Wycieczka na łąkę

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Wycieczka na łąkę

wielkość tekstu: A | A | A

Drodzy Rodzice, Kochane Pszczółki

Wycieczka na łąkę

  1. Wyobraźcie sobie, że wybieramy się na wycieczkę na łąkę. Mamy ze sobą lupy i zapowiada się świetna zabawa. Będziemy poznawać odgłosy oraz dary łąki =)

Rozmowa na temat  „wycieczki”

ŁĄKA:

- Gdzie idziemy na wycieczkę?

- Co możemy zobaczyć na wycieczce?

- Jak należy zachować się na łące?

ĆWICZENIA PORANNE

Ćwiczenia wieloznaczne „Pranie”;
mały rozkrok, pranie na tarce – skłony w dół z przysiadami i sięganiem rękami do podłogi;
„płukanie bielizny” – zamachy rękami w prawo i w lewo,
„wyciąganie z wody” – wysokie wspięcie na palcach z wyrzuceniem ramion w górę (ćwiczenia korekcyjne z zakresu płaskie stopy)
„wieszanie” – podskoki obunóż z wyrzutem ramion w górę,
Powtórzyć x 3.

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych

- w siadzie skrzyżnym z woreczkiem na głowie zrzucają woreczek głową w przód, w tył, w lewo, w prawo.

- leżenie przodem, czoło na woreczku. Dz. unoszą woreczek jak najwyżej oburącz powtarzając całość 3 – 4 razy (broda przyciągnięta do szyi, wzrok skierowany na podłogę).

- leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, stopy skierowane częścią podeszwową do sufitu, a na nich woreczek. Prostowanie i zginanie nóg tak, aby woreczek nie spadł.

Ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę 

– dzieci biegają pomiędzy rozłożonymi chustami. Na sygnał  zatrzymują się i przy określonym kolorze chusty przyjmują odpowiednią, wcześniej ustaloną pozycję. Powtórzyć 3x.

Ćwiczenia głowy i szyi 

siad skrzyżny, ręce na kolanach dzieci naśladują ruchy głowy żółwia wydostającego się i wchodzącego do skorupy. Powtórzyć 3x.

Ćwiczenie tułowia 

– siad klęczny, chusta na kolanach, chwyt chusty – skręt tułowia w prawą stronę

i przełożenie chusty oburącz za siebie, powrót do pozycji wyjściowej, skręt tułowia w lewo, chwyt chusty i położenie jej na kolanach. Powtórzyć 3x.

Ćwiczenia przeciw płaskostopiu 

– siad ugięty podparty; zwijanie chusty palcami stóp tak, aby przez cały czas pięty przylegały do podłoża.

Ćwiczenia uspokajające – „Opadające liście”.

W pozycji stojącej dzieci chwytają stopą leżącą na podłodze chustę, podrzucają ją do góry 

i obserwują jej ruch podczas opadania, po czym odtwarzają ten ruch własnym ciałem. Powtórzyć 2x.

2. Przypomnijcie sobie proszę bajkę

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

ROZMOWA NA TEMAT ŁĄKI

  • Jakie rośliny rosną na łące?
  • Wymień mieszkańców łąki

 

Poszukiwanie ziół na łące. Rodzic pokazuje zdjęcie babki lancetowatej, dziurawca zwyczajnego, rumianku i mniszka pospolitego. 

 

CIEKAWOSTKI:


Dzieci słuchają ciekawostek na ich temat.

Babka lancetowata ma bardzo cenne liście. Można je zasuszyć lub stosować świeże, zaraz po zerwaniu. Liście ucina się przy ogonku, tuż nad ziemią. Można je przykładać na oparzenia, stłuczenia czy trudno gojące się rany. Najlepszym czasem na zbiory babki lancetowatej jest okres jej kwitnienia, czyli od maja do sierpnia. 


Dziurawiec pospolity nazywany jest również zielem świętego Jana. Ma bardzo szerokie zastosowanie. Poprawia samopoczucie i działa przeciwbólowo. Ścina się górne części rośliny, wiąże w pęczki i suszy w ciepłym, przewiewnym, ale ciemnym miejscu. Zbiera się go od połowy czerwca.


Rumianek jest bardzo popularnym ziołem, często stosowanym w leczeniu dzieci, np. wtedy, gdy boli gardło, bolą dziąsła lub gdy została podrażniona skóra. Koszyczki rumianku zbiera się od maja do sierpnia. Suszy się je rozłożone w cieniu. 


