Grupy
Archiwum
Wróbelki 2022/2023
Zabawy z piłką- rozwijanie orientacji przestrzennej oraz umiejętności liczenia
Zabawy z piłką- rozwijanie orientacji przestrzennej oraz umiejętności liczenia
Dzień dobry „Wróbelki”
Dzisiaj będziemy rozwijać wiele swoim umiejętności np.
rozwijać orientację przestrzenną, umiejętności liczenia oraz popracujemy nad rozwojem mowy.
Zaczynamy!
1. Otwórzcie proszę karty pracy cz.2 s. 51
Zajmiemy się rysowaniem po śladach linii, od obrazków dzieci do zdjęć. Określ proszę, jak wygląda otoczenie przyrodnicze w kraju każdego z tych dzieci.
2. „Piłka parzy”- zabawa ruchowa.
Przygotuj piłkę i przypomnij sobie zasady gry. Zaproś wszystkich domowników do wspólnej zabawy.
Osoby stoją w kole, w środku stoi 1 osoba z piłką. Rzuca kolejno piłkę do uczestników, podając nazwy dowolnych kolorów. Gracz łapie piłkę, potem ją odrzuca i podaje przykład przedmiotu (rośliny, zwierzęcia) występującego w tym kolorze. Nie wolno łapać piłki, kiedy osoba w środku wymieni kolor czarny, bo wtedy piłka parzy. Jeśli gracz złapie wtedy piłkę, to odsuwa się na chwilę od zabawy.
3. „Zabawy z piłkami”- ćwiczenia matematyczne rozwijające orientację przestrzenną.
Do zabawy potrzebujemy wielu, różnych piłek (np. małe duże, kolorowe, jednokolorowe, ping-pongowe, tenisowe, gumowe, gąbkowe itp.)
-
Ustawianie piłki względem siebie według poleceń rodzica.
Np.
- Połóżcie piłkę przed sobą.
- Połóżcie piłkę za sobą.
- Połóżcie piłkę na kolanie, między nogami, obok siebie…
-
Podrzucanie piłki określoną liczbę razy z głośnym liczeniem.
-
Określanie, jak wygląda pierwsza, druga... piąta piłka.
Rodzic ustawia w szeregu pięć piłek różniących się wyglądem. Dziecko liczy piłki i określa, jak wygląda pierwsza, trzecia, piąta, czwarta i druga piłka.
-
Wykonywanie rzutów do kosza.
Rodzic ustawia kilka koszy/ wiader/ garnków i zaznacza skakankami/ sznurkiem/taśmą odległość, z jakiej dziecko będzie rzucać piłkami do koszy. Dziecko rzuca pięć razy. Po zakończeniu dziecko podaje liczbę trafień do kosza.
4. „Piłki”- ćwiczenia graficzne.
Do wykonania zadania przygotuj dziecku kartkę z narysowanymi pięcioma kołami/piłkami.
Zadanie polega na tym, aby używając kredki tylko w jednym kolorze, mają pokolorować piłki tak, żeby każda była inna.
5. „Skacząca piłka”- zabawa logopedyczna z wykorzystaniem wiersza E.M. Skorek
W miejscach oznaczonych gwiazdką dzieci powtarzają za rodzicem: la, la, la...
Mała Ala piłkę ma,
piłka skacze:
la, la, la.
La, la, la.*
Ala Ani piłkę da,
piłka skoczy:
la, la, la.
La, la, la.*
Ładnie fika piłka ta,
piłka tańczy:
la, la, la.
La, la, la.*
Piłkę łapie mała Ala,
piłka skacze:
la, la, la, la.
La, la, la, la.*
Czy ktoś wdzięku więcej ma
od tej piłki:
la, la, la?
La, la, la?*
6. „Piłeczki”- zabawa logopedyczna z wykorzystaniem słomki, wydłużająca prawidłowy tor oddechowy dziecka.
Dmuchanie przez rurki do napojów na papierowe kulki – piłeczki.
Dziecko dostaje kawałki gazet, które zgniatają w kulki – piłeczki. Kładzie je na podłodze i dmucha na nie przez rurki do napojów tak, aby poruszały się po podłodze.
DZIĘKUJEMY ZA DZIŚ
02
CZE
2020
893
razy
czytano
p2zawiercie.pl