"Kolorowe dzieci " - zabawy z piosenką
☺ ☺ ☺ Witam was wszystkie Pszczółki i woitam waszych Rodziców we wtorkowy poranek .Zaprasszam do zajęć i zabaw
1.Zapraszam do zabawy Rebusy wyrazowe. Kartę pracy znajdziecie na dole strony
Każde dziecko dostaje rysunek lusterka. Dzieci dzielą nazwę rysunku na głoski i numerują je,
pisząc liczby:
1 2 3 4 5 6 7 8
Następnie układają z liter nad cyframi wyraz lusterko.
l u s t e r k o
1 2 3 4 5 6 7 8
Potem rozwiązują szyfr, układając odpowiednie litery i odczytując wyraz.
3 5 7 6 5 4
s e k r e t
2.Teraz otwórzcie Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 92.
Rysowanie według wskazań drogi dzieci do gospodarstwa agroturystycznego – wycieczki
z okazji ich święta
3. Zapraszam do ćwiczeń dla rozruszania się . Dobierzcie sobie do pary rodzica lub rodzeństwo
Zabawa orientacyjno-porządkowa Moja para.
Dzieci dobierają się w pary. Przy nagraniu piosenki dla dzieci oto link https://www.youtube.com/watch?v=p8Pw2N5pwQ8 indywidualnie poruszają się po
sali. Gdy piosenka milknie, ustawiają się w parach przed nauczycielem.
• Zabawa Kto silniejszy.
Dzieci siadają tyłem do siebie z wyprostowanymi nogami i chwytają się za wyciągnięte do
góry ręce. Jedno dziecko wykonuje skłon tułowia w przód, ciągnąc za sobą partnera. Następnie
sytuacja się zmienia – drugie dziecko pochyla się, a pierwsze kładzie się na jego plecach.
• Zabawa bieżna Podróż motocyklem.
Dzieci stają w parach jedno za drugim. Drugie dziecko trzyma partnera – motocyklistę – w pasie.
Jadąc, oglądają się w lewo, w prawo, pasażer ruchami ręki daje znak, w którą stronę skręca
motocykl. Następnie zamieniają się rolami.
• Zabawa Kto zwinniejszy?
Jedno dziecko siada z wyprostowanymi nogami. Drugie dziecko staje bokiem do partnera
i przeskakuje obunóż nad jego nogami do przodu i do tyłu.
• Marsz po kole przy nagraniu piosenki Czarodziejskie słowa oto link https://www.youtube.com/watch?v=OgddisJS-RQ
4. Proszę Was otwórzcie Ćwiczenia w książce, s. 84.
Oglądanie zdjęć. Określanie, jak bawią się dzieci innych ras.
5. Posłuchajcie teraz piosenki Kolorowe dzieci oto link https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
Kolorowe dzieci
Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa
Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie
Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci
Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami
Od kołyski żyć w Tunisie
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie
Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!…
6. Odpowiedzcie na kilka pytańi.
− Czego pragnie każde dziecko?
− Czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?
− Czy dzieci innych ras, mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od was?
7. Teraz wymyślcie dowolny taniec przy nagraniu piosenki ( tańczcie tak jak czujecie rytm ) .
8. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania .
− Czy znacie dzieci o innym kolorze skóry mieszkające w Polsce?
− Czy one zachowują się inaczej niż wy?
− Czy wiecie, dlaczego mieszkają w Polsce?
Posłuchajcie : dzieci spotykają się z osobami, których tatuś albo mamusia nie jest Polakiem
(Polką), a drugi rodzic jest. Te dzieci są Polakami tak jak one. Ale są też dzieci, które ze swojego
kraju uciekły z rodzicami przed wojną, prześladowaniem i chciałyby tu bezpiecznie żyć.Pomyślcie i odpowiedzcie
− Jak powinniśmy się zachowywać względem tych dzieci?
− Czy wszyscy zachowują się względem nich właściwie?
− Jak czulibyście się, będąc niechcianymi w ich kraju, a nie mając gdzie pójść?
− Czy znacie słowo: tolerancja?
− Co to znaczy: być tolerancyjnym?
9. Rytmizowanie tekstu I i II zwrotki piosenki .
Dzieci dobierają sobie do pary drugą osobę i stają naprzeciwko siebie lub same . Dzieląc tekst na sylaby, uderzają raz
w swoje dłonie, raz w dłonie partnera ( jeśli dziecko samio jest to uderza w swoje dłonie i za drugim razem w powietrze ).
10. Otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 60.
Oglądanie zdjęć dzieci. Określanie, czym się one różnią, a w czym są podobne.
Skreślanie zapisów działań matematycznych wraz z literami, które nie pasują do układu kropek przedstawionych w tabeli. Odczytanie hasła z pozostałych liter. Rysowanie osoby, której
nazwa powstała. Odszukanie wśród naklejek kartonika z odpowiednim wyrazem i naklejenie
go obok rysunku.
11. Zachęcam abyście odpowiedzieli na pytania dotyczące tematu: Co wyróżnia Polskę i Polaków?
− Czy wiecie, co turyści z innych krajów lubią u nas jeść? (Pierogi, kotlet schabowy z kapustą…).
− Gdzie najchętniej jeżdżą? (Do Krakowa, Zakopanego…).
− Z czym mają problem? (Z naszym językiem).
12. Otwórzcie teraz książkę, s. 85.
• Dzieci kolejno czytają fragmenty tekstu i wskazują na obrazku dziecko, które według nich
mogło tak powiedzieć.
13.Ułóżcie teraz napisy ze słuchu .Litery należy wyciąć
Każde dziecko dostaje litery i kartkę papieru Osoba dorosła mówi zdanie (kilka razy), a dzieci
układają je na kartce. Kartę pracy znajdziecie na dole strony
Jestem Polakiem.
Potem przyklejają na kartkach.
14. Dla chętnych lub na popołudnie Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej Karta pracy na dole strony
Dzieci wycinają kartoniki z wyrazami. Układają z wyrazów zdania i przyklejają na kartkach.
Odczytują zdania.
Jemy placek z owocami.
Mama kupiła Ani beret.
Hubert maluje wielki statek.
Hania biega po zielonej trawie.
Z sufitu zwisa żyrandol.
Ważka lata nad strumykiem.
Zachęcam do obejrzenia filmiku Dzieci świata oto link https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8
Zapraszam do zapoznania się z przykładami zabaw i ćwiczeń w ramach rozwijania uzdolnień teatralnych
Kociołek czarownicy
Osoba dorosła mówi dzieciom, że ma różne czarodziejskie mikstury i pyta się dzieci czy mają ochotę sprawdzić ich działanie. Każde dziecko udaje, że trzyma w ręce buteleczkę z magicznym płynem, na znak osoby dorosłej wszyscy wykonują ruch naśladujący wypicie płynu, a następnie osoba dorosła mówi jaką magiczną właściwość posiada „wypita” mikstura, a zadaniem dzieci jest przedstawić adekwatne do tego reakcje, np. mikstura miłości, eliksir młodości (zamieniają się w bobasy), zamienianie w ropuchę, mikstura na sen, eliksir śmiechu itp.
Jak powiedziałby to…?
Osoba dorosła mówi dzieciom, że za chwilę będą się wczuwać w różne emocje (np. zmęczenie, złość, obrzydzenie, smutek) lub role (np. krasnoludek, myszka, olbrzym) wypowiadając konkretne zdanie, np. „ryby mają łuski”." kwitek brzydko pachnie" , " myszka ucieka przed kotem "itp.
Rzeźby 1
Dzieci poruszają się po pokoju szybkim krokiem w rytm muzyki. oto link https://www.youtube.com/watch?v=1w1sVNmWIZs Kiedy muzyka się zatrzyma osoba dorosla podaje dzieciom temat który muszą przedstawić w formie stop-klatki (bezruchu). Przykładowe tematy: „Super bohaterzy”, „Na farmie”, „Zoo”, „W kuchni” itp
Ministerstwo głupich kroków
Zadaniem dziecka jest wymyślić dziwny sposób w jaki będzie się poruszać. Następnie rodzic lub rodzeństwo naśladują wymyślony krok,
Miłej zabawy i miłego słonecznego dnia życzę . Do zobaczenia . Pa ☺ ☺ ☺
02
CZE
2020
397
razy
czytano
p2zawiercie.pl