Warkoczyk - ćwiczenia i zabawy z tekstem
☺ ♥ ☺ Witam Pszczółki i Rodziców w piątkowy poranek
Zapraszam do ćwiczeń i zabaw
1. Otwórzcie proszę kartę pracy, cz. 4, s. 52.
Czytanie tekstu na temat wspólnego spędzania wolnego czasu. Rysowanie, jak dzieci spędzają
wolny czas ze swymi rodzicami.
2 Teraz trochę poćwiczcie razem z Pipi oto link https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
3. Porozmawiamy teraz o Naszych domowych obowiązkach – rozmowa na temat pomagania w domowych pracach.
4.Otwórzcie ponownie książkę , s. 80. - wykonajcie polecenia
• Czytanie nazw czynności, jakie w domu wykonuje mama, jakie tata, a jakie – dziecko.
• Wypowiedzi dzieci na temat czynności, jakie wykonują w domu w ramach swoich obowiązków.
Dzieci kolejno podają nazwy czynności wykonywanych przez nie w domu, starając się nie
powielać odpowiedzi kolegów.
5.Zabawa ruchowo-naśladowcza Pomagam mamie i tacie.
Dzieci poruszają się po pokoju i odpowiednio do dźwięków tamburynu lub poleceń słownych osoby dorosłej (marsz, bieg, podskoki).
Na hasło Pomagam mamie i tacie, naśladują czynności, jakie wykonują, pomagając rodzicom.
6.Ponownie otwórzcie książkę, s. 81.- wykonajcie polecenia
Liczenie, ile tulipanów kupiła Lena, ile gerber – Ania i ile róż – Mikołaj.
7 Poćwiczcie razem z muzyką NAJPIERW SKŁON – oto link https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
8. Posłuchajcie opowiadania A. Onichimowskiej Warkoczyk.
– Nie wszyscy muszą być jednakowi – wzruszył ramionami mój tatuś, kiedy opowiedziałem mu,
co zdarzyło się w przedszkolu. I po chwili spytał:
– A tobie też nie podoba się mój warkocz?
– Nie wiem – wyjąkałem. – Chyba mi się podoba – dodałem niepewnie. – Tylko, że się za nami
oglądają. I czasem się śmieją. I teraz już wiem, dlaczego.
– Dlaczego? – spytał tatuś.
– No, bo panowie nie noszą warkoczy – wyjaśniłem.
– Dlaczego? – powtórzył z uśmiechem tatuś.
– Bo warkocze noszą dziewczyny – wypaliłem. – A ja bym nie chciał wyglądać jak dziewczyna.
– A uważasz, że ja wyglądam jak dziewczyna? – roześmiał się.
Pogłaskałem go po warkoczyku i też się roześmiałem. No, nie. Tego o moim tatusiu w żadnym
razie nie dałoby się powiedzieć.
– To po co nosisz warkoczyk? – nie dawałem jednak za wygraną. – I kolczyk w uchu?
– Bo to wydaje mi się zabawne – powiedział tatuś. – I jest modne.
– Ale ty przecież nawet nie grasz na gitarze. Ani na bębnie. Ani na niczym innym – przypomniały
mi się zarzuty pani w przedszkolu. – Co właściwie robisz, tatusiu? – zaciekawiłem się.
– Jestem matematykiem – wyjaśnił.
Powlokłem się do swojego pokoju i zacząłem budować z klocków lego dźwig, ale całkiem mi
to nie szło. Myślałem ciągle o tym, co przydarzyło mi się w przedszkolu.
Zaczęło się od tego, że pani kazała nam narysować swoich rodziców.
I ja narysowałem tatusia z warkoczykiem. Wtedy pani zaczęła się śmiać i powiedziała, że coś
mi się pomyliło i żebym dorysował ten warkoczyk mamusi.
Chociaż wie, że moja mamusia ma krótkie włosy – przychodzi po mnie do przedszkola i pani ją zna.
Odpowiedziałem, że wcale się nie pomyliłem i że mój tatuś tak właśnie wygląda. Wszystkie dzieci
przestały rysować i słuchały, co mówimy, i niektóre okropnie się śmiały. Michał powiedział
nawet, że mam dwie mamusie, a żadnego tatusia. I bardzo to się wszystkim spodobało. Nawet
pani się śmiała. Spytała mnie wtedy, czy mój tatuś gra w jakimś zespole i była zdziwiona, kiedy
powiedziałem, że nie. Że na niczym nie gra i chodzi normalnie rano do pracy.
88
A w domu gotuje.
To już chyba zupełnie niepotrzebnie dodałem, bo znów to się wydało bardzo śmieszne. Dopiero,
jak Agata krzyknęła, że jej tatuś też gotuje, trochę się uspokoili.
Już trzeci raz zaczynałem budować dźwig i wciąż coś mi nie pasowało. Wtedy wszedł tatuś,
usiadł koło mnie na dywanie i pomógł mi znaleźć właściwy klocek.
– Słuchaj, Kuba – powiedział. – Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, że możesz mieć przeze
mnie kłopoty.
Bardzo to poważnie zabrzmiało i poczułem się całkiem dorosły.
– E tam, nie przejmuj się – pocieszyłem go.
– Jeśli ci na tym zależy, zetnę włosy i zlikwiduję ten kolczyk – dodał jak gdyby nigdy nic,
a mnie aż zatkało. – Chciałbyś? – spytał jeszcze po chwili.
Wzruszyłem ramionami i powiedziałem, z trudem powstrzymując uśmiech:
– Coś ty, tato. Nie wszyscy muszą być jednakowi.
9 Odpowiedzcie na kilka pytań
− Czy każdy tatuś musi być taki sam?
− Czy wasi tatusiowie gotują w domu?
− Czy mają długie włosy?
− Czy ważny jest wygląd tatusia, czy to, że jest dla was dobry i was kocha?
Posłuchajcie Pszczółki to ważne .Każdy człowiek ma prawo wyglądać jak chce, robić co chce, byleby
to nie zagrażało innym osobom.
10. Otwórzcie Kartę pracy, cz. 4, s. 57, 58 - wykonajcie polecenia
Kończenie ozdabiania krawatów i muszek według wzoru. Rysowanie po śladach liter.
Czytanie zadań. Ilustrowanie ich. Wpisywanie odpowiednich liczb i znaków. Czytanie działań
i udzielanie odpowiedzi na pytania.
11. Ułóżcie zdania z rozsypanki wyrazowej - znajdziecie je na dole strony
Dzieci dostają cztery zestawy wyrazów z rozsypanki. Rozcinają kolejno każdy zestaw (po
ułożeniu poprzedniego) i układają z wyrazów zdania, które potem przyklejają na kartce.
Zdania po ułożeniu:
To jest laurka dla mamy.
Tata dostał krawat od Adama.
Mama zrobiła tort owocowy.
Na deser mamy lody
12. Dla chętnych lub na popołudniową nudę zachęcam do wykonania pracy plastycznej z wytłoczek po jajkach . Pomocny będzie link https://pl.pinterest.com/pin/509821620312072685/
Możecie wykonać bukiet z odrysowanych dłoni oto link który będzie podpowiedzią https://pl.pinterest.com/pin/560346378640297171/
Miłej pracy i zabawy ♥
Zabawy i ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Utrwalenie liter - przygotowanie do nauki czytania - kartę pracy znajdziecie na dole strony w zakładce
1 Zamaluj na czerwono literkę ”i” lub „I”. Z pozostałych liter odczytaj wyrazy.
Imiaitia Tiaitiai IMIAIIMIAII
2.Przeczytaj sylaby. Połącz sylabę z lewej strony z taką samą sylabą z prawej strony.
im am
ma it
Ti om
it im
om mo
am mi
mi Ti
mo ma
3.. Zamaluj w parach wyrazów litery, którymi one się różnią.
Romek- Tomek mak- tak
lot- lok mim- mit
lama- tama rak- ryk
4. Przeczytaj wyrazy. Podkreśl literki ‘K”.
Kot kit tak mak kok
5. Przeczytaj wyrazy. Podziel je kreską na sylaby.
Romek rak Radek
korale ramka tarka
motor korek dyrektor
Sprawność manualna
Ćwiczenia rozwijające sprawność manualną
1. Kopiowanie obrazków lub różnych konturów i kształtów. przez przezroczystą koszulkę na dokumenty.
Do zobaczenia w nowym tygodniu . Pa ! ! ! ☺ ☺ ☺
29
MAJ
2020
325
razy
czytano
p2zawiercie.pl