"Kolorowe dzieci " - zabawy z piosenką

Strona główna » Grupy » Pszczółki » "Kolorowe dzieci " - zabawy z piosenką

wielkość tekstu: A | A | A

☺   ☺   ☺  Witam was wszystkie Pszczółki i woitam waszych Rodziców we wtorkowy poranek .Zaprasszam do zajęć i zabaw

1.Zapraszam do zabawy  Rebusy wyrazowe. Kartę pracy znajdziecie na dole strony

Każde dziecko dostaje rysunek lusterka. Dzieci dzielą nazwę rysunku na głoski i numerują je,

pisząc liczby:

1 2 3 4 5 6 7 8

Następnie układają z liter nad cyframi wyraz lusterko.

l u s t e r k o

1 2 3 4 5 6 7 8

Potem rozwiązują szyfr, układając odpowiednie litery i odczytując wyraz.

3 5 7 6 5 4

s e k r e t

2.Teraz otwórzcie Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 92.

Rysowanie według wskazań drogi dzieci do gospodarstwa agroturystycznego – wycieczki

z okazji ich święta

3. Zapraszam do ćwiczeń dla rozruszania się . Dobierzcie sobie do pary rodzica lub rodzeństwo

Zabawa orientacyjno-porządkowa Moja para.

Dzieci dobierają się w pary. Przy nagraniu piosenki dla dzieci  oto link https://www.youtube.com/watch?v=p8Pw2N5pwQ8  indywidualnie poruszają się po

sali. Gdy piosenka milknie, ustawiają się w parach przed nauczycielem.

Zabawa Kto silniejszy.

Dzieci siadają tyłem do siebie z wyprostowanymi nogami i chwytają się za wyciągnięte do

góry ręce. Jedno dziecko wykonuje skłon tułowia w przód, ciągnąc za sobą partnera. Następnie

sytuacja się zmienia – drugie dziecko pochyla się, a pierwsze kładzie się na jego plecach.

Zabawa bieżna Podróż motocyklem.

Dzieci stają w parach jedno za drugim. Drugie dziecko trzyma partnera – motocyklistę – w pasie.

Jadąc, oglądają się w lewo, w prawo, pasażer ruchami ręki daje znak, w którą stronę skręca

motocykl. Następnie zamieniają się rolami.

Zabawa Kto zwinniejszy?

Jedno dziecko siada z wyprostowanymi nogami. Drugie dziecko staje bokiem do partnera

i przeskakuje obunóż nad jego nogami do przodu i do tyłu.

Marsz po kole przy nagraniu piosenki Czarodziejskie słowa  oto link https://www.youtube.com/watch?v=OgddisJS-RQ

4. Proszę Was otwórzcie Ćwiczenia w książce, s. 84.

Oglądanie zdjęć. Określanie, jak bawią się dzieci innych ras.

5. Posłuchajcie teraz  piosenki Kolorowe dzieci  oto link https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

Kolorowe dzieci

Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci

Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami

Od kołyski żyć w Tunisie
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!…

6. Odpowiedzcie na kilka pytańi.

− Czego pragnie każde dziecko?

− Czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?

− Czy dzieci innych ras, mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od was?

7. Teraz wymyślcie dowolny taniec  przy nagraniu piosenki ( tańczcie tak jak czujecie rytm ) .

8. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania .

− Czy znacie dzieci o innym kolorze skóry mieszkające w Polsce?

− Czy one zachowują się inaczej niż wy?

− Czy wiecie, dlaczego mieszkają w Polsce?

Posłuchajcie : dzieci spotykają się z osobami, których tatuś albo mamusia nie jest Polakiem

(Polką), a drugi rodzic jest. Te dzieci są Polakami tak jak one. Ale są też dzieci, które ze swojego

kraju uciekły z rodzicami przed wojną, prześladowaniem i chciałyby tu bezpiecznie żyć.Pomyślcie i odpowiedzcie

− Jak powinniśmy się zachowywać względem tych dzieci?

− Czy wszyscy zachowują się względem nich właściwie?

− Jak czulibyście się, będąc niechcianymi w ich kraju, a nie mając gdzie pójść?

− Czy znacie słowo: tolerancja?

− Co to znaczy: być tolerancyjnym?

9. Rytmizowanie tekstu I i II zwrotki piosenki .

Dzieci dobierają sobie do pary drugą osobę  i stają naprzeciwko siebie lub same . Dzieląc tekst na sylaby, uderzają raz

w swoje dłonie, raz w dłonie partnera ( jeśli dziecko samio jest to uderza w swoje dłonie i za drugim razem w powietrze ).

10. Otwórzcie kartę pracy, cz. 4, s. 60.

Oglądanie zdjęć dzieci. Określanie, czym się one różnią, a w czym są podobne.

Skreślanie zapisów działań matematycznych wraz z literami, które nie pasują do układu kropek przedstawionych w tabeli. Odczytanie hasła z pozostałych liter. Rysowanie osoby, której

nazwa powstała. Odszukanie wśród naklejek kartonika z odpowiednim wyrazem i naklejenie

go obok rysunku.

11. Zachęcam abyście odpowiedzieli  na pytania dotyczące  tematu: Co wyróżnia Polskę i Polaków?

− Czy wiecie, co turyści z innych krajów lubią u nas jeść? (Pierogi, kotlet schabowy z kapustą…).

− Gdzie najchętniej jeżdżą? (Do Krakowa, Zakopanego…).

− Z czym mają problem? (Z naszym językiem).

12. Otwórzcie teraz książkę, s. 85.

• Dzieci kolejno czytają fragmenty tekstu i wskazują na obrazku dziecko, które według nich

mogło tak powiedzieć.

13.Ułóżcie teraz napisy ze słuchu .Litery należy wyciąć

Każde dziecko dostaje litery i kartkę papieru Osoba dorosła  mówi zdanie (kilka razy), a dzieci

układają je na kartce. Kartę pracy znajdziecie na dole strony

Jestem Polakiem.

Potem  przyklejają na kartkach.

14. Dla chętnych lub na popołudnie Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej Karta pracy na dole strony

Dzieci wycinają kartoniki z wyrazami. Układają z wyrazów zdania i przyklejają na kartkach.

Odczytują zdania.

Jemy placek z owocami.

Mama kupiła Ani beret.

Hubert maluje wielki statek.

Hania biega po zielonej trawie.

Z sufitu zwisa żyrandol.

Ważka lata nad strumykiem.

Zachęcam do obejrzenia filmiku Dzieci świata oto link https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8

Zapraszam do zapoznania się z przykładami zabaw i ćwiczeń w ramach  rozwijania uzdolnień teatralnych

Kociołek czarownicy 

Osoba dorosła mówi dzieciom, że ma różne czarodziejskie mikstury i pyta się dzieci czy mają ochotę sprawdzić ich działanie. Każde dziecko udaje, że trzyma w ręce buteleczkę z magicznym płynem, na znak osoby dorosłej  wszyscy wykonują ruch naśladujący wypicie płynu, a następnie osoba dorosła mówi  jaką magiczną właściwość posiada „wypita” mikstura, a zadaniem dzieci jest przedstawić adekwatne do tego reakcje, np. mikstura miłości, eliksir młodości (zamieniają się w bobasy), zamienianie w ropuchę, mikstura na sen, eliksir śmiechu itp.

Jak powiedziałby to…? 

Osoba dorosła mówi dzieciom, że za chwilę będą się wczuwać w różne emocje (np. zmęczenie, złość, obrzydzenie, smutek) lub role (np. krasnoludek, myszka, olbrzym) wypowiadając konkretne zdanie, np. „ryby mają łuski”." kwitek brzydko pachnie" , " myszka ucieka przed kotem "itp.

Rzeźby 1 

Dzieci poruszają się po pokoju  szybkim krokiem w rytm muzyki. oto link https://www.youtube.com/watch?v=1w1sVNmWIZs Kiedy muzyka się zatrzyma osoba dorosla podaje dzieciom temat który muszą przedstawić w formie stop-klatki (bezruchu). Przykładowe tematy: „Super bohaterzy”, „Na farmie”, „Zoo”, „W kuchni” itp

Ministerstwo głupich kroków 

Zadaniem dziecka jest wymyślić dziwny sposób w jaki będzie się poruszać. Następnie rodzic lub rodzeństwo naśladują wymyślony krok,

 

Miłej zabawy i miłego słonecznego dnia życzę . Do zobaczenia . Pa  ☺   ☺    ☺

 

czytano: 49 razy

autor: p2zawiercie.pl

data dodania: 2020-06-02 07:55:34

Ciekawostki

  • „To moje przedszkole – tu się bawię, uczę, rozwijam” Zapewnienie warunków bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu i poza nim oraz serdeczne, podmiotowe podejście do wychowanka, wynikiem czego jest pozyskiwanie sympatii i zaufania. Wzbogacanie bazy materialnej i podnoszenie estetyki ...dalej 
  • „Każdy z nas jest inny” Akceptacja samego siebie, bazowanie na indywidualnych predyspozycjach, rozwijanie uzdolnień, pomoc w pokonywaniu trudności, radzenie sobie z nimi. Całościowa, wnikliwa obserwacja dziecka z nastawieniem na uzyskanie określonych efektów rozwojowych dziecka.dalej 
  • „Ty zawsze masz dla mnie czas, rozumiesz moje potrzeby” Świadoma, pełna zaangażowania praca nauczycieli poprzez odpowiedni dobór zabaw, by autentycznie odpowiadały potrzebom dzieci i zaspakajały ich ciekawość świata. Samokształcenie nauczycieli, doskonalenie zawodowe, wykorzystywanie ...dalej 
Wycieczka do parku
Wycieczka na skrzyżowanie
Ratownicy GOPR
Dzień dziecka

Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
ul. Marszałkowska 28, 42-400 Zawiercie

tel.: 32 67 226 10
e-mail: p2zawiercie@zawiercie.eu

  • IMG_20200929_105927128
  • IMG_20200929_105530984
  • IMG_20200929_104504738
  • IMG_20200929_104435780
  • IMG_20200929_104432631
Przedszkole Nr 2 im. Misia Uszatka Zawiercie
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Wersja mobilna