ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE
Witam w piątkowy poranek.
Ale ten czas szybko leci! Bardzo się cieszę, że ten czas spędzamy razem. Dzisiaj czas na gimnastykę. Wszyscy wiemy ,że sport to zdrowie. A więc , zaczynamy.
- Na początek rozgrzewka:
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
,,Poruszam się i prostuję”
Na tle muzyki dzieci pokazują różne formy ruchu wskazane przez rodzica (podskoki, obroty, bieg, skoki do przodu). Kiedy muzyka cichnie, dzieci siadają na dywanie w siadzie skrzyżnym z wyprostowanymi plecami (wyrabiamy u dzieci nawyk zachowania prawidłowej postawy).
„Już potrafię”
Rodzic mówi, by dziecko naśladowało jego ruchy: staje wyprostowany–wyciąga obie ręce do sufitu–wyciąga obie ręce w bok–wyciąga obie ręce przed siebie–dotyka stóp czubkami palców dłoni–dotyka palcem czubka nosa
,,Kto potrafi tak jak ja”
Dzieci próbują utrzymać równowagę podczas naśladowania czynności demonstrowanych przez rodzica :rysowania na podłodze kółka palcami stóp–stania na jednej nodze jak bocian–podnoszenia kolana i przekładania pod nim woreczka–stania na jednej nodze i próby klaśnięcia nad głową–chodzenia z woreczkiem na głowie–chodzenia z woreczkiem na stopie–obracania się dookoła i stania na jednej nodze–stania na jednej nodze i klaskania nad głową–chodzenia z zamkniętymi oczami w przód, a następnie w tył.
"Przyleciały ptaki"
Dzieci biegają w jednym kierunku poruszając rozłożonymi szeroko ramionami.
"Bociany chodzą po łące"
Chód z wysokim unoszeniem kolan.
Co jakiś czas dzieci- bociany, zatrzymują się i stają na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.
Ćwiczenia i zabawy w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Rozwijanie percepcji wzrokowwej oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej (czyli współpraca oka i ręki):
- dobieranie takich samych przedmiotów (np. dwie lalki, dwa misie), zgadywanie czego brakuje (spośród dwóch, trzech przedmiotów jest chowany jeden z nich, a dziecko odgaduje, którego przedmiotu brakuje), składanie obrazków złożonych z kilku elementów.
Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej:
- cięcie papieru wzdłuż narysowanej grubym pisakiem linii falistych, łamanych, kolistych. Rysowanie dowolnych wzorów palcem i dłonią na tackach z rozsypaną kaszą drobno i gruboziarnistą. Nawlekanie koralików czy guzików na sznurek lub żyłkę. Obrysowywanie szablonów różnych figur geometrycznych i kolorowanie ich.
Dziękuję za wspólnie spędzony tydzień.
Życzę udanego weekendu.
29
MAJ
2020
495
razy
czytano
p2zawiercie.pl