„Mama i tata” – zabawy z wierszem
Zapraszam dzisiaj Misie do zabaw z wierszem J. Koczanowskiej pt. „Mama i tata”.
Wysłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica.
Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie
Odpowiedzcie na pytania:
- Kim są dla Was mama i tata?
- Za co dzieci dziękują rodzicom?
Ułóżcie zdrobnienia do słów: mama, tata.
- mama – mamusia, mamuśka, maminka
- tata – tatuś, tatusiek, tatusieczek
Z pomocą rodzica nauczcie się fragmentu wiersza.
Zabawa ruchowo-naśladowcza: „Jak nasi rodzice” - poruszajcie się po pokoju, na wymyślony przez Was sygnał naśladujcie czynności wykonywane przez mamę i przez tatę.
„Ekspresja słowna” – co lubią nasi rodzice. Dokończcie zdania:
- Moja mama lubi …
- Mój tata lubi…
- Moi rodzice lubią, gdy ja…
Zapraszam teraz do wykonania „Rodzinnego obrazka”. Na białej kartce naklejcie zgniecione serwetki w jednym kolorze (np. białe, żółte) tak, aby powstała pofałdowana powierzchnia. Narysujcie kredkami, pastelami członków swojej rodziny spędzających wspólnie czas. Wytnijcie rysunki i naklejcie na wcześniej przygotowaną kartkę. Możecie też nakleić obrazek na większy karton, w ten sposób powstanie ramka Waszego obrazka, którą możecie ozdobić w dowolny sposób (kredkami, pastelami, elementami wyciętymi z papieru kolorowego).
Zachęcam do wykonania ćwiczeń w Kartach pracy cz. 4 str. 46-47, 48-49.
Postarajcie się poprawnie i starannie wykonać podane polecenia.
ZABAWY I ĆWICZENIA W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- ZABAWA POPRAWIAJĄCA SPRAWNOŚĆ MYŚLENIA „SKOJARZENIA”
Rodzic podaje dziecku dwa wyrazy określające np. jakiś zawód, sport, rzecz, roślinę itp.
Zadaniem dziecka jest odgadnąć czego tyczą się podane określenia.
Przykład:
- grzebień, nożyczki (fryzjer)
- list, torba (listonosz)
- komputer, myszka (informatyk)
- ĆWICZENIE KOORDYNACJI WZROKOWO-RUCHOWEJ
Kreśl linie, łuki, koła, szlaczki wymyślone przez siebie – w powietrzu, na papierze, tablicy, w piasku, na dywanie (kredką, ołówkiem, palcem, pędzlem, lub dłonią).
Dla odprężenia i relaksu zapraszam teraz Misie wraz z Waszymi mamusiami na wirtualny spacer do zoo
https://www.opole.pl/wirtualne-spacery/zoo_prezentacja/index.html
Miłego dnia Misie
27
MAJ
2020
533
razy
czytano
p2zawiercie.pl