Dzień Dziecka

Strona główna » Grupy » Pszczółki » Dzień Dziecka

wielkość tekstu: A | A | A

Drogie Pszczółki dzisiaj Wasze wielkie święto : DZIEŃ DZIECKA

Dzisiaj trochę w innej formie, ale jeszcze raz składamy najserdeczniejsze życzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=LL0FHAsR8zg

HISTORIA DNIA DZIECKA

Dzień Dziecka tradycyjnie obchodzony jest 1 czerwca. Dzień ustanowiony został w 1954 przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) dla upowszechniania ideałów i celów dotyczących praw dziecka zawartych w Karcie Narodów Zjednoczonych i obchodzony od 1955 w różne dni roku w różnych krajach członkowskich ONZ.

W ten sposób postanowiono uhonorować prawa dzieci, które wcześniej często były łamane. Organizacja Narodów Zjednoczonych obchodzi Dzień Dziecka w rocznicę uchwalenia Deklaracji praw dziecka, czyli 20 listopada. Zgodnie z sugestią ONZ, Dzień Dziecka w każdym kraju powinien być obchodzony w dniu, który jego władze uznają za najwłaściwszy.

Dzień Dziecka w Polsce

W Polsce i innych byłych państwach socjalistycznych Międzynarodowy Dzień Dziecka obchodzony jest od 1950 w dniu 1 czerwca. Po raz pierwszy zorganizowano go w związku z akcją zbierania podpisów pod Apelem sztokholmskim. Od 1952 stało się świętem stałym.

Przed II wojną światową z inicjatywy Polskiego Komitetu Opieki nad Dzieckiem od 1929 roku w dniu 22 września obchodzono Święto Dziecka. Tego dnia po mszach w kościołach dzieci udawały się do szkół na uroczyste akademie. Przygotowywane były wycieczki i zabawy, podczas których tradycyjnie rozdawano słodycze.

 

Zapraszam do zabawy oraz niesamowitych eksperymentów, dzisiaj jest Święto Dzieci – bez przeszkód możecie się trochę pobrudzić, a przy tym wykonać ciekawe kolorowe eksperymenty, a także wielobarwne prace. Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia z Waszymi pracami. Zdjęcia, na których pokażecie jak spędziliście Dzień Dziecka. A może komuś uda się nagrac krótki filmik jka wykonuje eksperymenty?

 

 

ZABAWA PLASTYCZNA „TĘCZOWE DŁONIE”

Tęczowe dłonie, to świetna propozycja dla dla grupy dzieci, ale również do zabawy indywidualnej. Do zabawy potrzebny jest szeroki pędzel lub wałek do malowania dłoni, dwa duże brystole, ołówek, taśma klejąca oraz farby w kolorach: czerwonym, pomarańczowym, żółtym, zielonym, niebieskim, granatowym i fioletowym. Dwa brystole sklejamy razem od spodu taśmą klejącą, ołówkiem szkicujemy półkola w których będą odciskane poszczególne kolory tęczy. Teraz malujemy dłonie i odciskamy wzdłuż każdego z kręgów, tworząc kolejne kolory tęczy.

MALOWANIE PIPETĄ NA ROZSYPANEJ SOLI

Do tej zabawy wystarczy wysypać na tacę sól kuchenną, zabarwić wodę w kubeczkach na przykład: bibułą, barwnikami lub farbami i zaczynamy. Kolorową wodę nabieramy do piety, strzykawki, czy spryskiwacza i polewamy na rozsypaną sól.  Pryskanie kolorowym płynem, obserwowanie jak barwy mieszają się razem, tworzenie rozmaitych obrazów niezwykle pobudza dziecięcą wyobraźnię.  Taka zabawa manualna to świetny trening małej motorki, który przygotowuje małe rączki do nauki pisania.

EKSPERYMENT Z KOLORAMI

Do zabawy potrzebujecie: jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek, duży talerz najlepiej biały, wodę w temperaturze pokojowej. Wokół rantu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza. Eksperyment robi duże wrzenie na dzieciach i może być ciekawym wstępem do rozmowy na temat barwienia, mieszania kolorów.

TĘCZA NA MLEKU

Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebujemy: mleko, barwniki, płyn do mycia naczyń, patyczki do czyszczenia, zakraplacz lub łyżeczki, duży talerz.Na duży talerz wlewamy mleko, a następnie dodajemy stopniowo rozpuszczone barwniki spożywcze, lub wodę zabarwioną bibułą Samo wkrapianie barwników na powierzchnię białego mleka jest dla dzieci duża atrakcją. Gdy na mleku zbierze się już tęczowa tafla kolorów, namaczamy patyczki w płynie do mycia naczyń i delikatnie dotykamy powierzchni mleka. Jeśli eksperyment się uda barwniki pod wpływem płynu i zmiany napięcia powierzchniowego zaczną samoistnie wirować i mieszać się tworzą wspaniałe, barwne widowisko.

WĘDRUJĄCA WODA

Eksperyment wędrująca woda to ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości. Do zabawy przygotowaliśmy 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki z ciepłą wodą kolorową bibułę .Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki.

TĘCZOWE OBRAZY Z PIANY

Do zabawy potrzebny jest: duży biały brystol, kilka szklanek, woda, płyn do mycia naczyń, słomki, farby lub barwniki.  Przebieg całej naszej zabawy możecie zobaczyć na naszym filmie. Do szklanek z wodą nalewamy odrobinę płynu do mycia naczyń oraz farby lub barwnika. Płyn dokładnie mieszamy i gotowe ,,barwne mieszanki” ustawiamy w kilku miejscach na białym brystolu. Teraz dzieci dmuchają do każdej ze szklanek tworząc olbrzymie ilości kolorowej mieniącej się w słońcu piany. Można również dmuchać w wytworzoną już pianę słomką tworząc w niej wielkie bańki mydlane. Zabawa daje dzieciom mnóstwo frajdy i z pewnością spodoba się każdemu z nich

MEDUZA W BUTELCE

Potrzebne będą: butelka, niebieski barwnik do żywności, woda i folia spożywcza. Folię tniemy na kawałki i formujemy z niej coś na kształt meduzy. Wlewamy do butelki wodę i odrobinę barwnika. Następnie umieszczamy tam meduzę, zakręcamy i gotowe!

CHMURKA W BUTELCE

Kolejne proste doświadczenie, które można wykonać niemal w każdych warunkach. Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebne są:  butelki wykonane z przezroczystego plastiku, gorąca woda i kostki lodu. Plastikową butelkę należy wypełnić gorącą, ale nie wrzącą wodą. Odczekaj chwilę i wylej ostrożnie pół butelki. Następnie włóż kostkę lodu do otworu butelki. Co się wtedy wydarzy? Poniżej kostki lodu pojawi się mglista chmurka, czyli skroplona para wodna, a właściwie bardzo małe krople wody, będące już w stanie ciekłym. Sama para wodna jest bowiem niewidoczna i to warto wyjaśniać dzieciom.

SAMOCZYNNIE NAPEŁNIAJĄCE SIĘ BALONY

Ten eksperyment to niestandardowy sposób na nadmuchanie balona. Musimy przygotować przede wszystkim balony,  butelkę, sodę oczyszczoną i ocet winny. Poprzez lejek nasypujemy do pustego balona niewielką ilość sody. Następnie bierzemy butelkę i nalewamy do niej octu winnego oraz barwnik. Ostatni krok to nałożenie na butelkę balona i... czekamy, aż zacznie się napełniać.

 

Ćwiczenia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej

Utrwalenie cyfr i liczb w zakresie 10 i wiecej - przygotowanie do dodawania i odejmowania w zakresie 10 i więcej - kartę pracy znajdziecie na dole strony w zakładce 

Wykonaj dodawanie, a następnie zobrazuj w kwadracikach według podanego wzorku na karcie pracy.

DODAWANIE

2+3= 5

dwie pierwsze kratki w jednym kolorze, trzy nastepne w innym kolorze, tak samo postępujemy z kolejnymi działaniami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6+1=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4+3=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5+4=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1+7=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2+8=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8+0=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ODEJMOWANIE

4-2=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-1=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-3=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-5=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-4=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9-8=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-0=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ĆWICZENIE ROZWIJAJĄCE MOTORYKĘ MAŁĄ

Wysypujemy surowy makaron, a dziecko zbiera go łapiąc za pomocą spinacza.

Kolejny poziom już nieco trudniejszy – ziele angielskie!

Kiedy dziecko radzi sobie już także z najmniejszymi produktami, możemy zaproponować mu zbieranie ich trzymając spinacze w dwóch rączkach jednocześnie – to już nie jest takie proste :) 

 

 

Na dole strony znajdują się także dyplomy dla naszych pociech.

 

Życzę udanego Dnia Dziecka i miłej zabawy =)

 

 

czytano: 53 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-01 07:53:35

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20200929_105927128
  • IMG_20200929_105530984
  • IMG_20200929_104504738
  • IMG_20200929_104435780
  • IMG_20200929_104432631
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna