Magiczna wróżka
KOCHANE PSZCZÓŁKI DRODZY RODZICE
MAGICZNA WRÓŻKA
- Otwórzcie proszę Karty pracy, cz.4, s. 54
Określenie dokąd idą rodzice Mikołaja . Rysowanie ich drogi
ĆWICZENIA PORANNE
POSZUKIWACZE SKARBÓW
Zabawa polega na rozwiązywaniu zadań i zagadek, tak by dotrzeć do nagrody. Rysujemy mapę z drogą do skarbu dodając do niej kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy itp. W całym domu można także pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do kuchni” itp.
Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
W klęku podparty wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)
Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 20 metrów w różnych kierunkach)
Szybki sprint w miejscu.
„Opadające liście”
W pozycji stojącej dziecko chwyta stopą leżącą na podłodze chustę, podrzucają ją do góry i obserwuje jej ruch podczas opadania, po czym odtwarza ten ruch własnym ciałem. Warto powtórzyć tę czynność kilka razy.
„Świeczka”.
Dzieci dmuchają na wystawiony palec – raz prawej, raz lewej ręki. Można powtórzyć kilka razy. Warto też naśladować odgłosy np: wiatru – www…, szumu liści – szszsz…, warkotu silnika – wrr….., lokomotywy – puf, puf – ogólnie wszystkiego co wam podpowie wyobraźnia.
2. ZABAWA :Nogi, ręce, głowa”
Dzieci poruszają się po pokoju zgodnie z rytmem wystukiwanym przez Rodzica. Na przerwę w grze i gasło – nogi – podskakują obunóż w miejscu. Podczas kolejnej przerwy i na hasło – ręce – klaszczą w dłonie. Na hasło – głowa – zatrzymują się i poruszają głową w prawą i lewą stronę.
SŁUCHANIE PIOSENKI „MAGICZNA WRÓZKA”
https://www.youtube.com/watch?v=Vr8S2zidLf0
ROZMOWA NA TEMAT PIOSENKI
- Jak jest zbudowana piosenka?
- Jaka jest mama z piosenki?
- Co lubi i co robi mama z piosenki?
ZABAWA PRZY PIOSENCE
I zwrotka:
Dzieci obracają się wokół własnej osi, rzucają na niby promyki w dół, uśmiechają się, naśladują niesienie talerza z zupą
Ref:
Dzieci rytmicznie klaszczą/ za każdym razem tak samo
II zwrotka:
Dzieci naśladują wąchanie kwiatków, kładą dłoń za uchem i nasłuchują, kołyszą się, wykonują obrót wokół własnej osi.
III zwrotka
Dzieci obejmują się rękami, posyłają całuski, pokazują na siebie, cho0dzą i nucą piosenkę
Nauka I zwrotki i refrenu piosenki fragmentami, metoda ze słuchu.
ZABAWA DYDAKTYCZNA „DODAJ LUB ODEJMIJ”
Przed dziecmi kładziemy liczmany. Podajemy losowo kartonik z cyfra lub liczbą 10. Dobierają odpowiednia liczbę liczmanów i układają przed sobą, kładąc obok swój kartonik z cyfrą. Potem dzieci wyciągają prawą z kartonikiem z cyfrą i oddają swój kartonik osobie siedzącej po prawej stronie. Teraz liczba liczmanów nie odpowiada liczbom umieszczonym na kartonikach. Dzieci dobierają lub oddają liczmany tak, aby ich liczba była zgodna z kartonikiem. Dzieci mówią ile miało liczmanów, ile ma teraz, czy odjęło, czy dodało liczmany oraz pisze na karteczce odpowiednie działanie.
Np. Dziecko miało kartonik z cyfrą8, ułożyło przed sobą 8 liczmanów. Potem dostało kartonik z cyfrą 4 i oddało 4 liczmany. Na koniec napisało działanie 8-4=4
Otwórzcie proszę książkę na s.83
Czytanie tekstu zadania. Udzielenie odpowiedzi na pytania.
ZABAWA RUCHOWA „TYLE SAMO”
Rodzic pokazuje kartoniki z cyframi, a dzieci wykonują tyle czynności, ile wskazuje pokazana cyfra.
Przykładowe czynności: podskoki, przysiady, skłony, klaśnięcia, pajacyki
Kartoniki z cyframi znajdują się na dole strony.
SŁUCHANIE WIERSZA W. CHOTOMSKIEJ „DOBRA WRÓŻKA”
Jeszcze śpi cały dom,
tata śpi, dzieci śpią.
Jeszcze sen nie chce wyjść
z ciepłej kołdry,
a tu już pachnie chleb,
a tu już mleko jest,
dobra wróżka powiedziała nam:
- Dzień dobry!
Mamo, mamo, dobra wróżko,
coś powiem ci na uszko:
- Wróżysz nam dobre dni,
umiesz w śmiech zmieniać łzy,
ciepłe sny niesiesz nam do poduszki,
w oczach masz słońca blask
i od burz chronisz nas.
Nawet w bajkach nikt nie znajdzie
lepszej wróżki!
ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:
- Co mama robi rano, gdy jeszcze wszyscy śpią?
- Dlaczego mama to dobra wróżka?
3. Otwórzcie proszę karty pracy, cz. 4, s. 55
Oglądanie obrazków. Ocenianie zachowania dzieci względem rodziców. Kolorowanie okienek z wybranymi odpowiedziami.
UKŁADANIE DOMINA OBRAZKOWO – WYRAZOWEGO
(Wyprawka plastyczna nr 22-23)
Dzieci wycinają kostki domina, a potem układają samodzielnie lub z drugą osobą.
Inne domina znajdują się na dole strony.
ZABAWA RUCHOWA „JAK BIJE MOJE SERCE?”
Dzieci kładą dłoń po lewej stronie klatki piersiowej tak, aby wyczuły uderzenia swojego serca. Następnie biegają, podskakują w dowolnych kierunkach do chwili, aż usłyszą hasło – stop. Gdy się zatrzymują, znów kładą dłoń na sercu i sprawdzają, jak bije.
Życzę miłego dnia i udanej zabawy =)
28
MAJ
2020
707
razy
czytano
p2zawiercie.pl