Wycieczka na łąkę
Drodzy Rodzice, Kochane Pszczółki
Wycieczka na łąkę
- Wyobraźcie sobie, że wybieramy się na wycieczkę na łąkę. Mamy ze sobą lupy i zapowiada się świetna zabawa. Będziemy poznawać odgłosy oraz dary łąki =)
Rozmowa na temat „wycieczki”
ŁĄKA:
- Gdzie idziemy na wycieczkę?
- Co możemy zobaczyć na wycieczce?
- Jak należy zachować się na łące?
ĆWICZENIA PORANNE
Ćwiczenia wieloznaczne „Pranie”;
mały rozkrok, pranie na tarce – skłony w dół z przysiadami i sięganiem rękami do podłogi;
„płukanie bielizny” – zamachy rękami w prawo i w lewo,
„wyciąganie z wody” – wysokie wspięcie na palcach z wyrzuceniem ramion w górę (ćwiczenia korekcyjne z zakresu płaskie stopy)
„wieszanie” – podskoki obunóż z wyrzutem ramion w górę,
Powtórzyć x 3.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych
- w siadzie skrzyżnym z woreczkiem na głowie zrzucają woreczek głową w przód, w tył, w lewo, w prawo.
- leżenie przodem, czoło na woreczku. Dz. unoszą woreczek jak najwyżej oburącz powtarzając całość 3 – 4 razy (broda przyciągnięta do szyi, wzrok skierowany na podłogę).
- leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, stopy skierowane częścią podeszwową do sufitu, a na nich woreczek. Prostowanie i zginanie nóg tak, aby woreczek nie spadł.
Ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę
– dzieci biegają pomiędzy rozłożonymi chustami. Na sygnał zatrzymują się i przy określonym kolorze chusty przyjmują odpowiednią, wcześniej ustaloną pozycję. Powtórzyć 3x.
Ćwiczenia głowy i szyi
siad skrzyżny, ręce na kolanach dzieci naśladują ruchy głowy żółwia wydostającego się i wchodzącego do skorupy. Powtórzyć 3x.
Ćwiczenie tułowia
– siad klęczny, chusta na kolanach, chwyt chusty – skręt tułowia w prawą stronę
i przełożenie chusty oburącz za siebie, powrót do pozycji wyjściowej, skręt tułowia w lewo, chwyt chusty i położenie jej na kolanach. Powtórzyć 3x.
Ćwiczenia przeciw płaskostopiu
– siad ugięty podparty; zwijanie chusty palcami stóp tak, aby przez cały czas pięty przylegały do podłoża.
Ćwiczenia uspokajające – „Opadające liście”.
W pozycji stojącej dzieci chwytają stopą leżącą na podłodze chustę, podrzucają ją do góry
i obserwują jej ruch podczas opadania, po czym odtwarzają ten ruch własnym ciałem. Powtórzyć 2x.
2. Przypomnijcie sobie proszę bajkę
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
ROZMOWA NA TEMAT ŁĄKI
- Jakie rośliny rosną na łące?
- Wymień mieszkańców łąki
Poszukiwanie ziół na łące. Rodzic pokazuje zdjęcie babki lancetowatej, dziurawca zwyczajnego, rumianku i mniszka pospolitego.
CIEKAWOSTKI:
Dzieci słuchają ciekawostek na ich temat.
Babka lancetowata ma bardzo cenne liście. Można je zasuszyć lub stosować świeże, zaraz po zerwaniu. Liście ucina się przy ogonku, tuż nad ziemią. Można je przykładać na oparzenia, stłuczenia czy trudno gojące się rany. Najlepszym czasem na zbiory babki lancetowatej jest okres jej kwitnienia, czyli od maja do sierpnia.
Dziurawiec pospolity nazywany jest również zielem świętego Jana. Ma bardzo szerokie zastosowanie. Poprawia samopoczucie i działa przeciwbólowo. Ścina się górne części rośliny, wiąże w pęczki i suszy w ciepłym, przewiewnym, ale ciemnym miejscu. Zbiera się go od połowy czerwca.
Rumianek jest bardzo popularnym ziołem, często stosowanym w leczeniu dzieci, np. wtedy, gdy boli gardło, bolą dziąsła lub gdy została podrażniona skóra. Koszyczki rumianku zbiera się od maja do sierpnia. Suszy się je rozłożone w cieniu.
Mniszek pospolity pomaga np. gdy boli nas brzuch lub gdy nie mamy apetytu. Młode liście zbiera się na wiosnę. Można z nich zrobić sałatkę lub dodawać do innych sałatek.
ZDJĘCIA ZNAJDUJĄ SIĘ NA DOLE STRONY
Posłuchajcie proszę odgłosów łąki:
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0&t=8s
Dzieci kładą się na ziemi, zamykają oczy i wsłuchują się w dźwięki
Poznajemy budowę kwiatu:
https://wychowaniebezporazek.com.pl/2019/08/13/budowa-kwiatu-dla-dzieci/
Poznajemy mieszkańców łąki
https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4&t=24s
Zabawa ruchowa ,,Kwiaty rosną, kwiaty więdną”
Rodzic np. klaszcze, lub gra na dowolnym instrumencie, daje sygnał dziecku do rozpoczęcia zabawy, dziecko siedzi w kuckach, rodzic gra, wtedy dziecko – kwiat rośnie, kiedy nastaje cisza, dziecko – kwiat więdnie. Zabawę powtarzamy kilka razy.
ZABAWA RUCHOWA „BOCIANY I ŻABY”
przy muzyce o różnym tempie, gdy gra szybka muzyka dzieci chodzą po sali z wysokim unoszeniem kolan, gdy wolna, skaczą naśladując żaby.
ZABAWA PRZY PIOSENCE „ OBUDŹ SIĘ WIOSENKO”
https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM
Dzieci inscenizują ruchem słowa piosenki, rytmicznie maszerują, witają się uściskiem dłoni i buziaczkami.
SŁUCHANIE OPOWIADANIA M. Galicy „Wiercipiętek poznaje owady”
Wykorzystanie zdjęć owadów, zgodnie z treścią opowiadania: komar, motyl, biedronka, konik polny, osa, mucha, pszczoła, żuk. Nauczyciel prosi, by dzieci pokazały ilustracje i przypomniały nazwy owadów, które zobaczył Wiercipiętek na łące.
...bzzz... cieniutko zabzyczał komar nad uchem Wiercipiętka.
– Poczekaj wstrętny robaku, zaraz cię złapię.
– Tylko nie robaku – obraził się komar, proszę mnie nie przezywać, nie jestem
robakiem tylko owadem.
Wiercipiętek przyjrzał się komarowi i prychnął:
– ph... robak, czy owad, co to za różnica?
– A właśnie, że jest! – chodź ze mną, to przedstawię Ci moich kuzynów.
Idąc po łące, zobaczyli na kwiatach kolorowe motyle. Grzecznie ukłonili się pani
biedronce, w ślicznej nakrapianej, czerwonej sukience i wysłuchali koncertu ko-
nika polnego. Pośpiesznie minęły ich: osa, mucha i pszczoła, a dołem pomasze-
rował żuk.
– Aż tyle jest różnych owadów? – dziwił się Wiercipiętek. Ale zanim zdążył je
wszystkie sobie przypomnieć, wstrętny komar ugryzł go prosto w nos.
ROZMOWA NA TEMAT OPOWIADANIA
- Co chciał zrobić Wiercipiętek komarowi?
- Czym był komar?
- Jakie owady przedstawił komar?
- Kogo koncertu wysłuchali?
- Co na koniec zrobił komar Wiercipiętkowi?
Ćwiczenia ruchowo- graficzne
Kreślenie w powietrzu ślimaków obiema rękami równocześnie
PRACA PLASTYCZNA
- Zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania pracy plastycznej
„Mieszkańcy łąki – ślimaczki”:
https://www.youtube.com/watch?v=4bf3m81I3U4
- Jakich materiałów będziemy potrzebować do wykonania pracy?
- Zaprezentowanie prac na forum grupy przedszkolnej (strony internetowej)
3. Dzielenie się wrażeniami na temat łaki:
- Czy podoba Wam się na łące?
- Co podoba Wam się najbardziej?
- Wymieńcie cechy charakterystyczne łaki.
Jeżeli uda Wam się wybrać w weekend na łąkę przynieście ze sobą kwiaty i trawy, zróbcie piękny wiosenny weekend.
Życzę miłej zabawy i udanego weekendu =)
Z niecierpliwością czekamy na przepiękne zdjęcia z wycieczki.
22
MAJ
2020
287
razy
czytano
p2zawiercie.pl