Dzień za dniem, krok w krok i tak cały rok - zabawa matematyczna

Strona główna » Grupy » Misie » Dzień za dniem, krok w krok i tak cały rok - zabawa matematyczna

wielkość tekstu: A | A | A

Witajcie Kochane Misie, zapraszam Was dzisiaj do zabawy wspólnie z Rodzicami.

Poproszę Rodziców, żeby przeczytali Wam wiersz, a Wy spróbujcie podać nazwy kolejnych miesięcy, podpowiedzieć może Rodzić, w razie trudności:

 

Chodzi po świecie dwunastu braci. Są to miesiące, pewnie je znacie.

I pewno wiecie, że do nas w gości przychodzą zawsze w tej kolejności:

Pierwszy co roku zjawia się styczeń i bardzo mroźny bywa zazwyczaj.

Następny z braci to srogi luty, w lodową zbroję cały zakuty.

Marzec ze  śniegu ziemię uprząta miotłą ze złotych promyków słonka.

Kwiecień nie czeka. Bardzo się śpieszy, aby na drzewach listki rozwiesić.

Wreszcie się zjawia maj wystrojony i bzu przynosi pełne brzemiona.

Drogą do lasu idzie już czerwiec z wiązanką chabrów i dzbanem czernic.

Lipiec w upale dźwiga strudzony ogromne kosze wiśni czerwonych.

Sierpień się śpieszy jak tylko może, by sprzątnąć z pola dojrzałe zboże.

Oto już wrzesień zbiera ziemniaki i do odlotu szykuje ptaki.

Idzie polami rudy październik i mgły rozwiesza wśród pustych ściernisk.

Listopad, zwykle wietrzny i dżdżysty, wymiata stosy opadłych liści.

Przybywa grudzień, z braci ostatni, by drzewom białe nałożyć czapki.

I tak miesiące wciąż się zmieniają, chodzą po świecie swoim zwyczajem.

Lecz nigdy wszystkie spotkać się razem nie mogą. Chyba, że w kalendarzu…

 

Teraz poproszę jeszcze raz wymieniajcie wspólnie z rodzicami nazwy miesięcy i układajcie przed sobą przy każdej wypowiadanej nazwie jeden klocek ; policzcie proszę klocki, określcie , ile miesięcy ma rok

Powiedzcie teraz proszę , z pomocą Rodziców, które miesiące związane są z poszczególnymi porami roku: miesiące zimowe – Grudzień, Styczeń, Luty; miesiące wiosenne – Marzec, Kwiecień, Maj,  miesiące letnie – Czerwiec, Lipiec, Sierpień; miesiące jesienne – Wrzesień, Październik, Listopad

Powiedzcie proszę, ile jest miesięcy w każdej porze roku?

Przygotujcie proszę teraz 4 kolory kartek: biały, zielony, żółty, czerwony

Wybierzcie spośród przygotowanych kolorowych karteczek te, które charakteryzują poszczególne pory roku; np.; BIAŁE – ZIMA, ZIELONE – WIOSNA, ŻÓŁTE – LATO, CZERWONE – JESIEŃ

Poproszę teraz, określcie aktualną porę roku, nazwijcie tę porę roku, powiedzcie, jaka pora roku występowała przed wiosną, nazwijcie porę roku, która nadejdzie po wiośnie

Podajcie proszę nazwę obecnego miesiąca; powiedzcie, jak nazywał się miesiąc występujący przed majem i jak nazywa się ten, który będzie po nim?

Powiedzcie w jakim miesiącu jest Dzień Matki? A w jakim Dzień Ojca?

Powiedzcie proszę, którym z kolei miesiącem jest miesiąc LUTY – drugim; Czerwiec – szóstym; Wrzesień – dziewiątym

Nazwijcie proszę miesiące, które będzie wymieniał Wam Rodzic np.; Czwartym miesiącem w roku jest…( kwiecień), siódmym miesiącem w roku jest…. ( lipiec), dziesiątym miesiącem w roku jest…( październik)

Dla utrwalenia nazw miesięcy posłuchajcie proszę piosenki, którą znajdziecie w poniższym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=vF-f4pSW9zk

 

Zapraszam teraz do zabawy ruchowej. Stańcie proszę na dywanie i połóżcie dłoń po lewej stronie klatki piersiowej tak, abyście poczuli uderzenia swojego serduszka. Następnie biegnijcie w miejscu przez około 10 sekund, teraz skaczcie w miejscu jak piłeczka – w górę , w dół, też około 10 sekund. Teraz pokażcie jak płyniecie przed siebie, stojąc w miejscu – też około 10 sekund. Zatrzymajcie się teraz proszę i połóżcie rękę na swoim serduszku. Jak bije teraz Wasze serduszko?

 

Proszę otwórzcie teraz Karty Pracy numer 4 na stronie 50 i 51. Wykonajcie poprawnie zadania z tych stron.

 

Zapraszam teraz do wspólnych zabaw i ćwiczeń z piłeczką

                                                                                                                                                                                 

  1. Toczenie piłki do partnera Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Rodzic siedzi na piętach w odległości ok. 2m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do rodzica. Ćwiczenie wykonujemy 5 razy zamieniając się zadaniami.                                                                                                                                                                

2. Podanie piłki bokiem Dziecko i rodzic siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości ok. 0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach. Obydwoje wykonują skręt tułowia z przekazaniem piłki partnerowi. Ćwiczenie wykonujemy raz w jedną, raz w drugą stronę 6 x                         

  3. Rzucanie i łapanie piłki Dziecko i rodzic staje w odległości ok. 1.5m i rzucają do siebie piłką 6 x każdy.                                                                                                                                                                    

 4. Utrzymanie piłki na podudziach Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogę. Na ustawionych poziomo (równolegle do podłogi) podudziach kładzie piłkę, starając się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach. Następnie ćwiczenie wykonuje rodzic. 

 

  5. Podanie piłki dołem i górą Dziecko i rodzic stoi tyłem do siebie w rozkroku, w odległości ok.0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach i unosi ręce w górę. Zadaniem rodzica jest odebranie piłki z rąk dziecka i przekazanie mu jej między nogami. Ćwiczenie powtarzamy 6x.                                                

    6. Żuki toczą piłkę Dziecko na zmianę z rodzicem chodząc na czworakach popycha piłkę czołem       

   7. Podskoki z piłką Dziecko - na zmianę z rodzicem- układa piłkę między kolanami i wykonuje podskoki przesuwając się do przodu (ok.6 podskoków)                                                                          

   8. Kręcimy piłką Kładziemy piłkę na podłodze, na piłce kładziemy stopę, poruszając piłką. Raz prawą, raz lewą nogą

 

Posłuchajcie jeszcze proszę wierszyka pt „ Szczęście”

Szczęście to: - uśmiech taty i mamy, - spadające z drzewa kasztany,

- zimne lody w gorący czas, - udany rysunek, - i gdy ktoś chwali nas.

Szczęście to wszystko, co jest dookoła: ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.

Szczęście, że jestem tu na Ziemi, pomiędzy ludźmi bliskimi.

Powiedzcie proszę, co autorka nazywa szczęściem? A co według Was oznacza szczęście? Kiedy jesteście szczęśliwi? Wypowiadajcie się proszę pełnymi zdaniami.

A teraz mam dla Was propozycję, namalujcie farbami CAŁĄ WASZĄ RODZINĘ tj, siebie, rodzeństwo, rodziców.

 

 

ZAPRASZAM DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PRZYKŁADAMI ĆWICZEŃ I ZABAW W RAMACH ROZWIJANIA UZDOLNIEŃ MUZYCZNYCH



• Wypowiadanie jak najwięcej razy na jednym wydechu zdania „Wlazł kotek na płotek”.

•  Zabawa „Senne misie” likwidująca ewentualne napięcie mięśni krtani i gardła. Senne misie ziewają (rodzic ziewa wraz z dziećmi). Teraz mruczą cichutko –– rodzic mruczy razem z dzieckiem. Przeciągają się i znowu mruczą wymawiając ciągiem głoskę mmmmm, tym razem znaną dzieciom melodią „Wlazł kotek na płotek”.

• Zabawa głosowa „Na scenie” kształtująca i rozwijająca umiejętności prawidłowej modulacji głosu.

Dziecko stoi na ustalonym miejscu (umownej scenie). Śpiewa na melodię piosenki „Wlazł kotek na płotek” ciągiem samogłosek aaaaaaaaaaaaaaaaaa – cichutko, potem coraz głośniej (początkowo rodzic śpiewa razem z dzieckiem, ale zachęca je, by samodzielnie wybrzmiewało samogłoskę - aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Następnie śpiewa wysokim głosem (rodzic naśladuje samogłoskę wraz z dzieckiem), a potem niskim (śpiewa razem z dzieckiem).

• Zabawa „Samogłoski na zakupach” mająca na celu ustawienie prawidłowej emisji głosu. Rodzic opowiada dzieciom historyjkę - demonstrując, dzieci powtarzają, a rodzic kontroluje poprawność wykonania.

Samogłoski a, e, o, u, i, y wybrały się na zakupy do supermarketu, po zabawki. Ależ ten sklep ogromny!
Idą: aaaaa, idą: eeeee, idą: ooooo, idą: uuuuu, idą: iiiii, idą: yyyyy (wybrzmiewamy długo i płynnie, z szerokim otwieraniem buzi).
Zgubiły się, nie mogą znaleźć zabawek, więc muszą zapytać panią z obsługi. Pytają: aaaaa? Pytają eeeee? Pytają ooooo? Pytają uuuuu? Pytają iiiii? Pytają yyyyy? (płynnie, ale z intonacją rosnącą , jak w pytaniu).
Wszystko znajdują dopiero na dwudziestym regale! Teraz szybko wrzucają potrzebne rzeczy do koszyka: Samogłoska a bierze pięć samochodów (rytmicznie i szybko powtarzamy): a a a a a..., 

 

ŻYCZYMY  DOBREGO WIOSENNEGO DNIAheart

czytano: 75 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-28 08:01:28

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • 119713530_369137164474010_189079489137036599_n1678
  • 119706834_1691017021053210_7223919173621812650_n1678
  • 119672772_978922652582072_4345854164331173309_n1678
  • 119575126_2821407604770995_4066899391547731105_n1678
  • 119599190_787977065075464_9158843690950391998_n1678
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna