian, osy, muszki, skowronki, żabki, wiatr) – podzielcie proszę te wyrazy na sylaby, wyklaskajcie sylaby, a następnie wytupcie , a teraz powiedzcie jakie głoski słychać na początku tych wyrazów i na końcu.
A teraz mam propozycję żebyście znaleźli w domu instrumenty muzyczne( mogą być zrobione wg własnych pomysłów) i dobrali te instrumenty do poszczególnych postaci:
- bocian – klocki drewniane, lub drewniane patyczki
- muszki – grzechotki, te które zrobiliście z plastikowych kapsli
- wiatr wiosenny – tamburyn lub inny instrument, który macie w domu
- żabki – głos ( kum , kum, kum)
- osy – głos ( bzzz, bzzz)
- skowronki – trójkąty, dzwonki lub metalowe łyżki
Poproszę teraz Rodziców, żeby jeszcze raz przeczytali Wam tekst opowiadania, a Wy wzbogacając ten tekst włączajcie się do gry na instrumentach lub odtwarzajcie głosem dźwięki w momencie pojawienia się postaci….
Posłuchajcie proszę teraz piosenki pt „ Bal na łące”
Posłuchajcie kilka razy, spróbujcie ją zaśpiewać, a następnie zagrać wspólnie z Rodzicami, rodzeństwem na instrumentach muzycznych, które macie w domu. Nauczcie się proszę tej wesołej wiosennej piosenki !!!
Piosenka poniżej w linku:
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Poproszę teraz otwórzcie Karty Pracy cześć 4 na stronie 42, wykonajcie zadanie z tej strony.
Następnie zapraszam Was Misie do ćwiczeń gimnastycznych, przygotujcie sobie do ćwiczeń 2 wstążki, 2 kręgle lub klocki plastikowe i 2 bibułkowe miotełki, a więc zaczynamy…..
A. Ćwiczenia wprowadzające z wykorzystaniem wstążek przy utworze Beethovena „Sonata księżycowa”
https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA
1. W pozycji stojącej:
a)zataczanie ramionami półkoli nad głową8x
b)zataczanie półkoli nad głową połączone z uginaniem na przemian kolana prawego i lewego8x
c)marsz do środka koła; na 1 krok do przodu, ręce i głowa w górę, na 2 krok ręce i głowa opadają w dół
d) bieg na palcach od środka kola na zewnątrz
wykonując wężyk falisty
e)obroty dookoła własnej osi i zataczanie małych kół
nisko przy podłożu
2. W siadzie klęcznym:
a) zataczanie dużych kół do przodu z rękami z boku6x
b) przejście do klęczenia i zataczanie dużych kół do tyłu
3. W staniu rozkrocznym:
a) wyciągnięcie rąk przed siebie i wykonywanie ruchu
falistego od lewej do prawej, od prawej do lewej8x
b) wymachy rąk - naprzemienne połączone z uginaniem kolan 8x
4. W pozycji stojącej:
a) wykonywanie wężyka z boku ciała, do przodu i do tyłu, raz jedną raz drugą ręką8x
b) wykonywanie wężyków pionowych oburącz przed sobą5x
c)wykonywanie wężyków poziomych oburącz
5. W staniu rozkrocznym:
a) wymachy ramion na boki
b) przejście do siadu skulonego
6. W siadzie klęcznym:
a) wymachy na przemian prawą i lewą ręką
b) wymachy na przemian prawą i lewą ręką połączone z wyprostem
c) skłony boczne z rękami uniesionymi w górę
d) rysowanie kół w powietrzu wysoko nad głową, przed sobą oraz nisko przy podłożu
7. W pozycji stojącej:
a) przejście do pozycji stojącej wykonując (wężyki pionowe) nadal kółka
b) rysowanie zygzaków w powietrzu raz prawą, raz lewą ręką
c) pajace ze wstążkami
d) marsz w kole ze zmianą kierunku
e) marsz w kole połączony z wymachami ramion na boki
f) odkładanie przyborów podczas przemaszerowywania obok koszyka
g) przejście do siadu klęcznego - opad tułowia do przodu Tworzenie
koła, ze wstążki
B. Ćwiczenia rozwijające intensywne, wykonywane w szybkim tempie z wykorzystaniem kręgli lub klocków plastikowych przy utworze J. Straussa „Marsz op. 228"
https://www.youtube.com/watch?v=BlbQrm6zIYo
1.W pozycji stojącej:
a) marsz w miejscu i rytmiczne uderzanie kręglami, przed sobą
b) uderzanie kręglami o głowę, klatkę piersiową, brzuch i nogi (automasaż)
c) bieg wokół kręgla położonego na podłodze, wybijanie drugim kręglem rytmu o dłoń
d) naśladowanie gry na trąbce
e) podskoki pajaca połączone z uderzeniem przyborami o siebie nad głową
f) rytmiczne uderzanie kręglami przed sobą oraz z każdego boku
2.W siadzie klęcznym:
a)rytmiczne uderzanie kręglami o podłogę
b)powolne przejście do stania rozkrocznego połączone z rytmicznym uderzaniem kręglami o siebie
3.W pozycji stojącej:
a)podskoki wykroczne z naprzemianstronnym unoszeniem ramion do góry
b)marsz do przodu, przysiad i uderzenie kręglami o podłogę z prawej i lewej strony
c)wolne przejście do pozycji stojącej naśladując grę na trąbce
4.W staniu rozkrocznym:
a) masowanie ramion przyborem: prawym-lewego, lewego-prawym
b)marsz w rytm muzyki z unoszeniem kolan, uderzanie kręglami raz pod prawym kolanem, raz pod lewym
c)uderzenie kręglami o głowę i prostowanie ramion w bok
d) w skłonie naprzemianstronne dotykanie oburącz stopy lewej i prawej
e) uderzenie kręglami przed sobą i z tyłu
f) jak wyżej - połączone z podskokami oburącz
g) marsz w różnych kierunkach połączony z salutowaniem
5.W siadzie klęcznym:
a) rytmiczne uderzanie kręglami o podłogę naśladując grę na bębenku
Powtórzenie w/w ćwiczeń od pkt. 1-3
C. Ćwiczenia uspokajające utaneczniające z wykorzystaniem miotełek bibułkowych przy utworze F. Chopina „Etiuda E-dur".
https://www.youtube.com/watch?v=18kgxWpZVIo
Dzieci siedzą na dywanie
1.W siadzie klęcznym:
a) skłony boczne z rękami uniesionymi do góry
b) skłony tułowia do przodu
c) wymachy ramion naprzemianstronne połączone z w wyprostem
2.W staniu rozkrocznym:
a) kręcenie „młynka" miotełkami z naprzemianstronnym unoszeniu ramion do góry
b) masowanie ramion, brzucha, nóg (automasaż)
c) obroty wokół własnej osi ze strzepywaniem miotełek —krok taneczny
d) unoszenie ramion do góry i opuszczanie połączone z wyprostem
e) bieg do środka koła i na zewnątrz
i) tworzenie jednego koła poruszanie się cwałem bocznym
g) przejście do skłonu w przód - rysowanie kół blisko przy podłożu
h) zataczanie półkoli w skłonie
I jeszcze powróćcie do Kart Pracy część 4, poproszę o wykonanie zadań ze strony 46 i 47.
ŻYCZYMY DOBREJ ZABAWY I MIŁEGO WIOSENNEGO DNIA
22
MAJ
2020
685
razy
czytano
p2zawiercie.pl