Ćwiczenia z Mamusią

Strona główna » Grupy » Zajączki » Ćwiczenia z Mamusią

wielkość tekstu: A | A | A

Witam Was serdecznie Zajączki. Dzisiaj zapraszam Was do wspólnych ćwiczeń z Mamusią

1. Wyścig żółwi- ćwiczenie na czworakach
Będziemy potrzebowali woreczków z grochem. Bardzo łatwo je uszyć lub można wsypać groch lub kaszę do woreczka na mrożonki.
Uczestnicy (dziecko i mama) ustawiają się na linii startu. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Następnym razem staramy się poprawiać swój rekord i próbować dojść dalej.

2. Przeprawa przez rzekę- ćwiczenie skoczne
Wyobraźmy sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musimy przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. (wszystko po czym skakać można;) ) Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny etap do przejścia w grze.

3. Butelkowy slalom
Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

4. Tor przeszkód
Do jego wykonania wykorzystajcie to, co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać!

5. Mały ninja
Na czas tego ćwiczenia zamieniamy się w ninja;) Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

6. Rzucamy do celu- ćwiczenie rzutne
Na podłodze stawiamy miskę lub wiaderko. Zadanie polega na celnym wrzuceniu do niego piłki lub zmiętych w kulki gazet. Wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety.

Można również wykorzystać do tego grę zręcznościową, którą skonstruujecie w domu. Potrzebne będą: papierowe talerzyki, farby, rolka po papierowych ręcznikach.

Kilka papierowych talerzyków malujemy farbami na różne kolory. Wycinamy środek tworząc z nich obręcze. Na środku pokoju ustawiamy rolkę po papierowych ręcznikach. Aby rolka się nie przewróciła proponuję do środka włożyć kamienie lub inne ciężkie rzeczy, które macie w domu. Po przygotowaniu staramy się rzucić obręczą do rolki.

 

Poproszę Rodziców, żeby przeczytali Wam wiersz, a Wy spróbujcie podać nazwy kolejnych miesięcy, podpowiedzieć może Rodzić, w razie trudności:

 

Chodzi po świecie dwunastu braci. Są to miesiące, pewnie je znacie.

I pewno wiecie, że do nas w gości przychodzą zawsze w tej kolejności:

Pierwszy co roku zjawia się styczeń i bardzo mroźny bywa zazwyczaj.

Następny z braci to srogi luty, w lodową zbroję cały zakuty.

Marzec ze  śniegu ziemię uprząta miotłą ze złotych promyków słonka.

Kwiecień nie czeka. Bardzo się śpieszy, aby na drzewach listki rozwiesić.

Wreszcie się zjawia maj wystrojony i bzu przynosi pełne brzemiona.

Drogą do lasu idzie już czerwiec z wiązanką chabrów i dzbanem czernic.

Lipiec w upale dźwiga strudzony ogromne kosze wiśni czerwonych.

Sierpień się śpieszy jak tylko może, by sprzątnąć z pola dojrzałe zboże.

Oto już wrzesień zbiera ziemniaki i do odlotu szykuje ptaki.

Idzie polami rudy październik i mgły rozwiesza wśród pustych ściernisk.

Listopad, zwykle wietrzny i dżdżysty, wymiata stosy opadłych liści.

Przybywa grudzień, z braci ostatni, by drzewom białe nałożyć czapki.

I tak miesiące wciąż się zmieniają, chodzą po świecie swoim zwyczajem.

Lecz nigdy wszystkie spotkać się razem nie mogą. Chyba, że w kalendarzu…

 

Teraz poproszę jeszcze raz wymieniajcie wspólnie z rodzicami nazwy miesięcy i układajcie przed sobą przy każdej wypowiadanej nazwie jeden klocek ; policzcie proszę klocki, określcie , ile miesięcy ma rok

Powiedzcie teraz proszę , z pomocą Rodziców, które miesiące związane są z poszczególnymi porami roku: miesiące zimowe – Grudzień, Styczeń, Luty; miesiące wiosenne – Marzec, Kwiecień, Maj,  miesiące letnie – Czerwiec, Lipiec, Sierpień; miesiące jesienne – Wrzesień, Październik, Listopad

Powiedzcie proszę, ile jest miesięcy w każdej porze roku?

Przygotujcie proszę teraz 4 kolory kartek: biały, zielony, żółty, czerwony

Wybierzcie spośród przygotowanych kolorowych karteczek te, które charakteryzują poszczególne pory roku; np.; BIAŁE – ZIMA, ZIELONE – WIOSNA, ŻÓŁTE – LATO, CZERWONE – JESIEŃ

Poproszę teraz, określcie aktualną porę roku, nazwijcie tę porę roku, powiedzcie, jaka pora roku występowała przed wiosną, nazwijcie porę roku, która nadejdzie po wiośnie

Podajcie proszę nazwę obecnego miesiąca; powiedzcie, jak nazywał się miesiąc występujący przed majem i jak nazywa się ten, który będzie po nim?

Powiedzcie w jakim miesiącu jest Dzień Matki? A w jakim Dzień Ojca?

Powiedzcie proszę, którym z kolei miesiącem jest miesiąc LUTY – drugim; Czerwiec – szóstym; Wrzesień – dziewiątym

Nazwijcie proszę miesiące, które będzie wymieniał Wam Rodzic np.; Czwartym miesiącem w roku jest…( kwiecień), siódmym miesiącem w roku jest…. ( lipiec), dziesiątym miesiącem w roku jest…( październik)

 

Dla utrwalenia nazw miesięcy obejrzyjcie proszę poniższy link

https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI

 

Teraz poproszę żebyście otworzyli  Książkę Kolorowy Start na stronie 91, zachęcam do wykonania Ciasteczek dla Mamy i Taty według przepisu, który jest zamieszczony w książce.

 

ŻYCZĘ  SMACZNEGO!!!smiley

 

 

 

 

 

 

czytano: 77 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-28 07:51:08

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG-9209
  • IMG-9208
  • IMG-9207
  • IMG-9206
  • IMG-9205
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna