"Chwalipięta"

Strona główna » Grupy » Kotki » "Chwalipięta"

wielkość tekstu: A | A | A

WITAJCIE KOTECZKI

Mamy nadzieję, że wczorajsze święto sprawiło każdemu dziecku wiele radości , niezapomnianych wrażeń i wspomnień a dziś kolejne dzień i kolejne propozycje zabaw dla Was!

 

1. „Jestem zabawką”- zabawa ruchowo- naśladowcza

Dziecko naśladuje ruchy zabawek, których nazwy podał rodzic lub starsze rodzeństwo np. lalki, misia, pajaca.

 

2. „Chwalipięta”- wdrażanie do uważnego słuchania wiersza I. Suchorzewskiej

3. Krótka rozmowa na temat:

- Co to znaczy, że ktoś się chwali?

- Czy to ładnie się chwalić?

4. Wysłuchanie wiersza:

Irena Suchorzewska

Chwalipięta

- Patrzcie!
Mam sukienkę w prążki,
granatowe piękne wstążki...
A wy nie!
Mam pierścionek i korale,
aż pięć miśków i dwie lale...
A wy nie!
Mam akwarium i chomika,
i zegarek, który cyka...
A wy nie!
I mam jeszcze szklane, nowe
kulki różnokolorowe...
A wy nie!
Tak się chwali,
tak się chlubi
(Nikt w przedszkolu
Jej nie lubi).
Tak się chwali,
jak najęta!
Czemu? Bo jest
chwalipięta.
A wy nie??

 

5. Rozmowa na temat wiersza.

-Czym chwaliła się dziewczynka?

-Jak nazywamy osobę, która się tak chwali?

-A czy wy się chwalicie?

 

6.Powtarzanie rymowanki za rodzicem.

 

My się nigdy nie chwalimy,

bo to brzydkie jest.

Chwalipięty! Nie! Nie! Nie!

 

7. „Bawimy się”- zabawa ruchowo-naśladowcza

 

Dziecko naśladuje różne zabawy, na hasła – nazwy zabaw – podane przez rodzica, np. skakanie przez skakankę, granie w piłkę, układanie z klocków.

 

ZAPRASZAM DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PRZYKŁADAMI ĆWICZEŃ I ZABAW W

RAMACH ROZWIJANIA UZDOLNIEŃ TEATRALNYCH

 

 

  • Jestem aktorem”- przeprowadzenie dialogu z użyciem np. pacynek, zabawek . Możecie odgrywać role wymyślone lub ze znanych dziecku bajek, wierszy.

  • Moje ciało-aktorem”- ruch sceniczny: wykorzystanie niewerbalnych środków wyrazu – ruchy ciała, rąk, mimika, spojrzenie, uśmiech .Dziecko odgrywa scenkę zaproponowaną przez rodzica, który zwraca szczególną uwagę na niewerbalne środki wyrazu. Rodzic mówi np. odegraj scenkę płaczącego dziecka/ jesteś kotkiem ze zranioną łapką/ jesteś zdenerowaną mamą/tatą- pamiętaj, że wszystkie emocje towarzyszą nam na co dzień i te dobre i te złe- dziecko też musi je rozróżniać i prawidłowo odgrywać.

 

 

Teraz zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmu edukacyjnego

pt.”Jak powstaje spektakl teatralny?”

 

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

czytano: 67 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-02 07:36:19

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • img_20200923_121048291
  • img_20200923_121036291
  • img_20200923_114820291
  • img_20200923_114717291
  • img_20200923_114454291
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna