Moja Mamusia - ćwiczenia w czytaniu
☺ ♥ ☺ Witam Pszczółki i Rodziców . W tym tygodniu rozmawiamy o Mamusiach bo to właśnie ten tydzień to Święto Mamy obchodzone wczoraj . Myślę że był to udany dla wszystkich dzień i pozostanie długo w pamięci .
1. Na początek proponuję dowolny taniec przy piosence Tango dla mamy - możecie wykorzystać do tańca wstążki lub chusteczki oto link https://www.youtube.com/watch?v=nSStn1JH8N0
2. Otwórzcie teraz kartę pracy, cz. 4, s. 50.
Nauka rymowanki z pomocą osoby dorosłej . Czytanie wypowiedzenia umieszczonego na górze
ramki i wyrazu na dole. Pisanie swojego imienia po wyrazie ja. Rysowanie po śladach serduszek. Rysowanie portretów – mamy i taty.
3 . Zapraszam teraz do kilku ćwiczeń dla rozgrzewki
Zabawa Marsz
Dzieci w rytm klasków rodzica maszerują po kole
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Dzieci rosną.
Na hasło Małe dzieci – dzieci wykonują przysiad, a gdy usłyszą hasło Dzieci rosną
– powoli prostują się, aż do wspięcia na palce.
Skłony Witamy gości.
Dzieci poruszają się po sali w rytm tamburynu lub klaskani rodziców albo sami sobie klaszczą . Podczas przerwy w grze wykonują fantazyjny ukłon na powitanie odwiedzających je gości.
Zabawa uspokajająca – Mały świat.
Dzieci rytmicznie maszerują dookoła koła i powtarzają rymowankę: Tata, mama, siostra, brat
(na każde słowo jedno klaśnięcie) i ja (zatrzymanie i wskazanie na siebie) – to mój mały świat
(obrót wokół własnej osi).
4.Rozmowa na temat rodziców.- odpowiedzcie na pytania
− Jakie imiona mają rodzice?
Ile mają lat?
− Co lubią robić?
Czego nie lubią robić?
5. Otwórzcie kartę pracy Czytam, piszę, liczę, s. 90.
• Nauka rymowanki fragmentami, metodą ze słuchu.
• Odpowiedzcie na kilka pytań.
− Czyje święto się zbliża?
− Co mają dzieci dla mamusi według słów rymowanki?
• Układanie z liter przygotowanych przez nauczyciela tekstu: Dla mojej mamusi; przyklejanie
go pod rymowanką. Litery do wycięcia znajdziecie na dole strony w zakładce
6 . Otwórzcie teraz kartę pracy Czytam, piszę, liczę, s. 91.
Czytanie przez pary dzieci ( z mamą lub starszym rodzeństwem } dialogu z kolegą lub koleżanką.
7. Zapraszam was do dowolnego tańca przy piosence Magiczna wróżka oto link https://www.youtube.com/watch?v=nAgxUyX-Fwg
8. Zapraszam do zabawy z wykorzystaniem rymowanki.
Mama, tata, siostra, brat –
to mój cały świat!
Powiedzcie rymowankę z różnymi emocjami: ze złością, radością, smutkiem i ze strachem.
9. Otwórzcie teraz kartę pracy, cz. 4, s. 51.
• Czytanie tekstu o zawodach rodziców Lenki.
• Podawanie nazw zawodów wykonywanych przez rodziców dzieci. Rysowanie rodziców
w pracy.
• Rysowanie po śladach rysunków serduszek bez odrywania kredki od kartki.
10 . Żeby trochę was rozruszać to sobie trochę poćwiczymy Potrzebne będą : paski kolorowej bibuły lub wstążki .
• Zgodnie z muzyką – dzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, kiedy nagranie muzyki
jest głośne, a w przysiadzie, kiedy nagranie muzyki jest ciche. Pomocna będzie muzyka z linku https://www.youtube.com/watch?v=rOuvaOIStXU
• Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze
przykucają i układają na podłodze z bibułki dowolne kształty. oto link https://www.youtube.com/watch?v=4rJvCyZGHaA
• Następne ćwiczenia wykonajcie przy muzyce która może cichutko lecieć w tle https://www.youtube.com/watch?v=uOIHHMnI_Ig
- Po kole – ułóżcie na podłodze koła z bibułki i skaczcie dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
• Powitania bibułką – dotykajcie bibułką różnych części ciała.
• Jak najwyżej – wyrzucajcie bibułkę do góry, obserwujcie jej opadanie, i łapcie ją tuż nad podłogą.
• Sprytne palce – chwytajcie palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podajcie ją sobie do rąk.
• Rysujemy ósemkę – dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy
rozstawionymi nogami.
• Lustro – jedno z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.( poproście rodzeństwo lub osobę dorosłą do pomocy
• Wiatr i wiaterek – dmuchajcie na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
• Latające owady – zgniatajcie bibułkę w kulkę, rzucajcie przed siebie i podążajcie jej śladem. Na
koniec wrzućcie kulkę do np do jakiegoś pojemnika.
• Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła sali przy nagraniu marszowej melodii. Podczas
przerwy w grze przykucają i wyskakują w górę. oto link marszu https://www.youtube.com/watch?v=Snuy94CaSDw
11. Na koniec otwórzcie Kartę pracy Czytam, piszę, liczę, s. 88.
Kolorowanie rysunku o tematyce wiosennej.
Dla chętnych lub na popołudnie gdy nie będziecie wiedzieli co robić zapraszam do dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski. Kartę pracy znajdziecie na dole strony w zakładce
Miłej pracy i zabawy
Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Koordynacja wzrokowo-ruchowa to umiejętność łączenia tego, co spostrzegamy przy
pomocy wzroku z tym, co wykonujemy przy pomocy narządów ruchu (rąk, nóg). Jest to
umiejętność niezbędna do opanowania umiejętności pisania, rysowania, wycinania, lepienia,
malowania, manipulowania, ćwiczeń gimnastycznych. Koordynację wzrokowo-ruchową
możemy wspomagać poprzez:
1.Proponuję abyście poćwiczyli ubieranie się i rozbieranie
2.Kreślenie linii, łuków, kół, szlaczków – w powietrzu, na papierze, tablicy, w piasku, na
dywanie, po gęstej warstwie kleju (kredką, ołówkiem, kredą, palcem, pędzlem,
pisakami, piórkiem, kłębkiem waty, patyczkiem, dłonią);tym co macie w domu
3. Malowanie form kolistych – ćwiczenie precyzji ruchu (zawsze zaczynając od góry,
w lewą stronę – tj. pisanie litery "o");
- kreślenie linii pionowych, ukośnych, poziomych (zawsze z góry na dół
i z zachowaniem kierunku od lewej do prawej);
Orientacja przestrzenna
1.Wyrobienie i utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała oraz osoby stojącej naprzeciw- dziecko pokazuje wymienione części ciała z zaznaczeniem np lewe oko , prawa ręka oraz osoby stojącej naprzeciwko- prawa noga , lewe ucho. Dziecko określa kierunki na kartce - prawy dolny róg, lewy górny róg, środek kartki itp.
2.Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni (na, pod, przed itp.) - dziecko układa np misia lub lalkę zgodnie z poleceniem . Połóż misia na krześle, pod krzesłem nad krzesłem obok krzesła , po prawej stronie krzesła
Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień teatralnych
Ta rzecz
Uczestnicy zabawy siedzą lub stoją. Osoba dorosła trzyma w ręce jakiś przedmiot, np. kwiatka. Zadaniem dzieci jest podawanie sobie tego przedmiotu z rąk do rąk zachowując się odpowiednio do sytuacji o której mówi osoba dorosła, np. ta rzecz brzydko pachnie, ta rzecz jest bardzo ciężka/gorąca/kłująca itp.
Zabawa ze sznurkiem
Osoba dorosła trzyma krótki sznurek (ok. 20 cm) i prosi dzieci aby wczuły się tak jakby były tym sznurkiem, np. kiedy osoba dorosła nim potrząsa – dzieci się trzęsą, kiedy sznurek wypada z ręki – dzieci padają na ziemię, kiedy osoba dorosła sznurek podrzuca – dzieci podskakują do góry itp.
Miłego i słonecznego dnia wam życzę . Pa ☺ ♥ ☺
27
MAJ
2020
285
razy
czytano
p2zawiercie.pl