Mniszek pospolity pomaga np. gdy boli nas brzuch lub gdy nie mamy apetytu. Młode liście zbiera się na wiosnę. Można z nich zrobić sałatkę lub dodawać do innych sałatek.

 

ZDJĘCIA ZNAJDUJĄ SIĘ NA DOLE STRONY


Posłuchajcie proszę odgłosów łąki:

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0&t=8s

 

Dzieci kładą się na ziemi, zamykają oczy i wsłuchują się w dźwięki


 Poznajemy budowę kwiatu:


https://wychowaniebezporazek.com.pl/2019/08/13/budowa-kwiatu-dla-dzieci/

 

 Poznajemy mieszkańców łąki 
https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4&t=24s


 Zabawa ruchowa ,,Kwiaty rosną, kwiaty więdną”

Rodzic np. klaszcze, lub gra na dowolnym instrumencie, daje sygnał dziecku do rozpoczęcia zabawy, dziecko siedzi w kuckach, rodzic gra, wtedy dziecko – kwiat rośnie, kiedy nastaje cisza, dziecko – kwiat więdnie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

ZABAWA RUCHOWA  „BOCIANY I ŻABY”

przy muzyce o różnym tempie, gdy gra szybka muzyka dzieci chodzą po sali z wysokim unoszeniem kolan, gdy wolna, skaczą naśladując żaby. 

ZABAWA PRZY PIOSENCE „ OBUDŹ SIĘ WIOSENKO”

https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM

Dzieci inscenizują ruchem słowa piosenki, rytmicznie maszerują, witają się uściskiem dłoni i buziaczkami.

SŁUCHANIE OPOWIADANIA M. Galicy „Wiercipiętek poznaje owady”

Wykorzystanie zdjęć owadów, zgodnie z  treścią opowiadania: komar, motyl, biedronka, konik polny, osa, mucha, pszczoła, żuk. Nauczyciel prosi, by dzieci pokazały ilustracje i przypomniały nazwy owadów, które zobaczył Wiercipiętek na łące.

...bzzz... cieniutko zabzyczał komar nad uchem Wiercipiętka.

 – Poczekaj wstrętny robaku, zaraz cię złapię.

 – Tylko nie robaku – obraził się komar, proszę mnie nie przezywać, nie jestem 

robakiem tylko owadem.

Wiercipiętek przyjrzał się komarowi i prychnął:

 – ph... robak, czy owad, co to za różnica?

 – A właśnie, że jest! – chodź ze mną, to przedstawię Ci moich kuzynów.

Idąc po łące, zobaczyli na kwiatach kolorowe motyle. Grzecznie ukłonili się pani 

biedronce, w ślicznej nakrapianej, czerwonej sukience i wysłuchali koncertu ko-

nika polnego. Pośpiesznie minęły ich: osa, mucha i pszczoła, a dołem pomasze-

rował żuk.

 – Aż tyle jest różnych owadów? – dziwił się Wiercipiętek. Ale zanim zdążył je 

wszystkie sobie przypomnieć, wstrętny komar ugryzł go prosto w nos.

ROZMOWA NA TEMAT OPOWIADANIA

- Co chciał zrobić Wiercipiętek komarowi?

- Czym był komar?

- Jakie owady przedstawił komar?

- Kogo koncertu wysłuchali?

- Co na koniec zrobił komar Wiercipiętkowi?

Ćwiczenia ruchowo- graficzne

Kreślenie w powietrzu ślimaków obiema rękami równocześnie

PRACA PLASTYCZNA

 - Zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania pracy plastycznej

 „Mieszkańcy łąki – ślimaczki”:
https://www.youtube.com/watch?v=4bf3m81I3U4

- Jakich materiałów będziemy potrzebować do wykonania pracy?

- Zaprezentowanie prac na forum grupy przedszkolnej (strony internetowej)

3. Dzielenie się wrażeniami na temat łaki:

- Czy podoba Wam się na łące?

- Co podoba Wam się najbardziej?

- Wymieńcie cechy charakterystyczne  łaki.

Jeżeli uda Wam się wybrać w weekend na łąkę przynieście ze sobą kwiaty i trawy, zróbcie piękny wiosenny weekend.

 

Życzę miłej zabawy i udanego weekendu =)

Z niecierpliwością czekamy na przepiękne zdjęcia z wycieczki.

 

czytano: 31 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-22 08:04:57

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20201001_105913794
  • img_20201001_105857794
  • img_20201001_104854794
  • img_20201001_104037794
  • img_20201001_104024794
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna