ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

Strona główna » Grupy » Kotki » ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

wielkość tekstu: A | A | A

smileyWitam w piątkowy poranek.smiley

Ale ten czas szybko leci! Bardzo się cieszę, że ten czas spędzamy razem. Dzisiaj czas na gimnastykę. Wszyscy wiemy ,że sport to zdrowie. A więc , zaczynamy.

  • Na początek rozgrzewka:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

,,Poruszam się i prostuję”

Na tle muzyki dzieci pokazują różne formy ruchu wskazane przez rodzica (podskoki, obroty, bieg, skoki do przodu). Kiedy muzyka cichnie, dzieci siadają na dywanie w siadzie skrzyżnym z wyprostowanymi plecami (wyrabiamy u dzieci nawyk zachowania prawidłowej postawy).

„Już potrafię”

Rodzic mówi, by dziecko naśladowało jego ruchy: staje wyprostowany–wyciąga obie ręce do sufitu–wyciąga obie ręce w bok–wyciąga obie ręce przed siebie–dotyka stóp czubkami palców dłoni–dotyka palcem czubka nosa

,,Kto potrafi tak jak ja”

Dzieci  próbują  utrzymać  równowagę  podczas  naśladowania  czynności  demonstrowanych przez rodzica :rysowania na podłodze kółka palcami stóp–stania na jednej nodze jak bocian–podnoszenia kolana i przekładania pod nim woreczka–stania na jednej nodze i próby klaśnięcia nad głową–chodzenia z woreczkiem na głowie–chodzenia z woreczkiem na stopie–obracania się dookoła i stania na jednej nodze–stania na jednej nodze i klaskania nad głową–chodzenia z zamkniętymi oczami w przód, a następnie w tył.

"Przyleciały ptaki"

Dzieci biegają w jednym kierunku poruszając rozłożonymi szeroko ramionami.

"Bociany chodzą po łące"

Chód z wysokim unoszeniem kolan.

Co jakiś czas dzieci- bociany, zatrzymują się i stają na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.

 

Ćwiczenia i zabawy  w ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.

Rozwijanie   percepcji wzrokowwej oraz  koordynacji wzrokowo – ruchowej (czyli współpraca oka i ręki):

  • dobieranie takich samych przedmiotów (np. dwie lalki, dwa misie), zgadywanie czego brakuje (spośród dwóch, trzech przedmiotów jest chowany jeden z nich, a dziecko odgaduje, którego przedmiotu brakuje), składanie obrazków złożonych z kilku elementów.

Rozwijanie sprawności  manualnej i grafomotorycznej:

  • cięcie papieru wzdłuż narysowanej grubym pisakiem linii falistych, łamanych, kolistych. Rysowanie  dowolnych  wzorów  palcem  i  dłonią  na  tackach  z  rozsypaną  kaszą  drobno  i gruboziarnistą. Nawlekanie koralików czy guzików na sznurek lub żyłkę. Obrysowywanie szablonów różnych figur geometrycznych i kolorowanie ich.

Dziękuję za wspólnie spędzony tydzień.heart

Życzę udanego weekendu.

 

 

czytano: 65 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-05-29 07:33:34

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20200929_105927128
  • IMG_20200929_105530984
  • IMG_20200929_104504738
  • IMG_20200929_104435780
  • IMG_20200929_104432631
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna