Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

p2zawiercie@zawiercie.eu

32 67 226 10

Zdjęcie

Odkryj z nami świat przedszkolaka

Grupy

Pszczółki

Moja Mamusia - ćwiczenia w czytaniu

Moja Mamusia - ćwiczenia w czytaniu

☺     ♥     ☺   Witam Pszczółki i Rodziców . W tym tygodniu rozmawiamy o Mamusiach bo to właśnie ten tydzień to Święto Mamy obchodzone wczoraj . Myślę że był to udany dla wszystkich dzień i pozostanie długo w pamięci .

1. Na początek  proponuję dowolny taniec przy piosence Tango dla mamy  - możecie wykorzystać do tańca wstążki lub chusteczki  oto link https://www.youtube.com/watch?v=nSStn1JH8N0

2. Otwórzcie teraz kartę pracy, cz. 4, s. 50.

Nauka rymowanki z pomocą osoby dorosłej . Czytanie wypowiedzenia umieszczonego na górze

ramki i wyrazu na dole. Pisanie swojego imienia po wyrazie ja. Rysowanie po śladach serduszek. Rysowanie portretów – mamy i taty.

3 . Zapraszam teraz do kilku ćwiczeń  dla rozgrzewki

Zabawa Marsz

Dzieci w rytm klasków rodzica maszerują po kole

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Dzieci rosną.

Na hasło Małe dzieci –  dzieci wykonują przysiad, a gdy usłyszą hasło Dzieci rosną

– powoli prostują się, aż do wspięcia na palce.

 Skłony Witamy gości.

Dzieci poruszają się po sali w rytm tamburynu lub klaskani rodziców albo sami sobie klaszczą . Podczas przerwy w grze wykonują fantazyjny ukłon na powitanie odwiedzających je gości.

Zabawa uspokajająca – Mały świat.

Dzieci rytmicznie maszerują dookoła koła i powtarzają rymowankę: Tata, mama, siostra, brat

(na każde słowo jedno klaśnięcie) i ja (zatrzymanie i wskazanie na siebie) – to mój mały świat

(obrót wokół własnej osi).

4.Rozmowa na temat rodziców.- odpowiedzcie na pytania

 − Jakie imiona mają rodzice?

Ile mają lat?

− Co lubią robić?

Czego nie lubią robić?

5. Otwórzcie kartę pracy Czytam, piszę, liczę, s. 90.

• Nauka rymowanki fragmentami, metodą ze słuchu.

• Odpowiedzcie na kilka pytań.

− Czyje święto się zbliża?

− Co mają dzieci dla mamusi według słów rymowanki?

• Układanie z liter przygotowanych przez nauczyciela tekstu: Dla mojej mamusi; przyklejanie

go pod rymowanką. Litery do wycięcia znajdziecie  na dole strony w zakładce

6 . Otwórzcie teraz kartę pracy Czytam, piszę, liczę, s. 91.

Czytanie przez pary dzieci ( z mamą lub starszym rodzeństwem } dialogu z kolegą lub koleżanką.

7. Zapraszam was do dowolnego tańca  przy piosence Magiczna wróżka  oto link https://www.youtube.com/watch?v=nAgxUyX-Fwg

8. Zapraszam do zabawy  z wykorzystaniem rymowanki.

Mama, tata, siostra, brat –

to mój cały świat!

Powiedzcie rymowankę  z różnymi emocjami: ze złością, radością, smutkiem i ze strachem.

9. Otwórzcie teraz kartę pracy, cz. 4, s. 51.

• Czytanie tekstu o zawodach rodziców Lenki.

• Podawanie nazw zawodów wykonywanych przez rodziców dzieci. Rysowanie rodziców

w pracy.

• Rysowanie po śladach rysunków serduszek bez odrywania kredki od kartki.

10 . Żeby trochę was rozruszać to sobie trochę poćwiczymy  Potrzebne będą : paski kolorowej bibuły lub wstążki .

• Zgodnie z muzyką – dzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, kiedy nagranie muzyki

jest głośne, a w przysiadzie, kiedy nagranie muzyki jest ciche. Pomocna będzie muzyka z linku https://www.youtube.com/watch?v=rOuvaOIStXU

• Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze

przykucają i układają na podłodze z bibułki dowolne kształty. oto link https://www.youtube.com/watch?v=4rJvCyZGHaA

• Następne ćwiczenia wykonajcie przy muzyce która może cichutko lecieć w tle https://www.youtube.com/watch?v=uOIHHMnI_Ig

  • Po kole – ułóżcie  na podłodze koła z bibułki i skaczcie dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

• Powitania bibułką – dotykajcie  bibułką różnych części ciała.

• Jak najwyżej – wyrzucajcie bibułkę do góry, obserwujcie jej opadanie, i  łapcie ją tuż nad podłogą.

• Sprytne palce – chwytajcie palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podajcie  ją sobie do rąk.

• Rysujemy ósemkę – dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

• Lustro – jedno z  pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.( poproście rodzeństwo lub osobę dorosłą do pomocy

• Wiatr i wiaterek –  dmuchajcie na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

• Latające owady – zgniatajcie bibułkę w kulkę, rzucajcie przed siebie i podążajcie jej śladem. Na

koniec wrzućcie kulkę do np do jakiegoś pojemnika.

• Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła sali przy nagraniu marszowej melodii. Podczas

przerwy w grze przykucają i wyskakują w górę. oto link marszu https://www.youtube.com/watch?v=Snuy94CaSDw

11. Na koniec  otwórzcie Kartę pracy Czytam, piszę, liczę, s. 88.

Kolorowanie rysunku o tematyce wiosennej.

Dla chętnych lub na popołudnie gdy nie będziecie wiedzieli co robić zapraszam do dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski. Kartę pracy znajdziecie na dole strony w zakładce

Miłej pracy i zabawy

 Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej

Koordynacja wzrokowo-ruchowa to umiejętność łączenia tego, co spostrzegamy przy

pomocy wzroku z tym, co wykonujemy przy pomocy narządów ruchu (rąk, nóg). Jest to

umiejętność niezbędna do opanowania umiejętności pisania, rysowania, wycinania, lepienia,

malowania, manipulowania, ćwiczeń gimnastycznych. Koordynację wzrokowo-ruchową

możemy wspomagać poprzez:

1.Proponuję abyście poćwiczyli  ubieranie się  i  rozbieranie

2.Kreślenie linii, łuków, kół, szlaczków – w powietrzu, na papierze, tablicy, w piasku, na

dywanie, po gęstej warstwie kleju (kredką, ołówkiem, kredą, palcem, pędzlem,

pisakami, piórkiem, kłębkiem waty, patyczkiem, dłonią);tym co macie w domu

3. Malowanie form kolistych – ćwiczenie precyzji ruchu (zawsze zaczynając od góry,

w lewą stronę – tj. pisanie litery "o");

- kreślenie linii pionowych, ukośnych, poziomych (zawsze z góry na dół

i z zachowaniem kierunku od lewej do prawej);

Orientacja przestrzenna

1.Wyrobienie i utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała oraz osoby stojącej     naprzeciw- dziecko pokazuje wymienione części ciała z zaznaczeniem np lewe oko , prawa ręka oraz osoby stojącej naprzeciwko- prawa noga , lewe ucho. Dziecko określa kierunki na kartce - prawy dolny róg, lewy górny róg, środek kartki itp.

2.Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni (na, pod, przed itp.) - dziecko układa np misia lub lalkę zgodnie z poleceniem . Połóż misia na krześle, pod krzesłem nad krzesłem obok krzesła , po prawej stronie krzesła

Zapraszam do zapoznania się z przykładami ćwiczeń i zabaw w ramach rozwijania uzdolnień teatralnych

Ta rzecz

Uczestnicy zabawy siedzą lub stoją. Osoba dorosła trzyma w ręce jakiś przedmiot, np. kwiatka. Zadaniem dzieci jest podawanie sobie tego przedmiotu z rąk do rąk zachowując się odpowiednio do sytuacji o której mówi osoba dorosła, np. ta rzecz brzydko pachnie, ta rzecz jest bardzo ciężka/gorąca/kłująca itp.

Zabawa ze sznurkiem

Osoba dorosła  trzyma krótki sznurek (ok. 20 cm) i prosi dzieci aby wczuły się tak jakby były tym sznurkiem, np. kiedy osoba dorosła  nim potrząsa – dzieci się trzęsą, kiedy sznurek wypada z ręki – dzieci padają na ziemię, kiedy osoba dorosła  sznurek podrzuca – dzieci podskakują do góry itp.

Miłego i słonecznego dnia wam życzę . Pa  ☺   ♥    ☺ 

 

27

MAJ

2020

285

razy

czytano

p2zawiercie.pl

Zdjęcie
Logo serwisu.

Dane przedszkola

 

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Marszałkowska 28
woj. Śląskie

Logo serwisu.

Kontakt

 

p2zawiercie@zawiercie.eu
32 67 226 10

Logo serwisu.
Zdjęcie: .

Przewiń stronę na samą górę.

Logo serwisu.

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:
Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia